2024-02-07, 15:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Japp därför jag inte hänger med svenskar
Du ogillar alltså svenskar? Eller?
2024-02-07, 15:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Hon är latina. Jennifer valencia

Det kanske hon är - latina. Men hon kan vara svensk oavsett dvs född i Sverige och/eller vara svensk medborgare. Du kan ju inte påstå att hon INTE är svensk om hon själv inte har sagt att hon inte är svensk.

Finns många svenskar som har annat ursprung än ifrån Sverige som bor och lever här - av olika anledningar - men som ÄR svenskar och ÄR svenska medborgare dvs de kan vara uppvuxna från att de var små i Sverige men har föräldrar från annat land än från Sverige. De kan vara adopterade osv.

Det spelar INGEN ROLL vilken nationalitet hon må ha utan HUR HON ÄR I SIN ATTITYD och SITT SPRÅK om och till andra deltagare!!!
Senast redigerad av CS128 2024-02-07 kl. 15:37.
2024-02-07, 15:32
Medlem
Har stört mig hela eftermiddagen på att det inte blev kämpeval i dagens avsnitt.
Nu. Kom jag på att det är onsdag. Inte torsdag
2024-02-07, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Det kanske hon är - latina. Men hon kan vara svensk oavsett dvs född i Sverige och/eller vara svensk medborgare. Du kan ju inte påstå att hon INTE är svensk om hon själv inte har sagt att hon inte är svensk.

Finns många svenskar som har annat ursprung än ifrån Sverige som bor och lever här - av olika anledningar - men som ÄR svenskar och ÄR svenska medborgare dvs de kan vara uppvuxna i Sverige men har föräldrar från annat land än från Sverige.
Jag uppfattar inte Jennifer som svensk. Brytningen, uppförandet och föraktet hon visar mot svenskarna. Går ju knappast att bortse från om man följer programmet. Har sett den typen av kvinnor i andra sammanhang.
2024-02-07, 15:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag uppfattar inte Jennifer som svensk. Brytningen, uppförandet och föraktet hon visar mot svenskarna. Går ju knappast att bortse från om man följer programmet. Har sett den typen av kvinnor i andra sammanhang.

Jag har också sett den typen av människor (oavsett kön eller nationalitet!) som inte kan de sociala koderna och skyller allt de själva gör - på andras beteenden.

Saken är den: Det spelar INGEN ROLL vilken nationalitet hon må ha utan HUR HON ÄR I SIN ATTITYD och SITT SPRÅK om och till andra deltagare!!! Man ska lära sig EN sak att man måste ta seden dit man kommer och inte sitta och skylla "sitt temperament pga av sitt ursprung" och det gäller för ALLA. Det handlar om mycket dåligt uppfostran och det KAN man göra något åt som vuxen annars är man totalt infantil och obildbar och kan inte ens kalla sig för vuxen och mogen person.
Senast redigerad av CS128 2024-02-07 kl. 15:42.
2024-02-07, 15:53
Avstängd
Citat:
Jag har också sett den typen av människor (oavsett kön eller nationalitet!) som inte kan de sociala koderna och skyller allt de själva gör - på andras beteenden.

Saken är den: Det spelar INGEN ROLL vilken nationalitet hon må ha utan HUR HON ÄR I SIN ATTITYD och SITT SPRÅK om och till andra deltagare!!! Man ska lära sig EN sak att man måste ta seden dit man kommer och inte sitta och skylla "sitt temperament pga av sitt ursprung" och det gäller för ALLA. Det handlar om mycket dåligt uppfostran och det KAN man göra något åt som vuxen annars är man totalt infantil och obildbar och kan inte ens kalla sig för vuxen och mogen person.
Jag har inget emot invandrade som smälter in, jobbar och är normala.Tvärtom. Den andra sorten ogillas starkt. Tror det gäller överlag.
Senast redigerad av Vipan 2024-02-07 kl. 15:55.
2024-02-07, 15:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Hela djävla pakten bestod ju av invandrare. Om hon inte klarar av att vara trevlig borde hon åkt hem till orten istället för att skämma ut sig. Att du förstår Jennifer har vi alla förstått sen du klev in i tråden.
Citat:
Japp därför jag inte hänger med svenskar
Citat:
Du ogillar alltså svenskar? Eller?
Det har vi märkt väldigt tydligt i varje inlägg där hen försvarar Jennifer.
Hen gapar om rasism hela tiden och hudfärg. Du är rasist vilket blev väldigt tydligt nu.
Citat:
Nej. Har jag sagt det? Svenskar förstår inte mig och jag förstår inte dom
Vi svenskar har väldigt svårt att förstå ortenmentalitet. Ofta ska dom ha allt utan att lyfta ett finger.
Jennifer är ett typexempel på ortenbrud som tycker att hon är förmer än andra och absolut inte kan se sina egna brister.
När minsta lilla som går henne emot tar hon på sig offerkoftan storlek militärtältet och skyller på att hon själv har blivit mobbad i grundskolan till hon var ca 13 år.
Det är ingen ursäkt för hennes beteende vid 31 års ålder. Väx upp för fan
Lärde hon sig inget av det? Tydligen lärde hon sig hur man mobbar och fryser ut andra.
Hoppas hon åker ut snart och någon vettig vinner farmen. Vem som helst av dom som är på farmen nu.
Citat:

+1 Tack. Precis så.
2024-02-07, 15:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Jag inget emot invandrade som smälter in, jobbar och är normala. Den andra sorten ogillas. Tror det gäller överlag.

Så är det för mig med.
2024-02-07, 16:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ju mer jag kollar på programmet ju mer förstår jag jennifer och kan relatera till henne. Detta är problemet när man är den enda invandraren i ett rum
Ja det har vi förstått eftersom du själv verkar ha ortenmentalitet och inte ser att Jennifers eget beteende är orsaken till att hon är illa omtyckt. Nu drog du rasistkortet igen
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Fel.
Detta är problemet när man är den enda vidriga narcissisten i ett rum.
Kan ju knappast bli tydligare.
2024-02-07, 16:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Fel.
Detta är problemet när man är den enda vidriga narcissisten i ett rum.
Exakt. Ortenfolk är kaxiga och gör sig till offer för att få det dom vill ha. Andra får inte gråta men själv bölar hon hejdlöst när det inte passar. Vidrig kvinna.
2024-02-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det har vi förstått eftersom du själv verkar ha ortenmentalitet och inte ser att Jennifers eget beteende är orsaken till att hon är illa omtyckt. Nu drog du rasistkortet igen

Kan ju knappast bli tydligare.
Att hon är rak och ärlig?
2024-02-07, 16:19
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
Har stört mig hela eftermiddagen på att det inte blev kämpeval i dagens avsnitt.
Nu. Kom jag på att det är onsdag. Inte torsdag
Kämpevalet är väl ointressant? Hon väljer väl Tim och Fredde?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in