2024-02-06, 13:43
Medlem
donald12s avatar
Intressant nytt klipp från John Campbell

Diskuterar hur vaccinet orsakar myocarditis. Det är vaccinet o inte viruset som är orsaken.

Myocarditis paper

With Dr. Peter McCullough and Nicolas Hulscher (paper authors).
Autopsy findings in cases of fatal COVID-19 vaccine- induced myocarditis
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/f...
Myocarditis autopsy paper: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/f...

https://youtu.be/5BhC0BCYQwo?si=eEeKr0skbr6KuxEn
Senast redigerad av donald12 2024-02-06 kl. 13:46.
Citera
2024-02-06, 13:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det låter som till och med imbilden börjar förstå ett och annat, det trodde jag aldrig skulle hända.

Om du verkligen läst vad jag och många andra skrivit hela tiden så har jag aldrig påstått att viruset är ofarligt men ej heller vaccinet. Det är faktiskt du som påstått in absurdum att det skulle vara bättre för precis alla att vaccinera sig oavsett ålder och hälsostatus. Även barnvaccination har du ivrigt förespråkat utan en tanke på att det kan upptäckas svåra biverkningar långt senare än dom första testerna.

Viruset har sina risker men för en frisk människa under 65 är risken verkligen mikroskopisk att du ska drabbas av någon allvarlig komplikation eller död. Här är jag övertygad om att vaccinet har större risker särskilt om du fyller på 2-3 gånger om året. Detta verkar även Fhom tycka med tanke på deras rekommendationer.

Det är dessutom totalt irrationellt att gå runt och oroa sig för något som är helt oundvikligt.
Du kan inte undvika Covid hur många sprutor du än tar. I så fall ska du vara lika rädd för alla andra elaka sjukdomar och risker du utsätter dig för. Vaccinerar du dig mot lunginflammation? TBE? Influensa? Borrelia!!! Cyklar utan hjälm? gökar utan kådis? Solar? sprit? Tobak? Fett o socker?
Självmord, cancer och stroke där har du sakerna att oroa sig för.

Nej slappna av nu imbilden.

Du gör retoriskt och logiskt självmål. Du utgår från att vaccinet skulle vara farligare för friska än för sjuka. Hur har du kommit fram till det?

Ja, vaccinet kan säkerligen ge svåra biverkningar i sällsynta fall. Att folk även barn kan bli svårt sjuka i covid borde inte behöva nämnas.
Citera
2024-02-06, 14:03
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du gör retoriskt och logiskt självmål. Du utgår från att vaccinet skulle vara farligare för friska än för sjuka. Hur har du kommit fram till det?

Ja, vaccinet kan säkerligen ge svåra biverkningar i sällsynta fall. Att folk även barn kan bli svårt sjuka i covid borde inte behöva nämnas.

Det läskiga är ju påverkan på hjärtat för injektionen som inte viruset orsakar. Hela idéen med att kroppen ska tillverka antigen är galen.

Nä, traditionella vaccin där man får en dos antigen i en muskel ska det va.
Citera
2024-02-06, 14:06
Medlem
Citat:
Mig veterligen har man inte avsiktligt försökt smitta vaccinerade och ovaccinerade på likartat sätt. Blir därför svårt att prata om absolut risk, vs relativ risk. Vad är din källa?
Skulle det vara sådan liten skillnad, eller tom ökar risken går det ju helt emot den statistik som finns från vården beträffande vårdade, sjuka och avlidna. Jag tror ju att vaccinet har gjort stor nytta. Därmed inte sagt att det är ofarligt för alla, men det är ju sannerligen inte viruset heller.
Oj, jag måste säga att jag är förvånad att du inte kände till detta. Det har ju varit känt i åratal. Det kanske förklarar din övertro på vaccinets effektivitet.

https://www.thelancet.com/journals/lanmic/article/PIIS2666-5247(21)00069-0/fulltext
Citat:
Absolute Risk Reduction tend to be ignored because they give a much less impressive effect size than Relative Risk Reduction: 1,3% for the AstraZeneca–Oxford, 1,2% for the Moderna–NIH, 1,2% for the J&J, 0,93% for the Gamaleya, and 0,84% for the Pfizer–BioNTech vaccines.
Citera
2024-02-06, 14:28
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Då har du inte förstått. Det är väldigt logiskt. Om jag förklarar lite förenklat så här då:
Vaccinet har en jämn risk, en rak linje oavsett ålder och hälsostatus.
Covids risk ökar från nästintill noll hos friska barn och unga till 100 hos en lungsjuk 95-åring.

