2024-02-07, 14:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
"Stolt sponsor av Dumpen.se", skulle sannolikt öka sitt bidrag för varje självmord och uppmana Dumpenivrarna att pissa på gäddornas gravar.
Skulle det öka gåvorna så hade de garanterat skrivit ut det på hemsidan, nu gör det inte det, så då tiger de så mycket det går.
Citera
2024-02-07, 15:27
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det kanske var det han gjorde, på sitt sätt, folk signalerar ofta att de bör göra det, med blickar o.s.v. I alla fall att de borde fundera på det, att inte fundera på det tolkar folk som att de inte tar situationen på allvar.

Då smiter man undan ansvar genom att ta sitt liv

Djupt tragiskt iaf
Citera
2024-02-07, 15:28
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Jo

Var eller när då har jag jublat över att någon tagit sitt liv?
Citera
2024-02-07, 15:33
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Då smiter man undan ansvar genom att ta sitt liv

Djupt tragiskt iaf
Om du själv inte varit där, då förstår du inte att det inte är att smita ifrån ansvar, man kan få för sig att alla vill en ska ta sitt liv.
Citera
2024-02-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ja de kan skylla på fylla och dåligt omdöme därav. Men på sammas sätt kan en fylla få en att inte förstå att minderårig är fel, då ska det straffas hårt, även om brottet inte begåtts.

Pöbel mentalitet.
Citera
2024-02-07, 16:08
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Om du själv inte varit där, då förstår du inte att det inte är att smita ifrån ansvar, man kan få för sig att alla vill en ska ta sitt liv.

Jag har själv brottats med självmordstankar genom åren och en av mina närmaste vänner tog sitt eget liv för några år sedan så nog vet jag hur det är att må riktigt jävla dåligt

Men man har faktiskt ett ansvar till sina anhöriga och närstående
Citera
2024-02-07, 16:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag har själv brottats med självmordstankar genom åren och en av mina närmaste vänner tog sitt eget liv för några år sedan så nog vet jag hur det är att må riktigt jävla dåligt

Men man har faktiskt ett ansvar till sina anhöriga och närstående
Och om de anhöriga inte vill veta av en, då är det en signal.
Citera
2024-02-07, 16:29
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

En signal om att man bör jobba med sina problem så att man faktiskt kan må bättre

Även om anhöriga lämnar en så kan dom efter några år komma tillbaka med tiden
Citera
2024-02-07, 16:30
Medlem
Citat:
Anhöriga som öppet uppmanas att avsluta all kontakt, bespottas om de inte bryter kontakt och en del finingar som dessutom skryter med att de brutit... starkare signaler är svårt att ge...
Citera
2024-02-07, 17:56
Medlem
Fan va mesigt..

” Jag är så glad dumpen finns jag har barn som är 5 & 7 år gamla ”. Haha lite skillnad på att vilja ha småbarn & sätta på en fertil fjortis.
Citera
2024-02-07, 18:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
En signal om att man bör jobba med sina problem så att man faktiskt kan må bättre

Även om anhöriga lämnar en så kan dom efter några år komma tillbaka med tiden
Intressant du som hävdar att de alltid stöttar anhöriga. https://www.etc.se/inrikes/nytt-bekraeftat-sjaelvmord-efter-dumpen-uthaengning

Till anhörig
Erbjöds han någon hjälp eller något stöd?
– Hjälp av Dumpen?! Nej, nej, nej. Definitivt inte.

Har ni som familj fått erbjudande av stöd från dem?
– Nej, nej, nej. De enda som erbjudit hjälp är poliserna som kom och berättade att han hittats hängd.

Minsta flickan frågar när pappa kommer hem, om hon får prata med honom på telefon.

Till Sara
Hur känner du när du får höra att han beskyller Dumpen för sin död?
–Ja, vi avslöjade en hemlighet och det är en fruktansvärd situation. Men de flesta vi konfronterar klarar sig väldigt bra. ??

Samtidigt hävdar Dumpen att alla blivit av med jobbet, ja du, det är skönt att slippa jobba, väldigt väldigt bra.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-02-07 kl. 18:44.
Citera
2024-02-07, 19:13
Medlem
Citat:
Intressant du som hävdar att de alltid stöttar anhöriga. https://www.etc.se/inrikes/nytt-bekraeftat-sjaelvmord-efter-dumpen-uthaengning

Till anhörig
Erbjöds han någon hjälp eller något stöd?
– Hjälp av Dumpen?! Nej, nej, nej. Definitivt inte.

Har ni som familj fått erbjudande av stöd från dem?
– Nej, nej, nej. De enda som erbjudit hjälp är poliserna som kom och berättade att han hittats hängd.

Minsta flickan frågar när pappa kommer hem, om hon får prata med honom på telefon.

Till Sara
Hur känner du när du får höra att han beskyller Dumpen för sin död?
–Ja, vi avslöjade en hemlighet och det är en fruktansvärd situation. Men de flesta vi konfronterar klarar sig väldigt bra. ??

Samtidigt hävdar Dumpen att alla blivit av med jobbet, ja du, det är skönt att slippa jobba, väldigt väldigt bra.

Så vad är det då dumpen åstadkommer? Men blir av med sina jobb, de blir av med sina familjer. Hatad av samhället. De kommer aldrig bli accepterade i samhället igen. De kommer leva på bidrag resten av sina liv för ingen företagare kommer vilja anställa dem. Var leder detta till? Att ett stort gäng ensamma individer i samhället finns ute i samhället av samma anledning. Ni kan räkna ut resten själv. Det är bara en tidsfråga innan alla de uthängda Gaddar ihop sig och lever fan. Vänta och se.
Senast redigerad av Relaxandtakeiteasy 2024-02-07 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in