2024-02-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Dessa barn har sexuellt umgänge ganska regelbundet. Då är frågan hur mycket barn är det egentligen? Barn har inte sex.
Nä därför att det är vuxna sjuka människor som förgriper sig på dem och de gör dem inte mindre till de barn de faktiskt är
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-05 kl. 18:43.
Citera
2024-02-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Jag har aldrig påstått att dumpen rekommenderar folk att ta livet av sig. Däremot hetsar metoderna många individer. Du läser väl i tråden också eller???
Hetsar?
Det finns ingen som hetsar någon gädda att ta självmord.
Är du så skör att du tar livet av dig om du blir påkommen att begå kriminella handlingar så är det väl ditt eget vuxna ansvar att avstå?
Eller är det bättre att få förgripa sig på barn som då får självmord som konsekvens av vuxna gäddors gärningar?
Räknas inte barnens liv?
Är det bara något skräp man får räkna bort?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-05 kl. 19:05.
Citera
2024-02-05, 21:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Hetsar?
Det finns ingen som hetsar någon gädda att ta självmord.
Är du så skör att du tar livet av dig om du blir påkommen att begå kriminella handlingar så är det väl ditt eget vuxna ansvar att avstå?
Eller är det bättre att få förgripa sig på barn som då får självmord som konsekvens av vuxna gäddors gärningar?
Räknas inte barnens liv?
Är det bara något skräp man får räkna bort?
Många i katolska hierarkin är utsatta som barn, och kan blir förövare som vuxna. Barn blir vuxna, kan man inte ha ett delvis förlåtande i dessa fall. Det hela är mer komplicerat än vad Dumpen vill göra gällande. Att man endera är en våldtäktsman eller inte, 14 stenhårt, 55 som dreglar på 20 åringar är helt igenom okej, detta har jag svårt att acceptera, jag som inte ser det svart eller vitt.

Personer som enbart ser allt i svart eller vitt tror jag har ett lägre IQ.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-02-05 kl. 21:15.
Citera
2024-02-05, 21:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Dumpen uppdaterade på Facebook att de fått en ny sponsor.

Trodde först det var IT-säkerhet det handlade om men ser nu det är roligare än så. Ska de börja bära skyddsvästar tro?

https://activearmour.com/

Inte dumt alls av Sara & Patrik att faktiskt tänka till innan de hunnit träffa på en knivgädda. Att de klarat att konfrontera över 360 gäddor utan att stöta på någon mer våldsam är förvånande.
De kanske hjälper Dumpen med bakgrundsinformation om personer, som ett säkerhetsföretag har de tillgång till register som andra inte har. Frågan är i så fall hur lagligt det är?
Citera
2024-02-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Många i katolska hierarkin är utsatta som barn, och kan blir förövare som vuxna. Barn blir vuxna, kan man inte ha ett delvis förlåtande i dessa fall. Det hela är mer komplicerat än vad Dumpen vill göra gällande. Att man endera är en våldtäktsman eller inte, 14 stenhårt, 55 som dreglar på 20 åringar är helt igenom okej, detta har jag svårt att acceptera, jag som inte ser det svart eller vitt.

Personer som enbart ser allt i svart eller vitt tror jag har ett lägre IQ.
Vad sjutton menar du?
Ska man ha ett förlåtande för att barn förstörs?
Du är inte riktig någonstans!
Varken IQ eller EQ är något du kan tillskriva dig.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-05 kl. 21:49.
Citera
2024-02-05, 22:06
Medlem
Citat:
De kanske hjälper Dumpen med bakgrundsinformation om personer, som ett säkerhetsföretag har de tillgång till register som andra inte har. Frågan är i så fall hur lagligt det är?
Varför sänker du aldrig Dumpen med alla oegentligheter du påstår att de gör?
Du är ju bara luft, ett fejk som vill verka vara värre än du är. Stackars krake är det enda jag kan tänka om dig, stackars stackars ankanmannen.
Citera
2024-02-06, 01:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vad sjutton menar du?
Ska man ha ett förlåtande för att barn förstörs?
Du är inte riktig någonstans!
Varken IQ eller EQ är något du kan tillskriva dig.
Jag skrev delvis förlåtande, och detta utifrån att ogynnsamma händelser, (ej DNA) kan vara orsaken till deras agerande, de behöver inte i grunden vara onda, och borde därmed kunna få en chans att lösa upp det, om den möjligheten finns.

För att kunna det behöver de en viss anonymitet i sitt fortsatta liv. Man kan inte se allt utifrån svart eller vit.

Barn kan förstöras, men det är ingen grundlag, om man själv har kränkts som barn kan man bli förövare, men det är heller ingen grundlag. Du kunde blivit förövare om du kränkts som liten om du haft otur. Fast en del som kränkts blir pedofiljägare i stället.
Citera
2024-02-06, 01:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Varför sänker du aldrig Dumpen med alla oegentligheter du påstår att de gör?
Du är ju bara luft, ett fejk som vill verka vara värre än du är. Stackars krake är det enda jag kan tänka om dig, stackars stackars ankanmannen.
Vill bara att allt ska gå rätt till, och företag som har specialaccess (vet ej, men kanske) måste hantera sina informationsskällor med omsorg. Sjukvård polis o.s.v. har ett stort ansvar på integritetsområdet och kan inte serva Dumpen med frikostig data.
Citera
2024-02-06, 02:00
Medlem
Citat:
Nä därför att det är vuxna sjuka människor som förgriper sig på dem och de gör dem inte mindre till de barn de faktiskt är

Kan du förklara varför en mogen 14-åring som har umgänge med en 20-åring är ett litet barn som blir traumatiserat för livet medan en psykiskt sjuk 15-åring kan ha BDSM med 10 55-åringar utan att någon bry sig? Det är väl ändå dubbelmoral?

Priset för byxmyndighetslagen och det skydd barn under 15 erhåller är att barn i 15-16 årsåldern får ta smällen. Finns många i den åldern som fortfarande är små och har personligen sett hur de blir utsatta. Så det finns ingen rättvisa kring det här.
Citera
2024-02-06, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swolenballs
När den "demokratiska rättsstaten" inte tar tag i problemet eller problemen så kommer sånna som Sjöberg och Dumpen ganska naturligt tänker man ju. Klart som fan man tröttnar efter att man ser pedofiler gå fria med typ skyddstillsyn osv. Samtidigt som en pedofil får 5 månader på en öppen anstalt så säger ni att det är rättvisa haha, det är ju ett skämt.

Din inställning angående rättsstat ger ju utrymme för att tillämpa dessa metoder på en mängd olika områden. Resultatet är fullt utvecklad anarki. Håller med om att påföljden inte är tillräcklig, men pöbelfasoner skapar ingen rättvisa om du nu tror det.
Citera
2024-02-06, 10:39
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Ett företag som sponsrar delar ju int med sig av sitt kundregister eller annat utan enbart det dom faktiskt ska sponsra med
Citera
2024-02-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
pöbelfasoner skapar ingen rättvisa om du nu tror det.

Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in