2024-02-07, 16:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Att hon är rak och ärlig?

Var snäll!
Du behöver inte leverera alla budskap med silkesvantar på. Men att vara rak innebär inte att du ska vara elak. ”Jag tycker det är viktigt att vara ärlig, vilka fula skor du har!” är inte ett okej sätt att kommunicera på. Inte heller att säga otidigheter om och till folk eller gapa och skrika.

Du kan läsa i bifogad länk om hur man bör vara "rak i sin kommunikation":

https://www.framfot.se/tips/7-tips-for-rakare-kommunikation/

Punkt slut.
Senast redigerad av CS128 2024-02-07 kl. 16:28.
2024-02-07, 16:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Att hon är rak och ärlig?
Rak och ärlig och vräker ur sig allt???
Nej du... så gör inte normala människor för då skulle dom bli illa omtyckta.
Vet inte om du förstår uttrycken "hålla tand för tunga", "vakta din tunga", "hålla tungan i styr".
Du får googla så du förstår.
2024-02-07, 16:44
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Jennifer är en sån elak jävla narcissist att det inte är klokt, och att vissa av dem låter henne komma undan med det är hemskt. Att hon har mage att säga att hon gärna ber om ursäkt om någon blivit sårad, men när Cornelia frågar om hon bett om ursäkt till Ronja vars människovärde hon just förnekat vägrar hon för att hon inte ”menade att såra”. Det är bara tråkiga Ronja som råkar vara så himla lättkränkt, och alla skulle ha det så mycket ”roligare” utan henne. Inte alls högstadiemobbning på den mentaliteten. ”Ska jag behöva passa varenda ord jag säger”? Nej? Sluta bara säga sånt där riktigt ruttet, taskigt skit till folk. Förstår inte att det kan vara så svårt, men narcissister gillar att slå ifrån sig allt ansvar.

Och sen går idioten själv runt resten av avsnittet och blir kränkt över minsta lilla för att hon själv valt att skicka ”sina grabbar” till Torpet och bli kvar ensam. Då är det helt plötsligt jättesynd om henne som håller allt på insidan. Sluta hålla allt på insidan då och kommunicera, det är väl upp till dig. Och när hon blir ledsen så förväntar hon sig medmänsklighet från alla i omgivningen, NÄR HON SJÄLV SUTTIT OCH PISSAT PÅ NÅGON SOM GRÅTIT FRAMFÖR HENNE PGA HENNES GENOMELAKA KOMMENTARER. ”Jag skapar inte onödigt drama”. Jävla mongo. Åk hem från Farmen, eller ännu hellre, lämna landet. Vidrig människa.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2024-02-07 kl. 16:48.
2024-02-07, 16:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hur tycker du att Jennifer hanterade Ronjas försök att prata med henne, och hennes försök att beskriva sina känslor för Jennifer?

Jennifer var iskall mot Ronja. ”Du betyder inget för mig”, ”Du är så betydelselös så jag orkar inte ens frysa ut dig” osv. Tycker du att det är ett respektfullt bemötande av en person som berättar att den känner sig utfryst och mobbad?

Är det ok att Jennifer tydligen går runt och säger att Cornelia hade haft det 100% roligare utan Ronja på Farmen? Eller är det ett mobbarbeteende, där Jennifer säger att Ronja alltså är tråkig att umgås med?

Jennifer hade kunnat bemöta Ronja med empati. Då hade kanske Jennifer själv blivit bemött med empati och hjälp i sitt storbondeskap av gruppen. Nu tycker Jennifer att hon själv har all rätt att bemöta Ronja taskigt och respektlöst, men verkar inte fatta att det påverkar även övrigas syn på henne.

Magnus har helt rätt när han säger att Jennifer har sig själv att skylla. Först beter hon sig som skit mot folk i gruppen. Sen skickar hon iväg sina enda två allierade. Vad tror hon ska hända?
Jennifer säger till Ronja att hon gärna får gå runt och leka offer.
Ronja säger att Jennifer går runt och säger att Cornelia hade haft så himla mycket roligare om inte Ronja var här och får till svar från Jennifer... 100% hade hon haft det.

Cornelia försöker prata med Jennifer om vad hon har sagt till Ronja och då får Jennifer spelet.
Sen blir det lyteskomik Jennifer står och gapar... Jag har fucking behållt lugnet om och om igen och om och om och fucking om igen.
Som svar börjar naturligtvis, (som den narcissist hon är), Jennifer prata om hur hon känner och att hon ska sluta vara snäll nu och avslutar med... Ät mitt bajs allihopa!