Någonstans korsar dessa linjer varandra och där har t.ex. Fhom bedömt att alla under 65 INTE behöver vaccin. Detta bedömer dom såklart utifrån en risk/nytta-kalkyl.

Svininfluensa-vaccinet som räddade ett 40-tal liv på bekostnad av att 500 barn fick narkolepsi är ett bra exempel på att vi måste vara väldigt försiktiga med nya mediciner. Ingen kan med säkerhet veta om långtidseffekter som nu med rapporter om förhöjda nivåer av IgG4 i upp till ett halvår osv.

Jag avrådde mina tonåringar att ta vaccinet men dom var så uppskrämda och grupptrycket var så stort så dom tog det ändå. Tog du det inte blev man idiotförklarad i skolorna, helt sjukt!
Säkert ingen fara MEN fan ta Fhom, WHO och läkemedelsbolagen om det visar sig finnas några allvarliga biverkningar som upptäcks långt senare.
Citera
2024-02-06, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
en helt fantastisk sammanfattning av DR. chris martenson:

https://x.com/chrismartenson/status/1754696799640531153?s=20

jag kan reda föreställa mig hur korrektamund0 scramblar för att försöka hitta på ett svar lite snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av donald12

Diskuterar hur vaccinet orsakar myocarditis. Det är vaccinet o inte viruset som är orsaken.

Myocarditis paper

densvenskahorden, jag är öppen för lab-läcka-hypotesen, däremot har nog Martenson fel om munskydd och man bör kanske också väga in att den här typen av pandemier kommer i viss perioder. Precis som vi hade Covid 2020 hade vi Spanska sjukan kring 1920 och kolera kring 1820. En möjlig nackdel med Martenson är också att han tydligen ser fram emot Tucker Carlsons intervju med Putin, vilket för mig framstår som naivt. Bland det mest cringe jag sett var Oliver Stones "intervjuer" med Putin för några år sen, där Putin fullständigt dominerade Stone så att det var pinsamt att se, och det syntes på Stone att han blev förvirrad och inte ens förstod vad som hände.

Men Martenson och andra har ju samtidigt rätt i att kritiken i praktiken tystades ned. Och det ser man ju också när det gäller John Campbell, ser jag nu när jag kollar upp honom. donald12, jag såg också den här intressanta intervjun och när jag kollar hur Peter McCullough har bemötts så finns det ju konstigheter. Jag kollade en svamlig "fact check" mot honom men för att inte skriva för mycket tar jag bara ett exempel: Titta på McCullough på Wikipedia, på kapitlet om Covid:s inledning:

"COVID-19

During the COVID-19 pandemic, McCullough advocated for early treatment using the discredited treatments hydroxychloroquine and ivermectin,[25][26][24] criticized the response of the National Institutes of Health and the Food and Drug Administration,[25] dissented from public health recommendations,[27][24][28] and contributed to COVID-19 misinformation.[29][30][31]"

I not 31 har man sedan citerat exempel på hans "COVID-19 misinformation" och det står så här:

"Ecarma, Caleb (July 8, 2021). "The Right-Wing Vaccine Rebellion Has Arrived on Campus". Vanity Fair. "One Fox News medical expert, Peter McCullough, M.D., went so far as to steal the Joe Rogan argument, asserting on Wednesday that no college-age person in America should receive the COVID-19 vaccine. "Overall, the equation is very unfavorable for vaccination of anyone below age 30," he said during an appearance on Laura Ingraham's program Wednesday night. "Unless we really have a compelling case, no one under age 30 should receive any one of these vaccines."" https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_A._McCullough#COVID-19

För mig ser det här jättekonstigt ut. McCullough sägs alltså ha "stulit" Joe Rogans argument. Det är som att man vill få in den "ondskefulle" Joe Rogan och då anklagar McCullough för att ha "stulit" ett av Rogans argument?! Vari består "stölden"?

McCullough har alltså enligt detta framfört synen att ingen under 30 bör ges vaccinet (och han har varit balanserad nog att lägga till en öppenhet för att ändra sig). Det låter för mig som liknande syn som FHM har idag, två år senare?

Så McCulloughs "misinformation" 2021 kan väl nu sägas vara etablerad sanning från till exempel FHM? FHM rekommenderar inte heller vaccinet för unga längre, har de också stulit Joe Rogans argument?
Senast redigerad av Lamento 2024-02-06 kl. 15:47.
Citera
2024-02-06, 16:12
Medlem
Just informations-biten av pandemin måste man undersöka mer. Särskilt misinformation från journalister.

