2019-01-04, 01:38
Medlem
JustZlatans avatar
Jag söker efter en bra svensk tandläkare. Har bara varit hos folktandvården tidigare men eftersom det mest jobbar invandrare där nuförtiden vill jag inte gå dit.

Invandrare är vana vid dåliga tänder så när en svensk kommer dit med bra tänder, men kanske med tandsten, så gör invandrarna ingenting då de tycker att jag har bra tänder.

En ärlig svensk tandläkare är vad jag söker. I Stockholm.
Citera
2019-01-04, 01:42
Medlem
Jag tycker Karlatandläkarna är bra. Ligger på karlavägen
Citera
2019-01-04, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag söker efter en bra svensk tandläkare. Har bara varit hos folktandvården tidigare men eftersom det mest jobbar invandrare där nuförtiden vill jag inte gå dit.

Invandrare är vana vid dåliga tänder så när en svensk kommer dit med bra tänder, men kanske med tandsten, så gör invandrarna ingenting då de tycker att jag har bra tänder.

En ärlig svensk tandläkare är vad jag söker. I Stockholm.

Googla kolla vad dom har för betyg på reco.se.. Hör med vänner o bekanta.
Citera
2021-08-26, 19:31
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
Jag tycker Karlatandläkarna är bra. Ligger på karlavägen

Är det svenskar där? Dyra?

Att det ska vara så svårt att hitta bra tandläkare.
Citera
2021-09-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är det svenskar där? Dyra?

Att det ska vara så svårt att hitta bra tandläkare.

Ja det är svenskar. Jag går bara på kontroll var 1,5 år har inte haft hål på 15år så föör mej är det billigt =)
Citera
2024-02-06, 18:43
Medlem
Havamal.s avatar
Bump, kom gärna med fler förslag då jag tyckte Karlatandläkarnas pris för undersökning på 1050 kr var högt.
Citera
2024-02-07, 10:00
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havamal.
Bump, kom gärna med fler förslag då jag tyckte Karlatandläkarnas pris för undersökning på 1050 kr var högt.

Man får vad man betalar för. Karlatandläkarna är bra, det kan jag intyga. Det var de i alla fall när jag gick där sist.

Har slutat gå till tandläkarna då jag inte känner nått behov av det, läser man på och ta reda om grunderna i tandhygien så har man i regel inget behov av tandvård. Till och med köpt hem viss redskap som tandhygienisterna själva använder.
Citera
2024-02-07, 16:46
Bannlyst
Jag skickar ett PM med ett förslag
Citera
2024-02-07, 19:57
Medlem
Havamal.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollahenne
Man får vad man betalar för. Karlatandläkarna är bra, det kan jag intyga. Det var de i alla fall när jag gick där sist.

Har slutat gå till tandläkarna då jag inte känner nått behov av det, läser man på och ta reda om grunderna i tandhygien så har man i regel inget behov av tandvård. Till och med köpt hem viss redskap som tandhygienisterna själva använder.

Intressant, har du lyckats skrapa bort tandsten från de främre tänderna på underkäken? Jag köpte ett sådant verktyg från ebay, en skrapa.

Vilka redskap har du köpt? Vad är grunderna i tandhygien?
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Jag skickar ett PM med ett förslag
Tack!
Citera
2024-02-08, 15:17
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Intressant, har du lyckats skrapa bort tandsten från de främre tänderna på underkäken? Jag köpte ett sådant verktyg från ebay, en skrapa.

Vilka redskap har du köpt? Vad är grunderna i tandhygien?

Tack!

Ja det kan man säga. Man behöver i princip inte deras hjälp om det inte är nått allvarligt. Vanlig munhygien klarar man själv. Bara att läsa på lite. Att gå och betala de är bara onödigt. Om man inte gillar att göra av med pengar.
Citera
2024-02-08, 18:34
Medlem
Citat:

Det är det som det kostar överallt minst om du vill skippa folktandvården. Som någon annan sa, du får vad du betalar för. Vill man ligga under tusenlappen går man till folktandvården. Privata firmor kostar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in