2024-02-07, 01:35
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nars667
Lyssnade på rättegången.
Enligt läkaren så tar det lång tid för kroppen att bli nerkyld till 33.9 grader som flickan hade när dom kom in till sjukhuset.
Om föräldrarna haft flickan i kylan länge så hon nästan dör av bara det, varför skulle dom hälla i henne ett glas ättika och sen ta henne till akuten för att försöka rädda hennes liv?
Det går inte hop.

För dem själva går det säkert ihop. En slags sjuk logik.
Citera
2024-02-07, 01:37
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Lyssnade på rättegången.
Enligt läkaren så tar det lång tid för kroppen att bli nerkyld till 33.9 grader som flickan hade när dom kom in till sjukhuset.
Om föräldrarna haft flickan i kylan länge så hon nästan dör av bara det, varför skulle dom hälla i henne ett glas ättika och sen ta henne till akuten för att försöka rädda hennes liv?
Det går inte hop.

Läste du vad läkarna fann i Zs magsäck?
Jalapeños, senapsfrön och stora bitar lök. Allt var halvsmält.
Min gissning är att de ägnat natten åt att utföra tortyr som vanligt och hetsat varandra såpass att de tillsist tog till ättikan "för att se vad som händer".
Citera
2024-02-07, 05:05
Medlem
Glitterfians avatar
Oj oj oj vad kärringen från S.Ä ljuger!! Vidrigt av henne att försöka skydda monstren till "föräldrar" 🤢🤢🤢
Citera
2024-02-07, 06:47
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Läste du vad läkarna fann i Zs magsäck?
Jalapeños, senapsfrön och stora bitar lök. Allt var halvsmält.
Min gissning är att de ägnat natten åt att utföra tortyr som vanligt och hetsat varandra såpass att de tillsist tog till ättikan "för att se vad som händer".

Fy fan, du har säkert rätt tyvärr. Inget av det där brukar barn frivilligt sätta i sig, definitivt inte ättika.
Citera
2024-02-07, 07:35
Medlem
Domen har inte kommit än va?
Citera
2024-02-07, 07:45
Medlem
F3ttans avatar
Håller på att avverka mammans story, jag slås av att hon låter riktigt jävla efter. Sen gillar jag inte att hon är så uppkäftig mot domaren.

Det finns väl ingen risk att dessa avarter får psykvård?
Citera
2024-02-07, 07:48
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Lyssnade på rättegången.
Det går inte hop.
Nej, det finns ingen logik i det. Man undrar ju hur föräldrarna annars fungerar, gör de saker bara lite slumpvis sådär?
Citera
2024-02-07, 07:50
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Fy fan, du har säkert rätt tyvärr. Inget av det där brukar barn frivilligt sätta i sig, definitivt inte ättika.
Förutom ättikan så var det nog det som de andra barnen ratat på sina pizzor. Z fick äta resterna.
Citera
2024-02-07, 07:52
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
När det gäller Z ögon är detta också höjt i dunkel.
I rapporten från ögonläkaren hade hon sår/ärrvävnad på i vart fall ena hornhinnan och bara ca 50% syn på båda ögonen.

Om synnedsättningen beror på gamla inflammationer eller sår framgår inte.

Det försämrade seendet kan också bero på näringsbrist pga långvarig svält. Framgår att %-satsen på seende ökat sen hon kom under vård och omsorg.

För övrigt är detta en djupt dysfunktionell familj och alla barnen är offer på olika sätt, ingen tvekan om den saken.
Det är ett så oerhört stort fall att nysta i, man förstår att ättikan endast är en liten del i en jättekomplex bild med det skadade underlivet, ögonen, brännskadorna, att hon skulle vara pojke et.c. Jag önskar att fler åtalspunkter kunde väckas. Ju mer information man får desto mer förstår man att hon hade tur som överlevde, jag hoppas att hon och syskonen får hjälp att bearbeta detta.
Citera
2024-02-07, 07:57
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recediv
Har inte lyssnat på det avsnittet men gjorde grannen en orosanmälan?

Nej det gjorde de inte, dock kontaktade grannfrun åklagaren i fallet när hon förstod att Zoey var den lilla flickan som fått i sig ättika, som hon läst om på nätet. Hon ville prata om det som hon upplevde den dagen.
Citera
2024-02-07, 08:26
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Förutom ättikan så var det nog det som de andra barnen ratat på sina pizzor. Z fick äta resterna.

Alltså, man kan inte förstå denna ondska. Jag har inte läst förundersökningen ännu. Måste samla mod..Jag brukar inte vara så känslig men det här fallet liknar ingenting jag tidigare läst om i Sverige.
Citera
2024-02-07, 08:28
Medlem
Citat:
Lyssnade på rättegången.
Det går inte hop.

Jag tror de plågat henne på olika sätt under så lång tid att de inte själva förstod när läget blev kritiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in