Tag Wikipediasidan om "misinformation" kring Covid. Här får vi veta att mängder med kändisar och regeringar har kommit med misinformation. https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_misinformation#cite_ref-GUAR_11-0

Det stämmer att rykten uppkommer vid tider av oro. Men en hel del av det som påstås här är ju också misinformation. För att nu ta ett exempel så heter det här på Wikipedia:

"In January, The Guardian listed seven instances of misinformation, adding the conspiracy theories about bioweapons and the link to 5G technology, and including varied false health advice.[11]"

Och not 11 leder till en artikel i The Guardian där dessa listar 7 exempel på misinformation. Jag citerar nu nummer 3 i helhet:

"3. It’s a bioweapon

The Washington Times claimed in a story that the coronavirus outbreak could be linked to the Wuhan Institute of Virology, quoting a former Israeli military intelligence officer who claimed a bioweapon was one possible option.

Other conspiracy theories have suggested the virus was smuggled out of Canada into China.

The Washington Post, however, spoke to a number of experts who said based on the virus genome there is no indication it was engineered. The MIT professor Vipin Narang said in a tweet that there is no evidence it is a bioweapon, and if it were, it would be a bad one, because a good bioweapon should be more deadly but not as easily spread." https://www.theguardian.com/world/2020/jan/31/bat-soup-dodgy-cures-and-diseasology-the-spread-of-coronavirus-bunkum

Okej, så Washington Times sägs ha spridit "misinformationen" att viruset kan ha en koppling till laboratoriet i Wuhan! Och detta vederläggs sedan genom påpekandet att Washington Post minsann har pratat med ett antal experter (varvid man hänvisar till en artikel om denna "fringe theory").

Man citerar sedan en av experterna här, och han verkar babbla, för han påstås säga att det inte finns bevis för att det är ett biovapen, med tillägget att "och om det var detta, så skulle det vara ett dåligt sådant, eftersom ett bra biovapen ska vara dödligare och mindre smittsamt". Det verkar alltså inte som om MIT-professorn i nukleärt försvar känner till att det skedde olyckor under utformningen av atomvapen? Skulle han också ha stått där och sagt att nej det kan inte vara frågan om en atombomb för då skulle den inte ha exploderat bland amerikanerna som utformade den?

Sanningen är att världen inte vet om Covid-19 kom från laboratoriet i Wuhan men att det finns många tunga personer som förklarat sig öppna för den möjligheten.
Citera
2024-02-06, 16:13
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
densvenskahorden, jag är öppen för lab-läcka-hypotesen, däremot har nog Martenson fel om munskydd och man bör kanske också väga in att den här typen av pandemier kommer i viss perioder. Precis som vi hade Covid 2020 hade vi Spanska sjukan kring 1920 och kolera kring 1820. En möjlig nackdel med Martenson är också att han tydligen ser fram emot Tucker Carlsons intervju med Putin, vilket för mig framstår som naivt. Bland det mest cringe jag sett var Oliver Stones "intervjuer" med Putin för några år sen, där Putin fullständigt dominerade Stone så att det var pinsamt att se, och det syntes på Stone att han blev förvirrad och inte ens förstod vad som hände.

Men Martenson och andra har ju samtidigt rätt i att kritiken i praktiken tystades ned. Och det ser man ju också när det gäller John Campbell, ser jag nu när jag kollar upp honom. donald12, jag såg också den här intressanta intervjun och när jag kollar hur Peter McCullough har bemötts så finns det ju konstigheter. Jag kollade en svamlig "fact check" mot honom men för att inte skriva för mycket tar jag bara ett exempel: Titta på McCullough på Wikipedia, på kapitlet om Covid:s inledning:

"COVID-19

During the COVID-19 pandemic, McCullough advocated for early treatment using the discredited treatments hydroxychloroquine and ivermectin,[25][26][24] criticized the response of the National Institutes of Health and the Food and Drug Administration,[25] dissented from public health recommendations,[27][24][28] and contributed to COVID-19 misinformation.[29][30][31]"

I not 31 har man sedan citerat exempel på hans "COVID-19 misinformation" och det står så här:

"Ecarma, Caleb (July 8, 2021). "The Right-Wing Vaccine Rebellion Has Arrived on Campus". Vanity Fair. "One Fox News medical expert, Peter McCullough, M.D., went so far as to steal the Joe Rogan argument, asserting on Wednesday that no college-age person in America should receive the COVID-19 vaccine. "Overall, the equation is very unfavorable for vaccination of anyone below age 30," he said during an appearance on Laura Ingraham's program Wednesday night. "Unless we really have a compelling case, no one under age 30 should receive any one of these vaccines."" https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_A._McCullough#COVID-19

För mig ser det här jättekonstigt ut. McCullough sägs alltså ha "stulit" Joe Rogans argument. Det är som att man vill få in den "ondskefulle" Joe Rogan och då anklagar McCullough för att ha "stulit" ett av Rogans argument?! Vari består "stölden"?

