2024-02-06, 13:42
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Din inställning angående rättsstat ger ju utrymme för att tillämpa dessa metoder på en mängd olika områden. Resultatet är fullt utvecklad anarki. Håller med om att påföljden inte är tillräcklig, men pöbelfasoner skapar ingen rättvisa om du nu tror det.

Människor får helt enkelt ta ansvar för sina handlingar istället så inte "pöbeln" har någonting att angripa

Sen är det int mkt till "pöbel" då dumpen gör en publicering och samtidigt försöker hjälpa dom att komma vidare (dom som tar emot hjälpen)

Dumpen är lite väl civiliserade för att kallas för pöbel i mitt tycke
Citera
2024-02-06, 15:14
Medlem
Vissa av de som hamnar på Dumpen är ju rent av svagbegåvadeinavel och andra riktiga snuskgubbar med fru barn och familj.

Jag fattar inte hur man kan vara så dum att ge sig på minderåriga. Varför ska man ha en 14 åring när det är lagligt att ligga med en 15 åring.
Är det sådan spänning att få fuska? Typ som att fuska med skatten eller köpa olaglig sprit.

Sådana äckligt sjukamänniskor...
Jag älskar Dumpen och tycker att Sara och höjdhopparen har hittat en bra hobby.
Hade själv verat varit med i deras gäng och fånga dessa gäddor.
Vilken spänning, måste ju kicka bättre än Amfetamin. 👍
Citera
2024-02-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Människor får helt enkelt ta ansvar för sina handlingar istället så inte "pöbeln" har någonting att angripa

Sen är det int mkt till "pöbel" då dumpen gör en publicering och samtidigt försöker hjälpa dom att komma vidare (dom som tar emot hjälpen)

Dumpen är lite väl civiliserade för att kallas för pöbel i mitt tycke

Åter igen svårt att förstå inlägg. Pöbelvälde handlar inte om dumpen , utan var ett svar på ett inlägg.
Du verkar överkänslig när det gäller dumpen och reagerar med en reptilhjärna.
Läs och begrunda inlägget som jag svarat på.
Citera
2024-02-06, 15:44
Medlem
Citat:
Din inställning angående rättsstat ger ju utrymme för att tillämpa dessa metoder på en mängd olika områden. Resultatet är fullt utvecklad anarki. Håller med om att påföljden inte är tillräcklig, men pöbelfasoner skapar ingen rättvisa om du nu tror det.

Jag tror iallafall mer på det än att låta det pågå som det gör.
Citera
2024-02-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swolenballs
Jag tror iallafall mer på det än att låta det pågå som det gör.

Ok, så anarki och djungelns lag ska gälla??
Då kan vi ju avskaffa rösträtten.
Citera
2024-02-06, 16:21
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Åter igen svårt att förstå inlägg. Pöbelvälde handlar inte om dumpen , utan var ett svar på ett inlägg.
Du verkar överkänslig när det gäller dumpen och reagerar med en reptilhjärna.
Läs och begrunda inlägget som jag svarat på.

Det har inte spridit sig till andra områden och den här tråden handlar om dumpen och inget annat

Om vi börjar se en trend där folk skaffar utgivningsbevis för att hänga ut personer av andra anledningar så kan det nog vara värt att fundera kring det men det blir väldigt spekulativt
Citera
2024-02-06, 16:48
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Det har inte spridit sig till andra områden och den här tråden handlar om dumpen och inget annat

Om vi börjar se en trend där folk skaffar utgivningsbevis för att hänga ut personer av andra anledningar så kan det nog vara värt att fundera kring det men det blir väldigt spekulativt

Frågan om utgivningsbevis är principiell. Det innebär att om Dumpen tillåts hålla på som Dumpen gör utan myndighetsingripande (JK är inte intresserad), måste det vara möjligt för andra med utgivningsbevis att hänga ut folk utan myndighetsingripande, till och med utan att de har begått brott.

