2024-02-07, 13:16
Medlem
Såhär står det inför kommande avsnitt på söndag. Misstänker att det är en del av regelbrottet.

2024-02-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jennifer sade på morgonmötet att det är viktigt att samarbeta som en grupp och att även de som inte gillar att hon är storbonde skall kämpa för de gemensamma målen. Hon avslutade med att säga "Vi hjälper varandra".

Det var väl bra sagt och något alla borde kunnat instämma i. Ändå valde Ronja att börja argumentera med Jennifer inför alla de andra vid bordet och på så sätt undergräva hennes auktoritet som storbonde. Det Jennifer sade var inte bara riktat till Ronja utan minst lika mycket till Per och Anna, och även till Magnus, Maxine...allihopa.

Ronja frågar om Jennifer känner att någon motarbetat henne. Jennifer svarar "Har jag sagt det?" Då säger Ronja "Du behöver fan inte attackera så fort någon ställer en fråga". Fast det uppenbarligen var Ronja som just attackerade Jennifer efter att Jennifer sagt något fullt rimligt riktat till hela gruppen.

Sedan när de pratar själva så säger Ronja att Jennifer pikat henne och försökt frysa ut henne. Jag tror nog att Jennifer känner sig minst lika pikad och utfryst av den andra gruppen även om hon inte gråter för det.

Jennifers svar var inte jättetrevligt. Det märks att hon är arg och frustrerad.

Det var inte heller trevligt att säga att Cornelia hade haft trevligare utan Ronja. Just eftersom det ligger något i det. I början tyckte nog Cornelia att Ronja var ett trevligt sällskap men vid det här laget börjar hon nog tycka att situationen är lite jobbig. Inte snällt att påpeka så klart.

Samtalet ledde inte till någonting, men jag håller inte med om att det bara var Jennifers fel. Visst hade Jennifer kunnat hantera det betydligt bättre men att situationen ens gått så långt som den gjort är mest Ronjas fel som tagit Paktens ganska barnsliga och misslyckade spelande så personligt. Och i det läget som är nu, där Ronja har tre tjejer som backar upp henne och tröstar henne + ytterligare några till som också är på hennes sida medan Jennifer är helt ensam och utlämnad så är det väl mycket möjligt att det är Jennifer som mår sämst av dem.

Precis som andra med ortenmentalitet är det som att försöka föra en diskussion med en apa att prata med Jennifer. Hon är fullständigt oförmögen att hantera sina känslor och att se sin egen elakhet och skyller allt på andra. Om något så är det ett bra exempel på att skolornas viktigaste uppgift, framför allt i utsatta områden, är att lära ut hur man hanterar sina egna känslor, hur man pratar respektfullt med andra människor och hur man deeskalerar konflikter. Det är mycket viktigare än att lära ut svenska och matematik för vi ser vart samhället är på väg när vi får för många som befinner sig närmare apstadiet än civiliserade människor.
2024-02-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
+1

Båda sidorna beter sig såklart dåligt. Men den ena sidan har alltid sett sig som dom ”goda”. Men denna veckan när hon va storbonde och dessutom ensam så borde dne goda sidan vara ”den vuxna i rummet” och visa henne den respekt dom vill ha men gör ist tvärtom.

Störde mig på Jennifer i första avsnitten. Men efter att ha hört hennes sida av myntet och dessutom stört mig lite på Ronja och Amanda som hela tiden gjorde miner eller va tvungna att kommentera allt (utan att det behövdes) så fick ja mer förståelse för henne. Sen kan hon absolut jobba på sitt språk och tänka sig för vad hon säger.

Angående regelbrottet som uppdagats så tror jag inte det är Jennifer. Isåfall hade hon åkt ut samma avsnitt som det hände.
Vem är amanda?
2024-02-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vem är amanda?

Menade såklart Cornelia, vet inte hur jag kunde skriva så fel 😂
2024-02-07, 13:33
Medlem
Är det så smart att skicka båda till Torpet? Det är ju bara en åt gången som kan komma tillbaka. Det gör att pakten blir enormt försvagad på farmen. Fredrik måste väl vara en riktig loser. Han tror att han är så otroligt cool. Men är mest bara patetisk.
2024-02-07, 13:35
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliane
Nu har jag tänkt och kommit fram till gissningen att det är Jennifer som står för regelbrottet genom att skrika Ät min bajs till deltagarna. Tror nog att det står i reglerna att sådant språk inte är okej. Hoppas det resulterar i att hon åker ut.

Nah. Det må vara en jävligt omogen och otrevlig kommentar, men knappast så allvarlig att det klassas som ett regelbrott.
2024-02-07, 13:41
Medlem
mensverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpajs
Såhär står det inför kommande avsnitt på söndag. Misstänker att det är en del av regelbrottet.

