2024-02-07, 00:06
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Känns inte vidare värst trovärdigt.
Däremot hade detta kunnat skötts utanför youtube och sociala medier. Mellan dom det berör.
Anjo och Lisen har inget med detta att göra.
Jocke hade kunnat kila ner och knackat på och pratat med sin bror, utan att filma och lägga upp för hela internet.

Vart fan är världen påväg?

Jo du vet chipstutten måste dra in pengar. Han tror att han är viktig i detta och Lisen leker väl också viktig. Tragiskt att hon faller ner till hans botten-nivå.
Citera
2024-02-07, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså det här är helt jävla sjukt, vad i helvete är det som händer?! 🤯

Chrippa satt häktad på falska grunder i drygt två veckor pga LL och bara _det_ i sig borde få honom att radera säret ur sitt liv för all framtid. Innan det har han blivit fysiskt och psykiskt misshandlad av densamma såpass mycket att han blev tydligt förändrad även för oss som inte ens känner honom.

Att förövarsäret därtill är misstänkt för barnfridsbrott och barnmisshandel på hans egen dotter borde få honom att vilja radera fanskapet från själva livet (om än ej i praktiken såklart).
Det framgår med all önskvärd tydlighet i hans mobilsamtal med Jocke att han är införstådd med att han utifrån socialens direktiv _inte får_ låta den misstänkta förövaren vara i närheten av dottern under pågående polisutredning. Jag är så jävla förbannad på idioten över det bortom räddning psykotiska valet att låta säret fortsätta utsätta dottern för brott -det är för i helvete medhjälp till brott! På hans eget barn! Som han ska skydda med sitt fucking liv! 🤯😤

Det är tydligt i hans senaste video att han är påväg att bli nedbruten återigen, energin dippar direkt när säret är i hans närhet uppenbarligen. Tycker dock inte synd om honom denna gång, inte ens lite. Blir bara besviken, förvirrad och äcklad av honom.
Barcelonaresan var tveksam men hade ändå ett rimligt syfte samt det viktigaste att dottern inte var med.

Nu kommer jag sluta ta del av hans youtube (och i förlängningen även denna tråd) då det är orimligt att lägga min tid på människor jag inte gillar. Kommer endast följa rättsfallet om barnfridsbrott och barnmisshandel och ser mycket fram emot att se rättvisa skipas.
Gillar Anjo så kommer följa fallet youtube-mässigt därifrån.
Fast nu var inte Chrippa häktad på falska grunder.
Barcelonaresan hade ett syfte- att få Linnéa att dra sig ur utredningen mot Christofer.
Detta är nog ett desperat försök att få Linnéa att dra sig ur utredningen igen.
Citera
2024-02-07, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Ja kalla mig pucko du, när jag kommer med fakta.

Joakim hyr lägenheten, han står på exakt hela kontraktet själv. Eller Jonna kanske står med pga företaget. Han har fixat via HONOM så Chrippa kunde få bo där.

Det enda Chrippa har gjort är att folkbokföra sig där. Men Jocke som äger hela kontraktet så han får göra exakt vad han vill.

Men självklart har han ingen nyckel dit för han har varit snäll och låtit Chrippa få bo i den lägenheten Joakim hyr. Men då Joakim äger avtalet helt o hållet själv så får han o hyresvärden gå in där.

Ring hyresvärden imorgon och fråga själv.

Du är en enorm dumfitta.

Man får verkligen inte göra vad som helst bara för man står på kontraktet.

Kolla med en jurist imorn, vetja
Citera
2024-02-07, 00:12
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minisk
Du är en enorm dumfitta.

Man får verkligen inte göra vad som helst bara för man står på kontraktet.

Kolla med en jurist imorn, vetja

Nog du som får kolla med en jurist.

Du kan gärna motbevisa mig istället.

Chrippa äger inget med den lägenheten, det är jockes helt o hållet. Ungefär som att Chrippa är inneboende. Lite förenklat skrivet, Jocke äger den och kan kasta ut sin inneboende när han vill om inget annat har sagts.

Ta upp det med juristen imorgon och fråga, återkom gärna 😏
Citera
2024-02-07, 00:13
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså det här är helt jävla sjukt, vad i helvete är det som händer?! 🤯

Chrippa satt häktad på falska grunder i drygt två veckor pga LL och bara _det_ i sig borde få honom att radera säret ur sitt liv för all framtid. Innan det har han blivit fysiskt och psykiskt misshandlad av densamma såpass mycket att han blev tydligt förändrad även för oss som inte ens känner honom.

Att förövarsäret därtill är misstänkt för barnfridsbrott och barnmisshandel på hans egen dotter borde få honom att vilja radera fanskapet från själva livet (om än ej i praktiken såklart).
Det framgår med all önskvärd tydlighet i hans mobilsamtal med Jocke att han är införstådd med att han utifrån socialens direktiv _inte får_ låta den misstänkta förövaren vara i närheten av dottern under pågående polisutredning. Jag är så jävla förbannad på idioten över det bortom räddning psykotiska valet att låta säret fortsätta utsätta dottern för brott -det är för i helvete medhjälp till brott! På hans eget barn! Som han ska skydda med sitt fucking liv! 🤯😤

Det är tydligt i hans senaste video att han är påväg att bli nedbruten återigen, energin dippar direkt när säret är i hans närhet uppenbarligen. Tycker dock inte synd om honom denna gång, inte ens lite. Blir bara besviken, förvirrad och äcklad av honom.
Barcelonaresan var tveksam men hade ändå ett rimligt syfte samt det viktigaste att dottern inte var med.