Om det sprider sig - och det anses utgöra ett samhällsproblem - blir det i så fall aktuellt att ändra principen, vilket är en fråga för politiken (lagstiftaren). En sådan ändrad princip kommer med nödvändighet också att träffa Dumpens verksamhet som vi idag känner den. Det sitter dock långt inne att ändra villkoren för utgivningsbevis och den frihet som därav följer, eftersom det handlar om grundlag.
Senast redigerad av Lessler 2024-02-06 kl. 16:53.
Citera
2024-02-06, 17:03
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Frågan om utgivningsbevis är principiell. Det innebär att om Dumpen tillåts hålla på som Dumpen gör utan myndighetsingripande (JK är inte intresserad), måste det vara möjligt för andra med utgivningsbevis att hänga ut folk utan myndighetsingripande, till och med utan att de har begått brott.

Om det sprider sig - och det anses utgöra ett samhällsproblem - blir det i så fall aktuellt att ändra principen, vilket är en fråga för politiken (lagstiftaren). En sådan ändrad princip kommer med nödvändighet också att träffa Dumpens verksamhet som vi idag känner den. Det sitter dock långt inne att ändra villkoren för utgivningsbevis och den frihet som därav följer, eftersom det handlar om grundlag.

Absolut men att det skulle sprida sig är bara spekulativt eftersom dom hållit på nu i 3 år och vi har inte sett någon vidare spridning, dumpen är ensamma när det gäller detta i sverige

Om vi börjar se en förändring så kan jag se att det är en diskussion som är aktuell
Citera
2024-02-06, 17:21
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Absolut men att det skulle sprida sig är bara spekulativt eftersom dom hållit på nu i 3 år och vi har inte sett någon vidare spridning, dumpen är ensamma när det gäller detta i sverige

Om vi börjar se en förändring så kan jag se att det är en diskussion som är aktuell

Håller med om att det är spekulativt, och en spridning får i dagsläget inte anses ligga i farans riktning.

Vad jag for efter var egentligen den principiella hållningen med anledning av detta med spridning:

Om man för egen del principiellt anser att såsom Dumpen gör idag är rätt och riktigt i publicistiskt avseende, följer logiskt av det att man menar att andra ska få agera på samma laga villkor. Förutsatt att man bejakar den rättsstatliga principen om allas likhet inför lagen.

Om man sedan för egen del principiellt anser att det är ett problem om en mängd aktörer på dessa villkor hänger ut folk för ditten och datten och att därför villkoren måste ändras, följer logiskt av det att man menar att det Dumpen gör idag inte längre är rätt och riktigt. Förutsatt att man bejakar allas likhet inför lagen.
Senast redigerad av Lessler 2024-02-06 kl. 17:43.
Citera
2024-02-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ok, så anarki och djungelns lag ska gälla??
Då kan vi ju avskaffa rösträtten.

Jag anser inte som ni lagryttare att om Dumpen konfronterar och hänger ut pedofiler så innebär det anarki.

GÄller Djungelns lag nu ? För vissa människor gör den ju det, vet inte riktigt vart du vill komma men jag tror på riktigt inte att det kommer resultera i det.
Citera
2024-02-06, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag skrev delvis förlåtande, och detta utifrån att ogynnsamma händelser, (ej DNA) kan vara orsaken till deras agerande, de behöver inte i grunden vara onda, och borde därmed kunna få en chans att lösa upp det, om den möjligheten finns.

För att kunna det behöver de en viss anonymitet i sitt fortsatta liv. Man kan inte se allt utifrån svart eller vit.

Barn kan förstöras, men det är ingen grundlag, om man själv har kränkts som barn kan man bli förövare, men det är heller ingen grundlag. Du kunde blivit förövare om du kränkts som liten om du haft otur. Fast en del som kränkts blir pedofiljägare i stället.
”Barn kan förstöras men det är ingen grundlag” Vad är det för idiotier du kommer med att det skulle accepteras?
En person som förstör barn ska inte vara anonym, den ska varnas för av den anledningen att skydda fler barn från att förstöras. Allt annat är galenskap.
Hjälp finns att få på Impulskollen och Preventell men sluta gråta över ert elände när ni med all rätt blir uthängda.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-06 kl. 20:20.
Citera
2024-02-06, 21:00
Medlem
patajavels avatar
Ibland så vet jag inte vad som är värst.
Att vara Patrik Sjöberg och allt vad det innebär . Eller
Att vara gädda med allt vad det innebär.

Han är ju så korkad så klockorna stannar hela tiden och alltid.

Jag tror nog han behöver lika mycket vård som gäddorna han fångat, helt labil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in