Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Men är inte denna snubben typ anställd av UAF?? Då kan man väl inte avslöja såna här saker! Måste ju vara nån slags psyop eller nåt. Drönare har väl IR eller nåt annat som funkar hyfsat vid dimma?! Infoga kommentar från admral Ackbar här.
Kenneth är dels med i en frivilligrörelse och är dels akrediterad som godkänd kommunikatör.
Men jag tror inte han har en anställning.
Min uppfattning är att den här personen är lite för yvig för att jag ska vara bekväm med att känna förtroende för honom. Det spretar lite för mycket. Å ena sidan outtröttlig och rysshatet är på helt rätt nivå. Det ska han ha cred för.
Å andra sidan så är hans track-record på korrekt info på det stora hela en ytterst sorglig historia.
Man kan dela in det i tre delar:
Mikroperspektiv - detaljer från enskild händelse /plats:
Hans beskrivning av situationer på en detajnivå är intressanta att läsa och kan inehålla bra och korrekt info då det är info från kompani-nivå som han uppenbarligen har goda kontakter med.
Mellanperspektivet:
Kennets lite större sitreps om hur det ser ut i ett specifikt område är absolut färgade av positiva omskrivningar som inte riktigt håller en förankring mot verklighet. Inte totalt avlägset sanningen men absolut omskrivet och tvättat så det blir mer propaganda än fakta.
Helikopterperspektivet:
Då Kennet gör övergaripande analyser baserat på sina egna sitreps så är han tyvärr på en helt annan planet. Det är rätt så synd för det här är ju vattendelaren som ska skilja "oss" från "dom" och den där satans ljugokratin som Ryssland faktiskt är. Det kommer ingenting gott i att fantisera lika mycket som en del av de kända 2022 rysstrollen i den här tråden. Det är en återvändsgränd.