Det där behövs knappt en spoilertag på. Fredde tror jag det var som pissade på tomten på torpet.
Det fick ju en kille skit för förra året.
2024-02-07, 13:42
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepsearch
Jennifer är en av de svartskallar som häller bensin på rasismelden i Sverige. Hon är så otroligt färdig som människa, otrevlig och har noll empati för att inte nämna hennes ickebefintliga förmåga att se på sig själv utifrån. Ser dock ut att ha snygga bröst! Det ska hon ha.

Jag tänker att nivån inte hålls särskilt mycket högre här heller genom att ideligen titulera henne som "svartskalle" och dylikt istället för att fokusera på vad hon faktiskt gör. Jag håller fullständigt med om att hon har betett sig illa, omoget och oempatiskt, och därtill förväntar sig att bli bättre behandlad än vad hon själv behandlar andra. Men det tillför ingenting att folk hakar upp sig på hennes ursprung eller utseende.

Att hon har ett annat ursprung än svenskt är varken en ursäkt för henne själv eller TV-tittare att bete sig rövigt.
2024-02-07, 13:53
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Nah. Det må vara en jävligt omogen och otrevlig kommentar, men knappast så allvarlig att det klassas som ett regelbrott.

2024-02-07, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Fast om en chef är missnöjd med något en enskild medarbetare gjort så är det inte rätt forum att ta det på ett möte där alla anställda närvarar.

Om chefen påminner alla om vikten av att samarbeta som ett team så förstår så klart alla att chefen anser sig ha orsak att tvivla på att alla gör detta och att det är möjligt att han tänker på en särskild händelse.

Men att då inför allihopa fråga vem det är han tänker på är inte så lämpligt för den enskilde anställda. Vad ska chefen svara? "Jo, Claes här bredvid oss begick ett allvarligt misstag i går och jag är arg på honom". Det går ju inte, utan han blir väl då tvungen att svara att han inte tänkte på något särskilt.

Om Ronja kommit enskilt till Jennifer efter mötet och bett att få prata så kanske det hade gått bättre.
Och varför skulle chefen rikta en allmän uppmaning till gruppen, om det är en särskild medarbetare chefen tänker på? Det är ju generalfel 1a för en chef. Medarbetarna blir ju såklart osäkra och fundersamma över ”Har jag/vi gjort nåt?”, precis som Ronja blev.

Särskilt när Jennifer i det fallet riktade uppmaningen att samarbeta till ”de som inte gillar mig”. Hennes pojkar behövde ju inte känna sig berörda av Jennifers förmaning, utan den riktades enbart till de som inte gillade Jennifer. Det är ju inte konstigt om de som inte gillar Jennifer - och linjerna är uppdragna och väl kända av alla - känner sig utpekade som de som Jennifer menar inte samarbetar. Men det ska de tydligen bara tugga i sig, utan frågor eller invändningar.
2024-02-07, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Jag tänker att nivån inte hålls särskilt mycket högre här heller genom att ideligen titulera henne som "svartskalle" och dylikt istället för att fokusera på vad hon faktiskt gör. Jag håller fullständigt med om att hon har betett sig illa, omoget och oempatiskt, och därtill förväntar sig att bli bättre behandlad än vad hon själv behandlar andra. Men det tillför ingenting att folk hakar upp sig på hennes ursprung eller utseende.

Att hon har ett annat ursprung än svenskt är varken en ursäkt för henne själv eller TV-tittare att bete sig rövigt.
Så blatten ska få vara aggressiv och otrevlig medan ALLA vi andra ska hålla käften. Är det så du menar?. Hon är avskydd av alla i på facebook också och det är av någon anledning. Hon är dessutom hånfull och arrogant mot dom som inte ingår i den korkade pakten. Sluta dalta!
Senast redigerad av Vipan 2024-02-07 kl. 14:21.
2024-02-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och varför skulle chefen rikta en allmän uppmaning till gruppen, om det är en särskild medarbetare chefen tänker på? Det är ju generalfel 1a för en chef. Medarbetarna blir ju såklart osäkra och fundersamma över ”Har jag/vi gjort nåt?”, precis som Ronja blev.

Särskilt när Jennifer i det fallet riktade uppmaningen att samarbeta till ”de som inte gillar mig”. Hennes pojkar behövde ju inte känna sig berörda av Jennifers förmaning, utan den riktades enbart till de som inte gillade Jennifer. Det är ju inte konstigt om de som inte gillar Jennifer - och linjerna är uppdragna och väl kända av alla - känner sig utpekade som de som Jennifer menar inte samarbetar. Men det ska de tydligen bara tugga i sig, utan frågor eller invändningar.
Eller kanske Ronja borde lära sig att inte ta allt så personligt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in