2024-02-07, 12:47
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Man vet ju inte om eventuella krav som ställts och hur Jocke, Chrippa och hyresvärden har kommit överens så det behöver definitivt inte vara att han begick hemfridsbrott nu ju. Med tanke på att det nu var ett krav om att Linnea inte fick vistas på samma ställe som Chloe så är det ju inte omöjligt att de hade fler överenskommelser utöver det som gjort att Jocke har rätten på sin sida.
Och om han står på kontraktet och dessutom starkt misstänker att det är något som brutit mot avtalet så är det ju inte konstigt om han vill värna om lägenheten och Chloe (även om jag kan tycka att det är lite bullshit att det ska ha dröjt såhär lång tid och krävts ett drama från helvetet att de ska visa sig bry sig om henne). Det var nog inte någon slump att lägenheten blev ordnad i samma hus som Jocke och Jonna bor i.
Sedan var det inte att de gick in och rotade efter saker utan de gick in och kollade efter en människa som var fullt synlig.

Jag ser det som väldigt osannolikt att hyresvärden skulle beblanda sig i deras personliga dispyter och avtal. Hyresvärden kanske är medveten om att soc osv är inblandat och att J och C har ett avtal sinsemellan men inte mer än så. Inte direkt så man formar hyresavtal på dagen bara sådär… men vad vet jag, J kanske är bff med hyresvärden.

Och en mer rimlig lösning enl mig hade i så fall varit att J avtalat fram att han ska få behålla ett set nycklar till lägenheten istället för att behöva blanda in hyresvärden.

Det är en jävla soppa, ännu en gång så otroligt osannolik så man bara tror allt är fake.
Citera
2024-02-07, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Haha ne! Alla här håller Chrippa ansvarig för sina egna handlingar, en 34 årig man som kallar sitt barns mamma för både hora och fitta framför dottern, men i din värld så är det en 23 årig brud som sitter i nåt hörn nånstans fel. Du är fan dum i hela jävla huvudet. Hur gammal är du?

MAN ANSVARAR FÖR SINA EGNA HANDLINGAR PUNKT.

Välkommen till verkligheten.

Du är fan bra dum i huvudet du! Läs vad jag skriver! Han ska stå för sina handlingarna ja men till skillnad från dig så är jag brud och vet hur brudar kan vara (jag själv inkluderat) och L är TOXIC och trots beslut från soss befinner sig i lägenheten! Skärp dig gubbfan!
Citera
2024-02-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Men Chloé och Chrippa var ju inte i lägenheten.
Jocke och hans arme satt ju och väntade tills kusten var klar, då gick dom in och filmade.

Att persiennerna var neddragna är högst naturligt eftersom det är en bottenlägenhet med full insyn, det sa Anjo själv, att han sett när han kört förbi.

Fast jag vill minnas att Chrippa haft neddraget sen han flyttade in, just pga insynen, alltså inget nytt...

Bor själv längst ner och förstår inte alls varför man vill ha neddraget hela dagarna. Har folk det som bor i hus med så grannen inte ska se in?

Skulle inte tro det va.

Dom förklarade att dom hade stark misstanke att Linnea befann sig där och visste att Chrippa skulle gå och träna. När dom sedan såg att dom båda gick så ville dom kontrollera om Linnea var där då det var just de senaste dagarna han hade haft neddraget.

Men skitsamma för Chloe har vistas runt Linnea och det är uppenbart att Chrippa ljuger. Han har svårt att hålla isär sina lögner i samtalet med Jocke.

Vi får väl hoppas att Chrippa går bananas och attackerar Anjo så han släpper mer av samtalen på Chrippa och annat skit.

För något jag har lärt mig är att Anjo alltid bara släpper en liten mumsbit för att sedan ta till knockout.
Citera
2024-02-07, 12:53
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Rätta mig om jag har fel nu, men det är väl inte olagligt att stå på ett hyreskontrakt men låta någon annan bo där? Förutsatt att samtliga är folkbokförda på rätt adress. Däremot kan det vara otillåtet från hyresvärdens håll och därmed giltigt skäl till uppsägning av kontraktet. Ponera att det rör sig om en situation där Jocke står på kontraktet och inte hyr ut det till brodern i andrahand, så har han rätt att beträda lägenheten.

