2024-02-06, 22:08
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Har du lyssnat på personerna som tittar på Tucker? De tar åt sig varje ord som han och Trump säger som om det vore Jesus som pratade direkt till dem. I vissa fall tror de att Trump är en reinkarnerad Jesus.
Tyvärr har jag en sådan i min familj så vi försöker undvika att prata politik.
Citera
2024-02-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Problemet är att den här föreställningen om "free speech absolutism" som Elon Musk påstår sig företräda är att det spelar en sån som Putin rakt i händerna. Vi människor fattar inte beslut på rationella grunder utan vad som känns rätt. Att stödet för kriget i Ukraina är så pass stort i Ryssland framför allt bland äldre är för att Putin mer eller mindre på egen hand kontrollerar vad ryssarna ser i sina TV-apparater. Och vem kan klandra dem? Att ständigt behöva ifrågasätta verkligheten är både jobbigt och energikrävande och det är mycket mer bekvämt att bara åka med.

Det är ingen tillfällighet att Ryssland och Kreml lagt så enormt mycket resurser på att bygga upp internationella mediehus, techföretag och trollfabriker som kan sprida den ryska propagandan. Känner du dig det minsta trött på vad de etablerade medierna i väst skriver finns RT, VKontakte, Yandex och alla andra ryska aktörer som du kan söka tillflykt hos. Elon däremot verkar inte greppa detta. Han verkar inte ens greppa de problem han skapar för sig själv genom det han skriver och gör på Twitter.

"Free speech absolutism"? En omskrivning för censur verkar det vara. Är det inte det som vi ska försvara och kriga för enligt våra ledare? (Jag tror nog det är andra saker vi ska försvara, judisk makt, våra banklån, massinvandring och Prideflaggan)

Hur kan man inte vara för att vi i Väst ska få höra Ryssland syn på saken innan vi går i krig med Ryssland? Hade X funnits och någon fått intervjua Hitler och lagt upp det så skulle förmodligen inte 2:a världskriget ha startats. Samtal och förståelse är väl nyckeln till fred? Eller du kanske vill ha ett stort jävla världskrig?
Citera
2024-02-06, 22:24
Medlem
Overminds avatar
Såg videon på twitter! Fy fan vad taggad jag är!! Hoppas den släpps imorgonkväll!!
Citera
2024-02-06, 22:25
Medlem
KarimBenzema2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är såklart högst relevant att intervjua Putin. Tyvärr kommer inte Tucker ställa de rätta frågorna och det är det som är problemet. Men vad vet jag - han (och ryska censurbyrån) kanske chockar!

Vilka frågor tror du att han kommer fråga och vilka frågor vill du att han ska ställa?

Folk som har följt Putin länge vet redan vad han tycker och tänker.

När kommer intervjun?
Citera
2024-02-06, 22:28
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Vilka frågor tror du att han kommer fråga och vilka frågor vill du att han ska ställa?

När kommer intervjun?

Jag tror vi kommer få bevittna historiens mest spektakulära mord!
Citera
Medlem
kyrkstockens avatar
Redacted, som alltså är nära vänner till Carlson tror också att han är där för att intervjua Putin tydligen.

Plus att Putins presstalesman svarat idag "vi får se"....varken bu eller bä alltså.

Oj oj oj. Det här skall bli kul att se.
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015

När kommer intervjun?

Efter Tucker avlider av en märklig kemisk sjukdom?
Citera
Medlem
KarimBenzema2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Såg videon på twitter! Fy fan vad taggad jag är!! Hoppas den släpps imorgonkväll!!

När släpps den? Vet du vet? Vad ska du käka till den?

Vad är din ståndpunkt i denna fråga? Varför har du Bateman som profilbild?
Citera
2024-02-06, 22:29
Medlem
KarimBenzema2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag tror vi kommer få bevittna historiens mest spektakulära mord!

Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Efter Tucker avlider av en märklig kemisk sjukdom?

Vad menar ni?
Citera
Medlem
HC47s avatar
Tucker Carlson är Kremls väg till manipulation av MAGA-högern. Carlson är en rysk tillgång och Putin ser såklart ett utmärkt tillfälle att få ut sin propaganda till en väljarbas som redan nu tror att Ryssland är deras vän. Människor som inte begriper att europeisk säkerhet är amerikansk säkerhet. Som inte förstår att det som är bra för Putin är dåligt för USA. Som tror att landet som lägger sig i deras val, sår misstro och hat mellan amerikaner och hackar deras IT-infrastruktur egentligen är en vän. Människor som tror att det riktiga hotet mot USA är Demokraterna.

Detta kommer vara som att se en intervju med Trump, fast med en mer vältalig president. Han kommer framställa sig själv och Ryssland som offret, angripa väst för russofobi och förklara att det visserligen är synd om ukrainarna men att man inte har haft något annat val än att inleda sin "specialoperation".

Kort och gott: Carlson gör precis det man förväntar sig. Han agerar trojansk häst in i den amerikanska högerns kollektiva medvetande. Genom desinformation och konspirationsteorier har man lyckats lyfta fram Ryssland som en missförstådd aktör, medan kommunismen lurar bakom varje hörn i USA. Tucker har varit drivande i detta och kommer fortsätta vare det så länge det är gynnsamt för honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Taggad över att en som har hundratusentals liv på sitt samvete ska sitta och ljuga i en intervju med vinklade frågor.
Senast redigerad av KFCnogger 2024-02-06 kl. 22:31.
Citera
Medlem
KarimBenzema2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Redacted, som alltså är nära vänner till Carlson tror också att han är där för att intervjua Putin tydligen.

Plus att Putins presstalesman svarat idag "vi får se"....varken bu eller bä alltså.

Oj oj oj. Det här skall bli kul att se.

Du är efterbliven. Tucker har själv sagt att han ska intervjua Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in