Sen i storbondestugan tycker Jennifer väldigt synd om sig själv för hon har ju ingenting gjort.
Hon är så fucking done med hur dom i huset får henne att må. Huset är fullt av ormar
WOW När har Jennifer varit snäll Hon är ju helt korkad, inte mentalt frisk
Som pricken över i skickar hon dom enda två hon har på sin sida till torpet

Behandlar man folk på det viset blir man avskydd och det är mobbar beteende vilket Cornelia påpekar.
Här kan man se klippet där Ronja och sen Cornelia försöker prata med Jennifer.
https://www.tv4play.se/klipp/adbb5d40d38fc7145ef7/har-tappar-jennifer-det-efter-mobbing-anklagelsen-at-mitt-bajs-allihopa?playlist=auto_d0576801892460 866849
2024-02-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jennifer säger till Ronja att hon gärna får gå runt och leka offer.
Ronja säger att Jennifer går runt och säger att Cornelia hade haft så himla mycket roligare om inte Ronja var här och får till svar från Jennifer... 100% hade hon haft det.

Cornelia försöker prata med Jennifer om vad hon har sagt till Ronja och då får Jennifer spelet.
Sen blir det lyteskomik Jennifer står och gapar... Jag har fucking behållt lugnet om och om igen och om och om och fucking om igen.
Som svar börjar naturligtvis, (som den narcissist hon är), Jennifer prata om hur hon känner och att hon ska sluta vara snäll nu och avslutar med... Ät mitt bajs allihopa!

Sen i storbondestugan tycker Jennifer väldigt synd om sig själv för hon har ju ingenting gjort.
Hon är så fucking done med hur dom i huset får henne att må. Huset är fullt av ormar
WOW När har Jennifer varit snäll Hon är ju helt korkad, inte mentalt frisk
Som pricken över i skickar hon dom enda två hon har på sin sida till torpet

Behandlar man folk på det viset blir man avskydd och det är mobbar beteende vilket Cornelia påpekar.
Här kan man se klippet där Ronja och sen Cornelia försöker prata med Jennifer.
https://www.tv4play.se/klipp/adbb5d40d38fc7145ef7/har-tappar-jennifer-det-efter-mobbing-anklagelsen-at-mitt-bajs-allihopa?playlist=auto_d0576801892460 866849
Fast hon har väl rätt att Cornelia skulle ha de roligare där utan Ronja? Whats the big deal???
2024-02-07, 17:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Fast hon har väl rätt att Cornelia skulle ha de roligare där utan Ronja? Whats the big deal???
Du får titta på klippet innan du kommer med dina korkade kommentarer
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jennifer är en sån elak jävla narcissist att det inte är klokt, och att vissa av dem låter henne komma undan med det är hemskt. Att hon har mage att säga att hon gärna ber om ursäkt om någon blivit sårad, men när Cornelia frågar om hon bett om ursäkt till Ronja vars människovärde hon just förnekat vägrar hon för att hon inte ”menade att såra”. Det är bara tråkiga Ronja som råkar vara så himla lättkränkt, och alla skulle ha det så mycket ”roligare” utan henne. Inte alls högstadiemobbning på den mentaliteten. ”Ska jag behöva passa varenda ord jag säger”? Nej? Sluta bara säga sånt där riktigt ruttet, taskigt skit till folk. Förstår inte att det kan vara så svårt, men narcissister gillar att slå ifrån sig allt ansvar.

Och sen går idioten själv runt resten av avsnittet och blir kränkt över minsta lilla för att hon själv valt att skicka ”sina grabbar” till Torpet och bli kvar ensam. Då är det helt plötsligt jättesynd om henne som håller allt på insidan. Sluta hålla allt på insidan då och kommunicera, det är väl upp till dig. Och när hon blir ledsen så förväntar hon sig medmänsklighet från alla i omgivningen, NÄR HON SJÄLV SUTTIT OCH PISSAT PÅ NÅGON SOM GRÅTIT FRAMFÖR HENNE PGA HENNES GENOMELAKA KOMMENTARER. ”Jag skapar inte onödigt drama”. Jävla mongo. Åk hem från Farmen, eller ännu hellre, lämna landet. Vidrig människa.
+1 Kan bara hålla med.
2024-02-07, 17:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Cornelia sa till Jennifer att så INTE var fallet och att Cornelia själv hade valt Ronja som vän. Cornelia sa också till Jennifer att hon INTE tyckte om hur Jennifer var elak med pikar till Ronja och allt vad Jennifer hade sagt om Ronja...