Det räknas som olovlig andrahandsuthyrning så fort det framkommer att Joakim inte bor där och att Chrippa är fast boende (om det inte är en godkänd andrahandsuthyrning såklart). Att han inte är skriven på lägenheten styrker bara detta. En vanlig hyresvärd hade påbörjat en avhysningsprocess här genom att försöka ta reda på var personen på kontraktet faktiskt bor.

” En hyresgäst som hyr ut i andra hand utan tillstånd eller till en för hög hyra riskerar att bli av med sitt hyreskontrakt eftersom det är en förverkandegrund enligt hyreslagen. Som hyresvärd kan du börja med att kontrollera vilka personer som är skrivna på adressen samt vilka namn som står på brevlådan och stämma av gentemot folkbokföringen. Hör med fastighetsskötaren och grannar om de har uppmärksammat något som inte verkar stämma. Inled sedan en dialog med personen på hyreskontraktet för att ta reda på om misstankarna stämmer. Tydlig information och dokumentation är avgörande om situationen i ett senare skede leder till en tvist.”
Senast redigerad av Nariiouh 2024-02-07 kl. 12:56.
Citera
2024-02-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Rätta mig om jag har fel nu, men det är väl inte olagligt att stå på ett hyreskontrakt men låta någon annan bo där? Förutsatt att samtliga är folkbokförda på rätt adress. Däremot kan det vara otillåtet från hyresvärdens håll och därmed giltigt skäl till uppsägning av kontraktet. Ponera att det rör sig om en situation där Jocke står på kontraktet och inte hyr ut det till brodern i andrahand, så har han rätt att beträda lägenheten.

Du måste ha hyresvärdens tillåtelse. Då är det ok. Skulle tro att hyresvärden har gett Jocke ett ok i detta fall och sedan ångrat sig bittert när alla klagomål började trilla in.

Fy fan, tänk dig att ha en Counterstrike-spelande Chrippa som granne en vardagskväll.
Citera
2024-02-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad är det för pågående utredning egentligen? Har du målnummer?

Enbart den Jocke nämnde.
Nej jag besitter inget målnummer i barnets ärenden
Citera
2024-02-07, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Kan du länka bevisen på papper där man kan läsa om uppgörelsen med soc?

Jag har inte dom papperna. Men lyssna på vad Anjo och Jocke sagt så framgår det ganska tydligt. Dels så har Skabbis tappat huvet helt, och dels har han slängt ut Julia ur lägenheten vilket han har erkänt att han gjort det framkom hos Anjo. Lyssna också på det klipp där dom kommer ut från lägenheten när Jocke säger att polisen kommer att komma med soc.

Jocke har sedan vid upprepade tillfällen skrivit att du har ett barn att ta hand om och gör det typ om det inte skall bli omhändertaget. Julia bor hemma hos sin morsa (Ensam mamma söker Helena).

Bara att konstatera Skabbis fattar liksom inte i vilka problem han sätter sig i och än mindre hur fan han ska ta sig ur dom.
Citera
2024-02-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag ser det som väldigt osannolikt att hyresvärden skulle beblanda sig i deras personliga dispyter och avtal. Hyresvärden kanske är medveten om att soc osv är inblandat och att J och C har ett avtal sinsemellan men inte mer än så. Inte direkt så man formar hyresavtal på dagen bara sådär… men vad vet jag, J kanske är bff med hyresvärden.

Och en mer rimlig lösning enl mig hade i så fall varit att J avtalat fram att han ska få behålla ett set nycklar till lägenheten istället för att behöva blanda in hyresvärden.

Det är en jävla soppa, ännu en gång så otroligt osannolik så man bara tror allt är fake.

Menade inte att hyresvärden skulle beblanda sig direkt i deras personliga dispyt nej men med soc som grund och Jocke som går in som någon slags "god man" som finns i närheten och på så sätt ska försöka hålla koll så det som socialen ställt som krav uppfylls och även gått in som borgenär/ägande av kontraktet som säkerhet mot hyresvärden. Så på så sätt kan hyresvärden vara inblandad.
Och med tanke på att Chrippa tydligen fått ett antal klagomål från grannar redan och ingen verkar ha agerat på dem talar det även för att socialen är inblandad i hyreskontraktet då jag av egen erfarenhet av en fd granne som fick sin lägenhet via dem vet att dessa verkar gå under andra regler och lite halvt kan göra nästan vad som helst utan repressalier.
Senast redigerad av Noclue90 2024-02-07 kl. 13:04.
Citera
2024-02-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Jag skulle vilja ta del av den utredningen, kan du länka?

