2024-02-06, 18:12
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Bra påpekande, myokardit, och för att slippa även "latinsvenskan" så kunde det väl antagligen varvas med hjärtmuskelinflammation
Förlåt. Är bara så trött på att höra om folk som får "myocarditis". Förlåt.
Citera
2024-02-06, 18:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det läskiga är ju påverkan på hjärtat för injektionen som inte viruset orsakar. Hela idéen med att kroppen ska tillverka antigen är galen.

Nä, traditionella vaccin där man får en dos antigen i en muskel ska det va.

Även viruset kan ge påverkan på hjärtat. Det är omskrivet.
Citera
2024-02-06, 18:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Då har du inte förstått. Det är väldigt logiskt. Om jag förklarar lite förenklat så här då:
Vaccinet har en jämn risk, en rak linje oavsett ålder och hälsostatus.
Covids risk ökar från nästintill noll hos friska barn och unga till 100 hos en lungsjuk 95-åring.

Någonstans korsar dessa linjer varandra och där har t.ex. Fhom bedömt att alla under 65 INTE behöver vaccin. Detta bedömer dom såklart utifrån en risk/nytta-kalkyl.

Svininfluensa-vaccinet som räddade ett 40-tal liv på bekostnad av att 500 barn fick narkolepsi är ett bra exempel på att vi måste vara väldigt försiktiga med nya mediciner. Ingen kan med säkerhet veta om långtidseffekter som nu med rapporter om förhöjda nivåer av IgG4 i upp till ett halvår osv.

Jag avrådde mina tonåringar att ta vaccinet men dom var så uppskrämda och grupptrycket var så stort så dom tog det ändå. Tog du det inte blev man idiotförklarad i skolorna, helt sjukt!
Säkert ingen fara MEN fan ta Fhom, WHO och läkemedelsbolagen om det visar sig finnas några allvarliga biverkningar som upptäcks långt senare.

Fast så ligger det ju inte till. MIS C drabbar mig veterligen uteslutande barn. Och enbart gud vet vilka de långsiktiga konsekvenserna blir av alla upprepade infektioner. Allt från diabetes till hjärtproblem till utvecklande av förtida demens finns med på listan för covid-infekterade.

Rörande FHM har du också missuppfattat. De över 50 rekommenderas att vaccinera sig. Vaccin erbjuds till alla, även barn. Rekommendationen att alla över 50 bör vaccinera sig ska inte läsas som att de avråder yngre från att vaccinera sig.
Citera
2024-02-06, 18:49
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Det var en synnerligen intressant intervju och genomgång.

Vid 23 min 50 sek nämner Dr. Peter McCullough en annan studie "Covid deaths" där inga spår av myokardit återfunnits hos någon av de som obducerades som avlidit endast pga. covid.

Värt att också nämna är att trots vad som är känt idag med ett flertal ggr. uppdaterad skrivning i Fass avseende Comirnaty och risk för myokardit så står fortfarande inget om att undvika ansträngningar ett tag efter genomgången covidvaccination.

Se denna post om bipacksedeln,
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag har själv funderat många gånger över om några strök med under den perioden att "du räknas som vaccinerad först 14 dagar efter genomgången covidvaccination" för att man inte förväntade sig problem när den nuvarande skrivningen i bipacksedeln är: "... Det finns en ökad risk för myokardit (inflammation i hjärtmuskeln) och perikardit (inflammation i hjärtsäcken) efter vaccination med Comirnaty (se avsnitt 4). Dessa tillstånd kan utvecklas bara några dagar efter vaccinationen och har främst inträffat inom 14 dagar......mera"

Ja, Peter McCullough är en klippa. Skrämmande intervju då alla småskador på hjärtat kan orsaka problem på sikt.

Verkar ju helt klart som om viruset är att föredra om man inte är gammal o multisjuk.

Att man döljer de negativa effekterna med olika trick som de 14 dagarna tex gör att man tappar förtroendet för kontrollmekanismer .
Citera
2024-02-06, 18:51
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Även viruset kan ge påverkan på hjärtat. Det är omskrivet.