Nu kommer jag sluta ta del av hans youtube (och i förlängningen även denna tråd) då det är orimligt att lägga min tid på människor jag inte gillar. Kommer endast följa rättsfallet om barnfridsbrott och barnmisshandel och ser mycket fram emot att se rättvisa skipas.
Gillar Anjo så kommer följa fallet youtube-mässigt därifrån.

Din slutledningsförmåga är inte den bästa, försök att vara opartiskt istället för att utgå från det Anjo presenterat så kommer det vara mycket mer logiskt varför saker är som dom är.

Citat:
Ja kalla mig pucko du, när jag kommer med fakta.

Joakim hyr lägenheten, han står på exakt hela kontraktet själv. Eller Jonna kanske står med pga företaget. Han har fixat via HONOM så Chrippa kunde få bo där.

Det enda Chrippa har gjort är att folkbokföra sig där. Men Jocke som äger hela kontraktet så han får göra exakt vad han vill.

Men självklart har han ingen nyckel dit för han har varit snäll och låtit Chrippa få bo i den lägenheten Joakim hyr. Men då Joakim äger avtalet helt o hållet själv så får han o hyresvärden gå in där.

Ring hyresvärden imorgon och fråga själv.

Det funkar inte så
Spelar ingen roll att Jocke lr w/e är på kontraktet. Lägenheten är utlämnad åt någon annan och han bor inte där. Varken hyresvärd eller Jocke får gå in utan Chrippas tillåtelse. Om Julia också bor där får såklart hon med släppa in dom.

Men ja vem bryr sig. En piss i havet mot allt kaos dom redan ställt till med.
Citera
2024-02-07, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hade dom inte varit i Danmark också? Eller var hon med på gymmet?

Svårt att håla reda på alla lögner nu Chrippa.

Hoppas dom blir dömda för att slösat med samhällets resurser, det är fan inte ok, extra förbannad blir man på en luffare som Chrippa som har flera miljoner i skuld och knappt betalar skatt. Men hans dag kommer, karma glömmer aldrig
Han sa att han inte träffat henne där och att det inte fanns bilder från det ( har själv inte sett nån bild från Danmark) så svårt att veta
Citera
2024-02-07, 00:21
Avslutad
Han har dessutom blockat mig på på insta. Wtf? Vill han inte ha kritik i sitt kommentarsfält kanske.
Citera
2024-02-07, 00:22
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Han sa att han inte träffat henne där och att det inte fanns bilder från det ( har själv inte sett nån bild från Danmark) så svårt att veta
Hmm okej, tack för update

Vad kommer hända härnäst i denna soppan. Nu borde väl åtal väckas när som helst
Citera
2024-02-07, 00:22
Medlem
Citat:
Nog du som får kolla med en jurist.

Du kan gärna motbevisa mig istället.

Chrippa äger inget med den lägenheten, det är jockes helt o hållet. Ungefär som att Chrippa är inneboende. Lite förenklat skrivet, Jocke äger den och kan kasta ut sin inneboende när han vill om inget annat har sagts.

Ta upp det med juristen imorgon och fråga, återkom gärna 😏

Det spelar noll roll.

12 Kap:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/jordabalk-1970994_sfs-1970-994/
Citera
2024-02-07, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Det är så underhållande när Anjo gång på gång påpekar att han Aldrig är på Flashback, han läser ens inte här hävdar han.

Uppenbart att han gör mer än så här.
Chrippa är väl den enda som erkänner att han läser här, men Jocke ska jaga användare tillsammans med Anjo? Varför? På vilka grunder? För att det är förbjudet att spekulera och skvallra? Det är vad forumet är till för.

Att däremot filma och spela in privata samtal för att lägga ut till allmän beskådan, för att göra videovloggar om andra människor, det är inte okej någonstans.

Ännu mindre okej är det att jaga anonyma användare som inte gjort annat än spekulerat kring vad dessa "youtubers/influencers/kreatörer" sysslar med, när dom hoppar på varandra och okända för att förlöjliga och mobba inför öppen ridå?!

Det är sjukt och måste upphöra.
Citera
2024-02-07, 00:29
Medlem
På detta klipp så hör man Linnea eller iaf någon tjej som pratar skånska och chrippa blir lite nervös. Detta är från senaste streamen på Twitch.

Otur för Chrippa att man kan skapa clips från lives på Twitch!

https://www.twitch.tv/realchrippa/clip/CrazyTriumphantRaccoonDxCat--Ec82VNj8sqfItWm?filter=clips&range=7d&sort=time

Så det verkar stämma att Chrippa är tillsammans med Linnea. Chrippa ljuger för sina följare och kastar alla andra under bussen.

Jävla luffare han är. Hoppas Linnea spöar skiten ur honom!
Senast redigerad av Knarkblomman 2024-02-07 kl. 00:32.
Citera
2024-02-07, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Känns inte vidare värst trovärdigt.
Däremot hade detta kunnat skötts utanför youtube och sociala medier. Mellan dom det berör.
Anjo och Lisen har inget med detta att göra.
Jocke hade kunnat kila ner och knackat på och pratat med sin bror, utan att filma och lägga upp för hela internet.

Vart fan är världen påväg?
Ja, varför i sjutton släpar han med sig Anjo och Lisen på privata familjeangelägenheter?

Vad sjutton har Anjo med Chrippas privatliv att göra?
Vad har han att göra i Chrippas HEM (utan tillåtelse) med en kamera?
Fy vad jag hade känt mig äcklad av det, det är fruktansvärt integritetskränkande.

Jocke hade kunnat knacka på, vare sig han har rätt att ta sig in eller inte.
Det är så man gör i civiliserade sammanhang.

Det finns inga ursäkter öht.

Chrippa är f.ö dum i huvudet, men det ger ingen någon rätt att bete sig såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in