Sedan när har Jennifer någon rätt i att "föra talan" för Cornelia??? Om vad Cornelia tycker och om hon har roligare osv utan Ronja - när Cornelia själv säger till Jennifer att hon INTE tycker så. Det är till och med att förminska BÅDE Ronja och Cornelias åsikter och talan.
2024-02-07, 17:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ronja uppfattade Jennifers anförande som en uppsträckning av gruppen utifrån att de hade gjort nåt fel. Det handlar inte bara om vad Jennifer sa, utan om vad hennes ton och kroppsspråk signalerade. Jag uppfattade det på samma sätt. Ronja plockade upp signalerna som Jennifer sände ut och ställde därför frågan om det var nåt som hade hänt som Jennifer tänkte på. Då blev hon bryskt avbruten av Jennifer.

Så beter sig inte en chef. Översätt Jennifers beteende till en arbetsplats så ser du kanske tydligare hur osympatiskt och opedagogiskt hon beter sig som storbonde. Om man uppfattar att chefen/storbonden är missnöjd med något måste man ju som medarbetare/farmare få ställa frågan vad som hänt. En chef måste kunna tåla en sån fråga och svara ett vänligt ”Nej, då uttryckte jag mig dåligt om du uppfattade det så. Jag menade bara rent allmänt att vi ska hjälpas åt”.

Jennifer går till attack mot Ronja så snart Ronja säger nåt. Det märktes tydligt på det sätt som Jennifer hanterade den enskilda diskussionen med Ronja. Under all kritik.

Att Jennifer är ensam och utlämnad beror helt på henne själv. Hon beter sig illa mot vissa som inte ingår i hennes pakt, vilket väcker även övrigas irritation och motvilja. Sen skickar hon själv iväg de enda som är på hennes sida.

Jennifer får lov att äta Jennifers bajs. Det är det som är konsekvenserna av hennes handlande. Men folk med ortenmentalitet gillar ju inte att bära konsekvenserna av sitt eget handlande. Det är alltid någon annans fel.
Du har helt rätt. Kan inte låta bli att undra varför dom med ortenmentalitet så ofta beter sig som Jennifer?
Ingen vettig människa gillar eller orkar med sånt beteende och då får dom skylla sig själva om dom blir utanför.
2024-02-07, 17:34
Avslutad
Citat:
Det är svårt att få ihop dina olika inlägg till en helhet, men det är väl din ortenmentalitet som ställer till det för dig.

Du har i inlägg efter inlägg påstått att Jennifer är mobbad för att de andra kommer med pikar till henne.

Men när Jennifer rent ut påstår att Ronja är tråkig och att Cornelia haft mycket roligare utan henne, då ser du inga problem med det??

Jag förstår att du inte trivs i svenskars sällskap. Din ortenmentalitet går inte ihop med svenskar.
2024-02-07, 18:08
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Det är folk som Jennifer Ursula som gör rasister av helt vanliga människor.
2024-02-07, 18:09
Medlem
Citat:
Jag är född här. Vadå för integration? Svenskar umgås inte med invandrare heller. Så vad snackar du om?
Vem vill umgås med en otacksam typ som inte gillar svenskar? Din kommentar visar direkt vilken sorts umgänge det skulle bli. Jag snackar om din dåliga attityd.
2024-02-07, 18:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Det är folk som Jennifer Ursula som gör rasister av helt vanliga människor.
Ja tyvärr blir det så...
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vem vill umgås med en otacksam typ som inte gillar svenskar? Din kommentar visar direkt vilken sorts umgänge det skulle bli. Jag snackar om din dåliga attityd.
Dålig attityd är Jennifer och ursula typexempel på och oavsett om man är svensk eller invandrare så gillas det inte av någon. Men ortenfolket försvarar varandra oavsett vad dom gör.
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Precis som andra med ortenmentalitet är det som att försöka föra en diskussion med en apa att prata med Jennifer. Hon är fullständigt oförmögen att hantera sina känslor och att se sin egen elakhet och skyller allt på andra. Om något så är det ett bra exempel på att skolornas viktigaste uppgift, framför allt i utsatta områden, är att lära ut hur man hanterar sina egna känslor, hur man pratar respektfullt med andra människor och hur man deeskalerar konflikter. Det är mycket viktigare än att lära ut svenska och matematik för vi ser vart samhället är på väg när vi får för många som befinner sig närmare apstadiet än civiliserade människor.
Inte bara i skolor för barn. I SFI bör det tas in också för allt för många vuxna har inte fattat att vi lever i en demokrati och att kvinnor har ett lika värde.

Men Jennifer och ursula verkar tycka att svenskar inte har något värde.
Jennifer har varit vidrig både mot Cornelia och Ronja. Två blondiner... kan ha med saken att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in