2024-02-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Jävligt märklig kommentar av åklagare såvida man inte är ute efter att känna sig lite viktig.
Vit flugsvamp. Det brukar alltid vara det...
Citera
2024-02-07, 11:24
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
...det här blev ju fel.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2024-02-07 kl. 12:11.
Citera
2024-02-07, 11:24
Medlem
Åklagaren kom med en cliffhanger idag. Bara det här inte blir som Krister Peterssons presskonferens.
Citera
2024-02-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det som förgiftat har funnits med i spekulationerna men är väldigt ovanligt - inte omöjligt men ovanligt.

Förstår jag åklagaren rätt då?

"man misstänkte att det kunde vara"

"och det har ju förekommit, kanske inte direkt i Sverige men utomlands"

"Det är ju inte helt okänt, om jag uttrycker mig så"

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-har-fatt-svaren-om-soderhamnsfamiljen

I så fall, vad är det som funnits med i spekulationerna som inte hänt i Sverige men utomlands? Någon särskild mat/drog från Afrika?
Jag gissade ganska tidigt på ”anti freeze”, glykol, efter att ha sett en amerikansk dokumentär om en kvinna som förgiftade tre makar utan att de hittade orsaken till deras död. Symptom är magsmärtor och kräkningar och sedan död. Till slut hittades orsaken vid obduktion pga förändringar på njurarna. (Går ej att spåra med blodprov). Idag har man ändrat innehållet i USA så att det är odrickbart. Tidigare var det bara sött och gick att blanda i cola, saft eller juicer.
Citera
2024-02-07, 11:54
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-har-fatt-svaren-om-soderhamnsfamiljen

I detta inslag säger Sammens att det som de fått i sig inte är okänt men har inte förekommit i Sverige i någon större utsträckning. Det borde väl nästan antyda att det är något som de fått i sig från utlandet.
Citera
2024-02-07, 11:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Om händelsen utreds som misstänkt mord men det inte finns någon misstänkt så skulle det kunna vara administrativ svenska som översätts till att en av de avlidna (mamman) är den som genomfört en aktiv handling antingen i syfte att medvetet ta livet av sig själv och sin familj eller omedvetet och genom försumlighet orsakat det.

Det här är inte någonting som jag påstår är en sanning eller fakta.

Det skulle vara fel att peka på en omkommen person med fingret och påstå det utan att veta.
Det jag gör här är enbart att belysa en eventuell "översättning" av den info som är släppt.

Det skulle förklara fåordigheten i kommunikationen då det är rätt så oansvarigt som myndighetsföreträdare att peka ut en avliden innan man har vridit och vänt på allt och lagt slutsatsen till handlingarna.

Mamman är väl inte avliden. Så din brasklapp att det du påstår inte det är sanning eller fakta kom väl till pass.
Citera
2024-02-07, 12:10
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mamman är väl inte avliden. Så din brasklapp att det du påstår inte det är sanning eller fakta kom väl till pass.

Ahh...haha my bad. Hade för mig det.
Citera
2024-02-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuxflickan

I detta inslag säger Sammens att det som de fått i sig inte är okänt men har inte förekommit i Sverige i någon större utsträckning. Det borde väl nästan antyda att det är något som de fått i sig från utlandet.
Intressant, det utesluter väl svampar som växer i sverige

Kommer vi nånsin få reda på det? Vilka dokument kan bli offentliga?
Senast redigerad av buddahisbuddy 2024-02-07 kl. 12:15.
Citera
2024-02-07, 12:41
Avslutad
Tallium?
Citera
2024-02-07, 12:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Tallium?
Tycker inte detta gift stämmer in på deras symtombild?
Citera
2024-02-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Tallium?
Skulle man hittat ganska snabbt och har förekommit i Sverige.
Ett troligare alternativ, som nämnts ett flertal gånger i tråden, är arbin. Starkt gift, svårt att detektera samt inga kända fall i Sverige. Finns i Pater Noster pärlor.
Citera
2024-02-07, 13:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisdoktorn
Skulle man hittat ganska snabbt och har förekommit i Sverige.
Ett troligare alternativ, som nämnts ett flertal gånger i tråden, är arbin. Starkt gift, svårt att detektera samt inga kända fall i Sverige. Finns i Pater Noster pärlor.
Som jag också tror skarpt på, eller ricin?
Båda dessa gifter stämmer väl in på symtomen familjen fick.

Men även antimon stämmer in.
Men där finns ett fall av förgiftning i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in