2024-02-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trots att Ronja helt uppenbart är en av dem som mår sämst på Farmen så kämpar hon på. Jag har inte hört henne säga en enda gång att hon vill hem eller att hon tänker slänga in handduken. Respekt!

Jennifers o övriga paktens mobbing av Ronja har satt spöken i huvet hos henne. Det har fått henne att tro att även andra tycker illa om henne, hon sa ju nåt om att hon undrade om inte Magnus tyckte illa om henne. Paktens massiva mobbing i början fick Ronja att bli väldigt osäker på sin plats i Farmen. Det verkar som att hon bara litar på Cornelia. Det är väl därför hon blir så rädd när Cornelia pratar med andra. Hon verkar vara en riktigt bra tjej, en av mina favoriter.
Kan du förklara hur pakten har mobbat henne? För att jag har sett alla avsnitt och har missat det. jag har bara sett ronja gråta över att cornelia pratar med andra.
2024-02-06, 18:18
Medlem
Vilka favoriter har ni? Jag tycker Magnus verkar väldigt sympatisk även om han är lite lurig. Perre gillar jag också även om han är lite tjurig, men kan förstå honom med tanke på hur snorvalparna behandlar honom. Lägger han sig och vilar blir han beskylld för att vara den lataste på hela farmen, vilket är omöjligt för det finns ingen latare än Fredrik. Han är ju för fan en skam för hela mänskligheten. Säkert tror han att han är smart och cool men inför svenska folket framstår han som töntarnas tönt. Perre har gjort många bra byggprojekt plus att jag misstänker att han gör lite allmänna dagligsysslor som de flesta andra ger fan i. Maxine är också en jag vill ska nå final, möjligen även Levin. Men tyvärr tror jag han blir kvar på Torpet. Ronja kan lika gärna åka hem, bara tårar och gnäll. Pakten ser jag fram emot att den splittras och går i graven, så töntigt att dela upp gruppen på ett sådant tydligt sätt. Och sen när Jennifer plötsligt står helt utan sekonder, ja då är det jättesynd om henne. Alls icke, du har själv satt dig i situationen. Anna, Desiré och Martina är bara utfyllnad, inga att reta sig på men heller inga som väcker min sympati. Cornelia är en vindflöjel, vill uppenbarligen vara alla till lags. Ingen favorit. Torpet-Cornelia är en riktig mardröm, dryg, självgod. Minns henne likadan från tidigare säsonger. Har tydligen inte mognat till det bättre. Tim och Fredrik ska bara ut, ut, ut. Var så jävla roligt att se deras fejs när Andreas åkte ut. Så en annan sak: varför i helskotta söker man till Farmen om man har någon kronisk sjukdom? Eller vet med sig att man har svagt psyke? Har folk inte tittat på tidigare säsonger? Blir så jäkla töntigt när folk efter några veckor bara reser sig och åker hem. Jag vet med mig själv att jag inte hade pallat vara där och har därför aldrig ens övervägt att söka. Slutligen: VARFÖR har man tagit bort amuletterna i tinget? Finns det någonstans man ska belönas är det väl där?
2024-02-06, 18:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphynxen
De är barnsligt från allas håll att tjata om mellis istället för säga att man är hungrig och barnsligt att gömma ägg. Jag hade proppat henne med ägg för att få slut på tjatet om mellis, hon går ju inte på dagis.
Ja det är väldigt barnsligt att gömma ägg men det är ännu barnsligare att anmärka på att hon säger mellis.
Mellanmål är vanligt förekommande hos vuxna och dom använder även förkortningen mellis.

Här får du lite tips på bra mellisar för vuxna
https://www.convini.se/blogg/nyttiga-mellanmal/
2024-02-06, 18:25
Medlem
santos_devilles avatar
Jag hade inte stått ut med en människa som Ronja, men jag hade nog bara ignorerat henne. Men den jävla pakten bruden.

Ronja gråter. Då är det krokodiltårar. Hon bara ljuger för att få uppmärksamhet.

Sen när hon själv är ledsen är det för att alla är dumma mot henne. Hatar lismande idioter som gör allt som dom själva beskyller andra för. As
2024-02-06, 18:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Kan du förklara hur pakten har mobbat henne? För att jag har sett alla avsnitt och har missat det. jag har bara sett ronja gråta över att cornelia pratar med andra.
Tror du stänger både ögon och öron så fort du ser/hör något negativt om din lilla älskling Jennifer.

