Citat:
Man vet ju inte om eventuella krav som ställts och hur Jocke, Chrippa och hyresvärden har kommit överens så det behöver definitivt inte vara att han begick hemfridsbrott nu ju. Med tanke på att det nu var ett krav om att Linnea inte fick vistas på samma ställe som Chloe så är det ju inte omöjligt att de hade fler överenskommelser utöver det som gjort att Jocke har rätten på sin sida.
Och om han står på kontraktet och dessutom starkt misstänker att det är något som brutit mot avtalet så är det ju inte konstigt om han vill värna om lägenheten och Chloe (även om jag kan tycka att det är lite bullshit att det ska ha dröjt såhär lång tid och krävts ett drama från helvetet att de ska visa sig bry sig om henne). Det var nog inte någon slump att lägenheten blev ordnad i samma hus som Jocke och Jonna bor i.
Sedan var det inte att de gick in och rotade efter saker utan de gick in och kollade efter en människa som var fullt synlig.
Och om han står på kontraktet och dessutom starkt misstänker att det är något som brutit mot avtalet så är det ju inte konstigt om han vill värna om lägenheten och Chloe (även om jag kan tycka att det är lite bullshit att det ska ha dröjt såhär lång tid och krävts ett drama från helvetet att de ska visa sig bry sig om henne). Det var nog inte någon slump att lägenheten blev ordnad i samma hus som Jocke och Jonna bor i.
Sedan var det inte att de gick in och rotade efter saker utan de gick in och kollade efter en människa som var fullt synlig.
Jag ser det som väldigt osannolikt att hyresvärden skulle beblanda sig i deras personliga dispyter och avtal. Hyresvärden kanske är medveten om att soc osv är inblandat och att J och C har ett avtal sinsemellan men inte mer än så. Inte direkt så man formar hyresavtal på dagen bara sådär… men vad vet jag, J kanske är bff med hyresvärden.
Och en mer rimlig lösning enl mig hade i så fall varit att J avtalat fram att han ska få behålla ett set nycklar till lägenheten istället för att behöva blanda in hyresvärden.
Det är en jävla soppa, ännu en gång så otroligt osannolik så man bara tror allt är fake.