2024-02-07, 12:34
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag skiter i om dom begått hemfridsbrott. Det är dock provocerande att läsa massa kommentarer om hur dom minsann har rätt att gå in för att det är ”Joakims lägenhet”.

Nej dom har inte rätt till det. Hyresvärden gjorde fel.

Att Linnea ba satt där i videon o blev filmad utan att reagera får mig bara o tro att allt är fake. Ännu en gång.

Tyckte hon såg lite tjock ut för att vara L, men kanske såg fel
Citera
2024-02-07, 12:35
Medlem
Citat:
Har Chrippa brutit ett avtal med soc ringer man SOC. Man går inte olovligen in i hans hem.

Utan i så fall kommer soc med POLIS och går in i hans hem. Soc har garanterat inte gett Joakim befogenhet att ta saken i egna händer.

Iofs så säger Jocke i videon till hyresvärden att Socialtjänsten kommer att komma samt polis.
Citera
2024-02-07, 12:36
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varför knackade inte Jocke på bara?
Varför kalla in en aparmé?
Hade han dessutom egen nyckel, kunde han väl knatat in, utan uppbackning och "filmteam"?

Läs mitt tidigare inlägg.. Allt som sker i den här såpan är skapat för Views och Dineros..
Det asgarvas av aktiebolaget Berg&Chipstuttes-Båg&Hittepå AB heela vägen till banken och åt fårföljarskockens lättlurhet
Citera
2024-02-07, 12:37
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Iofs så säger Jocke i videon till hyresvärden att Socialtjänsten kommer att komma samt polis.

Vilket är helt korrekt. Allt dessförinnan är fel.
Citera
2024-02-07, 12:38
Medlem
Citat:
Jag skiter i om dom begått hemfridsbrott. Det är dock provocerande att läsa massa kommentarer om hur dom minsann har rätt att gå in för att det är ”Joakims lägenhet”.

Nej dom har inte rätt till det. Hyresvärden gjorde fel.

Att Linnea ba satt där i videon o blev filmad utan att reagera får mig bara o tro att allt är fake. Ännu en gång.

I vilken video ser du Linnea bara sitter där utan att reagera? Finns ingen sån video ute på nätet såvitt jag vet.

Men man kan ju ändå förstå att hon blev tagen på sängen "bokstavligt talat" och inte riktigt veta hur hon skulle reagera när Jocke, Anjo, Lisen och hyresvärden dyker upp.
Citera
2024-02-07, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Var han orolig för C så ri ger man väl inte en pundare för att han ska tjäna pengar på situationen.

Vet inte vem pundaren är? Men att döma utav din profilbild så förmodar jag du menar Anjo. Har du belägg för att han är en missbrukare eller är det mer ditt underliga hat för en offentlig person som talar?
Citera
2024-02-07, 12:41
Medlem
Citat:
Vilket är helt korrekt. Allt dessförinnan är fel.

Kan hålla med dig om att det var ett fel de begick, men jag iaf förstår motivet. Även om inte andra gör det!
Citera
Medlem
Citat:
Har Joakim lämnat lägenheten till Chrippa och sagt att han ”ordnat lägenhet till Chrippa och Julia”? Svar ja. Är det en olovlig andrahandsuthyrning? Mest troligt.

Om det inte är en olovlig andrahandsuthyrning så kvittar Joakims ”jag har kontrakt”-argument. För i så fall är lägenheten 100% Chrippas under den tid andrahandsavtalet gäller.

Man vet ju inte om eventuella krav som ställts och hur Jocke, Chrippa och hyresvärden har kommit överens så det behöver definitivt inte vara att han begick hemfridsbrott nu ju. Med tanke på att det nu var ett krav om att Linnea inte fick vistas på samma ställe som Chloe så är det ju inte omöjligt att de hade fler överenskommelser utöver det som gjort att Jocke har rätten på sin sida.
Och om han står på kontraktet och dessutom starkt misstänker att det är något som brutit mot avtalet så är det ju inte konstigt om han vill värna om lägenheten och Chloe (även om jag kan tycka att det är lite bullshit att det ska ha dröjt såhär lång tid och krävts ett drama från helvetet att de ska visa sig bry sig om henne). Det var nog inte någon slump att lägenheten blev ordnad i samma hus som Jocke och Jonna bor i.
Sedan var det inte att de gick in och rotade efter saker utan de gick in och kollade efter en människa som var fullt synlig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Klart det inte är ok att gå in. Dock så förstår jag att man gjorde detta då Jocke var orolig för Chloe och vi vet ju inte alls om Linnea är skyldig eller oskyldig till det som hon är anmäld för.