Jennifer är en usel storbonde som inte pratar med alla deltagarna. Det kallas för utfrysning.
Misstänker att du inte får ut något av det här klippet heller.
https://www.tv4play.se/klipp/93873ca6f687edd248ed/jennifers-harda-ord-om-ronja-en-riktig-karring-en-sadan-som-har-katter-typ?playlist=auto_d0576801892 460866849
2024-02-06, 18:35
Avslutad
Citat:
Du är ju så objektiv eller hur?

När ortengänget var intakta i början så ansträngde sig 7 pers för att göra livet surt för Cornelia och Ronja. Jojje som storbonde försökte sära på Ronja o Cornelia för att få dem att må dåligt. Jojje var otrevlig vid bordet när han passiv-aggressivt ”frågade” vem som haft slut på tvålen. De blev utfrysta av ortengänget. Alessia låtsades vara kompis med Cornelia o Ronja, och sedan snackade alla 7 skit om dem i storbondestugan osv osv osv.
2024-02-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tror du stänger både ögon och öron så fort du ser/hör något negativt om din lilla älskling Jennifer.

Jennifer är en usel storbonde som inte pratar med alla deltagarna. Det kallas för utfrysning.
Misstänker att du inte får ut något av det här klippet heller.
https://www.tv4play.se/klipp/93873ca6f687edd248ed/jennifers-harda-ord-om-ronja-en-riktig-karring-en-sadan-som-har-katter-typ?playlist=auto_d0576801892 460866849
Det är väl Ronjas ord? Behöver inte betyda att de stämmer lol
Senast redigerad av ursula45 2024-02-06 kl. 18:56.
2024-02-06, 19:06
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Möjligtvis har hon likadant vätränad rumpa som Danny Saucedo!
Mumsfilibabba!
Levinfultnamn gör helt rätt som flyttat in i tjejerna rum i syfte att kunna se dom i bara underkläder samtidigt som han kan gömma sig bakom att vara en modern man som inget sexuellt se, utan det är bara logementets undantagsregler som gäller!, vi ska inte ha
intimboende-könssepparatism i det här riket
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-06 kl. 19:38.
2024-02-06, 19:17
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Nej det är inte enbart Ronjas ord. Cornelia uttalade sig liknande om Jennifers metoder och att Jennifer hackade på Cornelia så fort hon öppnade munnen under de första 10-15 avsnitten av Farmen. Antingen hackade Jennifer på Cornelia eller så frös hon ut henne - om vartannat. Fast nu passar minsann Cornelia bra att försöka bonda med tydligen - enligt Jennifer. Storbonden sa till och med att hon skulle fortsätta att hänga runt Cornelia när de är i köket osv. Man kanske kan säga att det börjar likna Stalking till och med av Jennifer.
Senast redigerad av CS128 2024-02-06 kl. 19:19.
2024-02-06, 19:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du verkar bara mer och mer korkad för varje gång du skriver och dina lol är bara fjantiga

Du fattar verkligen inte detta som dom flesta har fattat sedan avsnitt 1.
Zurfarn08 har förklarat och fler ändå. Du lär aldrig fatta
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du är ju så objektiv eller hur?

När ortengänget var intakta i början så ansträngde sig 7 pers för att göra livet surt för Cornelia och Ronja. Jojje som storbonde försökte sära på Ronja o Cornelia för att få dem att må dåligt. Jojje var otrevlig vid bordet när han passiv-aggressivt ”frågade” vem som haft slut på tvålen. De blev utfrysta av ortengänget. Alessia låtsades vara kompis med Cornelia o Ronja, och sedan snackade alla 7 skit om dem i storbondestugan osv osv osv.
Tar en till...
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej det är inte enbart Ronjas ord. Cornelia uttalade sig liknande om Jennifers metoder och att Jennifer hackade på Cornelia så fort hon öppnade munnen under de första 10-15 avsnitten av Farmen. Antingen hackade Jennifer på Cornelia eller så frös hon ut henne - om vartannat. Fast nu passar minsann Cornelia bra att försöka bonda med tydligen - enligt Jennifer. Storbonden sa till och med att hon skulle fortsätta att hänga runt Cornelia när de är i köket osv. Man kanske kan säga att det börjar likna Stalking till och med av Jennifer.
Senast redigerad av Timeout 2024-02-06 kl. 19:38.
2024-02-06, 19:51
Medlem
Ronja kommer driva Cornelia till Tim, Jennifer & Fredde.
2024-02-06, 19:55
Medlem
Crapmagics avatar
Jennifer är hjärnan i pakten hör jag åtm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in