McCullough har alltså enligt detta framfört synen att ingen under 30 bör ges vaccinet (och han har varit balanserad nog att lägga till en öppenhet för att ändra sig). Det låter för mig som liknande syn som FHM har idag, två år senare?

Så McCulloughs "misinformation" 2021 kan väl nu sägas vara etablerad sanning från till exempel FHM? FHM rekommenderar inte heller vaccinet för unga längre, har de också stulit Joe Rogans argument?

Just begreppet "fact check" ger en rysningar numera. Betyder ju egentligen "narrativ check" där personer med koppling till industrin bevakar sina intressen. Tidigt i pandemin så drev "fact checkers" en kampanj där ingen fick nämna lab leak på några medier o det delades ut varningar o folk blev bannade. Mycket diktaturfasoner tyvärr...

Har varit uppenbart från första början var viruset kom från o helt bisarrt hur de lyckades få folk att tro på "natural origin". Bara det faktum att man bannade alla som nämnde "lab leak" avslöjar vad de pysslade med. Har man inget att dölja behöver man inte stoppa en fri o öppen diskussion.
Citera
2024-02-06, 17:34
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:

Myocarditis paper

Det heter myokardit på svenska.
Citera
2024-02-06, 17:43
Medlem
Citat:
Just begreppet "fact check" ger en rysningar numera. Betyder ju egentligen "narrativ check" där personer med koppling till industrin bevakar sina intressen. Tidigt i pandemin så drev "fact checkers" en kampanj där ingen fick nämna lab leak på några medier o det delades ut varningar o folk blev bannade. Mycket diktaturfasoner tyvärr...

Har varit uppenbart från första början var viruset kom från o helt bisarrt hur de lyckades få folk att tro på "natural origin". Bara det faktum att man bannade alla som nämnde "lab leak" avslöjar vad de pysslade med. Har man inget att dölja behöver man inte stoppa en fri o öppen diskussion.

Ja, haha, faktacheckar som alltså inte sällan tycks bestå av telefonsamtal där man ringer upp och pratar med "auktoriteter" i telefon.

Ja, om inte annat så tycker jag kanske att vi på bas av det vi vet kan anta att viruset kom från Wuhan-labbet och att det är upp till Kina och USA att motbevisa detta. Det motbevisar man genom fullständig transparens, men nu vet vi ju att Kina istället mörkade det första utbrottet i 2 veckor innan man gav information till WHO.

Sedan kanske det borde göras en Fact check av Fact checks?

FACT CHECK

1. NO, most vaccine-critical people did not believe in 5G-connectivity from the vaccin, or tentacle-monsters, this was coordinated disinformation by use of ridiculous examples in order to objectify and dehumanize critics.

2. NO, getting constant mRNA-jabs more than once a year wasn't always a good idea for everyone. It is a well-known fact that vaccines can have side-effects and should be used with discrimination.

Sedan tycker jag det är synd att inte dessa desinformativa "fact checks" ännu har tagit upp de förhöjda IgG4-värdena eller vaccinspikproteinet som varar i upp till 6 månader. Har de inte hittat nån att ringa som vill prata om det?
Citera
2024-02-06, 17:45
Medlem
arne99s avatar
Citat:

Myocarditis paper

Det var en synnerligen intressant intervju och genomgång.

Vid 23 min 50 sek nämner Dr. Peter McCullough en annan studie "Covid deaths" där inga spår av myokardit återfunnits hos någon av de som obducerades som avlidit endast pga. covid.

Värt att också nämna är att trots vad som är känt idag med ett flertal ggr. uppdaterad skrivning i Fass avseende Comirnaty och risk för myokardit så står fortfarande inget om att undvika ansträngningar ett tag efter genomgången covidvaccination.

Se denna post om bipacksedeln,
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag har själv funderat många gånger över om några strök med under den perioden att "du räknas som vaccinerad först 14 dagar efter genomgången covidvaccination" för att man inte förväntade sig problem när den nuvarande skrivningen i bipacksedeln är: "... Det finns en ökad risk för myokardit (inflammation i hjärtmuskeln) och perikardit (inflammation i hjärtsäcken) efter vaccination med Comirnaty (se avsnitt 4). Dessa tillstånd kan utvecklas bara några dagar efter vaccinationen och har främst inträffat inom 14 dagar......mera"
Citera
2024-02-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det heter myokardit på svenska.

Bra påpekande, myokardit, och för att slippa även "latinsvenskan" så kunde det väl antagligen varvas med hjärtmuskelinflammation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in