Om du tittar på Peter McCullough intervjun så kanske du förstår. O nä, det är vaccinet som ger dessa skador. McCullough förklarar även hur man skyller på viruset.
Citera
2024-02-06, 18:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ja, Peter McCullough är en klippa. Skrämmande intervju då alla småskador på hjärtat kan orsaka problem på sikt.

Verkar ju helt klart som om viruset är att föredra om man inte är gammal o multisjuk.

Att man döljer de negativa effekterna med olika trick som de 14 dagarna tex gör att man tappar förtroendet för kontrollmekanismer .

Vad är det för "småskador" och när skulle de uppenbara sig menar du? Var i hjärtat uppkommer dessa skador? Skulle dessa "småskador" vara ett resultat av vaccination? Vad finns det för belägg?
Citera
2024-02-06, 18:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Om du tittar på Peter McCullough intervjun så kanske du förstår. O nä, det är vaccinet som ger dessa skador. McCullough förklarar även hur man skyller på viruset.

Inte enligt den här studien

https://www.lakemedelsvarlden.se/var-observant-pa-hjartproblem-efter-covid-19/
Citera
2024-02-06, 19:28
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Vad är det för "småskador" och när skulle de uppenbara sig menar du? Var i hjärtat uppkommer dessa skador? Skulle dessa "småskador" vara ett resultat av vaccination? Vad finns det för belägg?

Mrna i hjärtvävnad som producerar spikproteiner som i sin tur ger inflammation. Bara kolla videon...

Men fortsätt du lyssna på "factcheckers"...
Citera
2024-02-06, 19:36
Medlem
Citat:

Trevligt att de skriver om en doktorand som disputerar i ämnet. Nu är kanske en disputation inte något jag skulle våga riskera min hjärthälsa med... men, men... du gör vad du vill med DITT hjärta så gör jag vad jag vill med MITT.

Här är en annan studie som säger att Covid-19 INTE ger hjärtmuskelinflammation... vem skall man tro på?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35456309/?
Citat:
We did not observe an increased incidence of neither pericarditis nor myocarditis in adult patients recovering from COVID-19 infection.

Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Det var en synnerligen intressant intervju och genomgång.

Vid 23 min 50 sek nämner Dr. Peter McCullough en annan studie "Covid deaths" där inga spår av myokardit återfunnits hos någon av de som obducerades som avlidit endast pga. covid.
Riktigt intressant intervju... oroväckande att "vaccinets" mRNA tar sig in i hjärtceller som börjar producera spikprotein... inuti hjärtmuskeln! Scary stuff!
Citera
2024-02-06, 19:38
Medlem
donald12s avatar
Citat:

Videon diskuterade hjärtmuskelinflammation. Det du länkade till var blodproppar o stroke o hjärtinfarkt.

Enligt McCullough så var det främst mrna o vektor vaccin som orsakade hjärtmuskelinflammation
Citera
2024-02-06, 19:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Mrna i hjärtvävnad som producerar spikproteiner som i sin tur ger inflammation. Bara kolla videon...

Men fortsätt du lyssna på "factcheckers"...

Har antalet fall av hjärtmuskelinflammation ökat som ett resultat av vaccinationerna?

Tittar man på antalet döda och hjärthändelser tycks ju det värsta året varit 2020 och då hade man ju inte ens kommit igång med vaccinationerna.
Citera
2024-02-06, 19:43
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Trevligt att de skriver om en doktorand som disputerar i ämnet. Nu är kanske en disputation inte något jag skulle våga riskera min hjärthälsa med... men, men... du gör vad du vill med DITT hjärta så gör jag vad jag vill med MITT.

Här är en annan studie som säger att Covid-19 INTE ger hjärtmuskelinflammation... vem skall man tro på?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35456309/?

Riktigt intressant intervju... oroväckande att "vaccinets" mRNA tar sig in i hjärtceller som börjar producera spikprotein... inuti hjärtmuskeln! Scary stuff!

Nu handlade ju den undersökningen inte om hjärtmuskelinflammation utan det faktum att covidinfektion ökar risken för hjärtinfarkter och strokes med flera hundra procent. Risken kvarstår hög flera månader efter genomgången infektion. Finns flera liknande studier runt om i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in