Jag kan inte länka till barnets ärenden.

Chrippa fick ju papper hem från soc, så med största sannolikhet har de varit på möte om barnets situation.
Senast redigerad av VilaVila 2024-02-07 kl. 13:05. Anledning: Korrigering
Citera
2024-02-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det räknas som olovlig andrahandsuthyrning så fort det framkommer att Joakim inte bor där och att Chrippa är fast boende (om det inte är en godkänd andrahandsuthyrning såklart). Att han inte är skriven på lägenheten styrker bara detta. En vanlig hyresvärd hade påbörjat en avhysningsprocess här genom att försöka ta reda på var personen på kontraktet faktiskt bor.

” En hyresgäst som hyr ut i andra hand utan tillstånd eller till en för hög hyra riskerar att bli av med sitt hyreskontrakt eftersom det är en förverkandegrund enligt hyreslagen. Som hyresvärd kan du börja med att kontrollera vilka personer som är skrivna på adressen samt vilka namn som står på brevlådan och stämma av gentemot folkbokföringen. Hör med fastighetsskötaren och grannar om de har uppmärksammat något som inte verkar stämma. Inled sedan en dialog med personen på hyreskontraktet för att ta reda på om misstankarna stämmer. Tydlig information och dokumentation är avgörande om situationen i ett senare skede leder till en tvist.”
Olovlig andrahandsuthyrning innebär att hyreskontraktets innehavare hyr ut lägenhet i andrahand utan att hyresvärden tillåtit det. Det jag funderar på är om Jocke ens hyr ut bostaden i andrahand, eller om Chrippa bor som "inneboende"? Att ha en inneboende kräver inget tillstånd, och det är inte olagligt att stå på ett hyreskontrakt där man inte bor förutsatt att man är folkbokförd på rätt adress. Rent krasst borde det alltså inte vara olagligt. Däremot känner jag inte till någon hyresvärd som faktiskt tillåter det, så det brukar sluta i avhysning precis som det nämner. Det kan ju dock vara så att hyresvärden var okej med det först.. tills han insåg vem han släppt in.

Sedan är det såklart inte omöjligt att det gått till på olaga vis heller. Men ovanstående är min gissning.
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Du måste ha hyresvärdens tillåtelse. Då är det ok. Skulle tro att hyresvärden har gett Jocke ett ok i detta fall och sedan ångrat sig bittert när alla klagomål började trilla in.

Fy fan, tänk dig att ha en Counterstrike-spelande Chrippa som granne en vardagskväll.
Detta låter rimligt. Glöm inte alla bråk mellan C och L nu när dom vistats tillsammans som säkert är både sansade och lågmälda.
Citera
2024-02-07, 13:10
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Menade inte att hyresvärden skulle beblanda sig direkt i deras personliga dispyt nej men med soc som grund och Jocke som går in som någon slags "god man" som finns i närheten och på så sätt ska försöka hålla koll så det som socialen ställt som krav uppfylls och även gått in som borgenär/ägande av kontraktet som säkerhet mot hyresvärden. Så på så sätt kan hyresvärden vara inblandad.
Och med tanke på att Chrippa tydligen fått ett antal klagomål från grannar redan och ingen verkar ha agerat på dem talar det även för att socialen är inblandad i hyreskontraktet då jag av egen erfarenhet av en fd granne som fick sin lägenhet via dem vet att dessa verkar gå under andra regler och lite halvt kan göra nästan vad som helst utan repressalier.

Visst.

Kan dock inte förstå varför han inte då avtalat att få behålla ett set nycklar. Då hade han mer eller mindre haft tillåtelse att gå in i lägenheten lovligen.
Citera
2024-02-07, 13:13
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Du är fan bra dum i huvudet du! Läs vad jag skriver! Han ska stå för sina handlingarna ja men till skillnad från dig så är jag brud och vet hur brudar kan vara (jag själv inkluderat) och L är TOXIC och trots beslut från soss befinner sig i lägenheten! Skärp dig gubbfan!

Båda två är toxiska mytomaner, ingen av dessa två är ett offer. Enda offret är Chloe, och det är Chrippa som ansvarar och ska beskydda henne. Men han väljer att prioritera lite 23 årig fitta från Linnéa istället.

Dem kan gott ha varandra, men Chloe ska då vara ute ur bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in