Citat:
Ursprungligen postat av
Trash-Panda84
Kan inte vara det. Varför skulle Wincent ta upp det? Tror det enda produktionen inte tolererar är rasistiska påhopp och våld.
Som någon här inne sa så handlar det nog om djurhållningen.
Märkligt just att Wincent är den som pratar om regelbrott - fast vi tittare ser ju inte direkt någon djurhållning i avsnitten kan jag tycka mer än att de mjölkar.
Tidigare fadäser har gjorts som vi vet om:
1. Fredde gav hönorna för lite foder men det rättas fort till med hjälp av Tim.
2. Kossan fastnar på staketet i ett rymningsförsök, men den undersöktes och var utan skador och staketet reparerades.
3. Cornelia sa att kossorna hade mjölkats för lite (inte mjölkats ur ordentligt) men det rättades också till snabbt. Kor kan få juverinflammation annars och det är allvarligt.
4. Lite diskussion om "för mkt hö" på morgonen togs upp och har nu rättats till. Jag vet inte om det är direkt skadligt men kanske kan de få kolik av för mycket hö på en och samma gång? Vet ej mer än att det pratades om att de kunde gå upp i vikt för mycket.
5. Djuren har fått skydd och hagar som fungerar. Har ju inte funnits något anmärka på vad jag sett i avsnitten heller.
6. Vi har inte fått se när hästarna ryktas, hovar kratsas eller att de sköter om samtliga djur dvs om de har fått tillräckligt med vatten mm - i princip allt sådant som tillhör vardagsbestyr med djuren.
7. Inga redskap har varit på villovägar (i gräset eller utspridda) som djur eller människor har kunnat skada sig på heller. Enda missen med skador har varit att Ronjas fot blev överkörd av vagnen men det löste sig tydligen.
Vi tittare får väl veta snart OM det ens handlar om djuren eller felbyggen av några skydd till djuren. Märkligt om det ska visa sig vara något som har skett med djurhållningen som inte tittarna har fått se och som inte har rättats till.