Men rätt ska vara rätt. Man får inte gå in i en lägenhet på det viset.

Men detta kommer såklart inte bli något utav rent rättsligt!
Men Chloé och Chrippa var ju inte i lägenheten.
Jocke och hans arme satt ju och väntade tills kusten var klar, då gick dom in och filmade.

Att persiennerna var neddragna är högst naturligt eftersom det är en bottenlägenhet med full insyn, det sa Anjo själv, att han sett när han kört förbi.

Fast jag vill minnas att Chrippa haft neddraget sen han flyttade in, just pga insynen, alltså inget nytt...
Citera
2024-02-07, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ge dig nu! Sluta glorifiera Chrippas beslut och beteende.
Han är inte ett offer och är ytterst ansvarig för sin handlingar och allt som rör barnet.
Hans prioriteringar är att han själv, ingen annan inte ens barnets bästa.
Kan du snälla inse det för en gångs skull.

Men sluta nu va så jäkla anti de som inte tror L är oskyldig! Jag glorifierar för i helvete inte Chrippa är du helt dum i huvudet eller läser du inte ens hela mina inlägg? Ryck upp dig! Jag ser INGEN som glorifierar honom ditt nöt
Citera
2024-02-07, 12:46
Medlem
Rätta mig om jag har fel nu, men det är väl inte olagligt att stå på ett hyreskontrakt men låta någon annan bo där? Förutsatt att samtliga är folkbokförda på rätt adress. Däremot kan det vara otillåtet från hyresvärdens håll och därmed giltigt skäl till uppsägning av kontraktet. Ponera att det rör sig om en situation där Jocke står på kontraktet och inte hyr ut det till brodern i andrahand, så har han rätt att beträda lägenheten.
Citera
2024-02-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Man vet ju inte om eventuella krav som ställts och hur Jocke, Chrippa och hyresvärden har kommit överens så det behöver definitivt inte vara att han begick hemfridsbrott nu ju. Med tanke på att det nu var ett krav om att Linnea inte fick vistas på samma ställe som Chloe så är det ju inte omöjligt att de hade fler överenskommelser utöver det som gjort att Jocke har rätten på sin sida.
Och om han står på kontraktet och dessutom starkt misstänker att det är något som brutit mot avtalet så är det ju inte konstigt om han vill värna om lägenheten och Chloe (även om jag kan tycka att det är lite bullshit att det ska ha dröjt såhär lång tid och krävts ett drama från helvetet att de ska visa sig bry sig om henne). Det var nog inte någon slump att lägenheten blev ordnad i samma hus som Jocke och Jonna bor i.
Sedan var det inte att de gick in och rotade efter saker utan de gick in och kollade efter en människa som var fullt synlig.

Oj, nu startade igång drevet igen. Vi har precis kommit överens om hemfridsbrott för att dom ska lugna ner sig. /s

Men jo, som jag har förstått det så har Jocke hyrt lägenheten och det enda kravet han hade var att Linnea inte skulle vistas där. Sedan om Chrippa vill åka till Malmö eller ta ett hotelrum för att pippa var sak samma.

Men det som jag ser som mest anmärkningsvärt är att han väljer att gå emot socialtjänsten och helt enkelt prioriterar sig själv. Detta trots att han satt i några videos tidigare och bedyrade att Chloe numera ska komma i första hand osv.

Slutade med en utslängd Julia som han kallar för fitt-julia framför Chloe som säger samma sak när jocke hör detta samt tar ditt sitt farliga ex.

Båda har kastat skit på varandra på svensk youtube och sedemera väljer att återgå till varandra. Kan det bli mer WT?

Tragiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in