2024-02-06, 16:12
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Sammanfattning av vad nazistukrainare skrivit på tråden dom två senaste åren.

Ryssarna har slut på pengar kriget kommer ta slut när som helst ekonomin är kraschad.
Ryssland har slut på ammunition och vapen kriget kommer inte vara så länge till.

Det dör 1000 Ryssar om dagen snart kommer det inte finnas folk kvar.

Well listan kan göras lång men jag börjar på allvar tro att ni nazister verkligen tror på era lögner, ni skriver dynga dag in dag ut angående att kriget går dåligt för Ryssarna men ändå så är det Ryssarna som erövrar mer en vad zigenarelandet ukraina har gjort den senaste tiden.

Så nu till min fråga ni har pratat i flera år om att ryssarnas ekonomi är död hur kan man fortfarande hålla på att kriga? Det dör 1000 Ryssar om dagen ifall jag har gjort min matte korrekt så innebär det att det dör 30.000 Ryssar i månaden vilket motsvarar ungefär 180*000 soldater på ett halvår bara en dum fåne skulle tro på dessa lögner.

Jag har följt tråden sen dag 1 och sedan dag ett har samma människor skrivit massa dynga som har noll sanningshalt.

1. Har det någon betydelse om det dör 500 eller 1000 om dagen. Du kan väl komma med de rätta siffrorna, då frågan intresserar dig så mycket.
Du har ju varit här sedan dag 1, så du kan väl summera. Sätt igång!
2. Vem har påstått att pengarna är slut? Jag har inte sett en enda som påstår att det är slut i kassan. Kan du länka till detta?
3. Nej, de har inte slut. Du skjuter väl fortfarande? Men inte lika mycket. Sedan köper man från Nord-Korea, vilket tyder på att man inte klarar tillverka vad man behöver i egen takt. Eller?

Så förutom att påstå saker som ingen sagt, ville du bara utnämna alla till Nazister. Kanonbra gjort av dig.
Du har inget om kriget att bidra med?

Under tiden, din idol har kommit med nya banbrytande ideer.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/ryssland-till%C3%A5ter-kvinnor-att-gifta-sig-med-avlidna-soldater/ar-BB1hRhd5?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=1a2fa8ca427b4a 46b7714e837f8797ea&ei=38

Putin och Ryssland, vilka nötter. De är värre än vad jag har läst om.
Citera
2024-02-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
1. Har det någon betydelse om det dör 500 eller 1000 om dagen. Du kan väl komma med de rätta siffrorna, då frågan intresserar dig så mycket.
Du har ju varit här sedan dag 1, så du kan väl summera. Sätt igång!
2. Vem har påstått att pengarna är slut? Jag har inte sett en enda som påstår att det är slut i kassan. Kan du länka till detta?
3. Nej, de har inte slut. Du skjuter väl fortfarande? Men inte lika mycket. Sedan köper man från Nord-Korea, vilket tyder på att man inte klarar tillverka vad man behöver i egen takt. Eller?

Så förutom att påstå saker som ingen sagt, ville du bara utnämna alla till Nazister. Kanonbra gjort av dig.
Du har inget om kriget att bidra med?

Under tiden, din idol har kommit med nya banbrytande ideer.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/ryssland-till%C3%A5ter-kvinnor-att-gifta-sig-med-avlidna-soldater/ar-BB1hRhd5?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=1a2fa8ca427b4a 46b7714e837f8797ea&ei=38

Putin och Ryssland, vilka nötter. De är värre än vad jag har läst om.

Förvisso så finns det folk här som omvandlar Ukrainska siffror över ryska förluster, som visat sig ha hög trovärdighet, till ryska stupade.
Förstår inte vitsen med det. Det är en väsentlig skillnad mellan förluster, som Ukraina rapporterar, och stupade som Ukraina inte rapporterar.
Zaluzhny kommenterade vid ett tillfälle ryska stupade med 150k vilket då var mindre än hälften av de ryska rapporterade förlusterna.
Det vore bra om folk här kunde sluta med att påstå att ryska förluster utgörs av 100% KIA.
Citera
2024-02-06, 16:34
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Gregg,s uppdatering, jag tar med avsnittet som handlar om Avdiivka.

Citat:
Vid Avdiivka har det varit dimmigt och dålig sikt vilket har gjort det omöjligt för de våra att använda drönare. Det har också märkts i turisternas avancemang med infanteriet. Man har breddat kontaktlinjen in mot staden men ännu hålls de borta från själva samhället. Vi har även inlett en motattack vid Novobakmutivka och pressat turisterna tillbaka. Situationen är svår men inte kritisk, vi satte in förstärkningar vid avanceringsställena och stoppade upp fienden. Eftersom vi är beroende av drönare har vi kritiska situationer när vädret gör det omöjligt att operera med dem.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2024-02-06, 16:44
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Ryssarna har slut på pengar kriget kommer ta slut när som helst ekonomin är kraschad.
Ryssland har slut på ammunition och vapen kriget kommer inte vara så länge till.

Well listan kan göras lång men jag börjar på allvar tro att ni nazister verkligen tror på era lögner, ni skriver dynga dag in dag ut angående att kriget går dåligt för Ryssarna men ändå så är det Ryssarna som erövrar mer en vad zigenarelandet ukraina har gjort den senaste tiden.

Så nu till min fråga ni har pratat i flera år om att ryssarnas ekonomi är död hur kan man fortfarande hålla på att kriga? Det dör 1000 Ryssar om dagen ifall jag har gjort min matte korrekt så innebär det att det dör 30.000 Ryssar i månaden vilket motsvarar ungefär 180*000 soldater på ett halvår bara en dum fåne skulle tro på dessa lögner.

Jag har följt tråden sen dag 1 och sedan dag ett har samma människor skrivit massa dynga som har noll sanningshalt.

Jag kan göra en liten anna sammanfattning det skrevs väldigt mycket om Kadyrov och "musikanterna" för två år sedan.
Nu läser man inte så mycket om dem längre...
En annan snackis var "terminator" vagnen den läser man inte heller så mycket om längre.
Eller TOS...osv.
Citera
2024-02-06, 17:04
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Du verkar ovanligt efterbliven för att vara proryss och följt tråden sedan dag 1. Du skriver om "kriget" och att "ryssland erövrar". Vilket krig? Enligt ryska lögner pågår en speciell militäroperation i Ukraina. Ryssland erövrar inte. Ryssland befriar land. Enligt lögnerna från Kreml.

Gör om, gör rätt, din sopa.
Citera
2024-02-06, 17:05
Medlem
leachs avatar
Det har dykt upp en film på Storm Shadow missiler över ryska luftförsvaret. Ryska luftförsvaret gör som det brukar... Ingenting

The moment Ukrainian "Storm Shadow/SCALP" missile flies unhindered over the launchers of the S-300/S-400 air defense system of the Russian Air Force.
The missiles headed towards the Belbek airfield and will later hit the place of the 38th Fighter Aviation Regiment.
31.01.2024.
https://twitter.com/Getty776/status/1754896784172929281
Citera
2024-02-06, 17:18
Medlem
Slackoffs avatar
Det här var en festlig film.
Kadyrovit låtsas ge sig till drönaren försöker fly och får slutligen vad han förtjänar.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1ak51vz/seeing_a_ukrainian_drone_the_chechen_first_begs/
Citera
2024-02-06, 17:20
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Det har dykt upp en film på Storm Shadow missiler över ryska luftförsvaret. Ryska luftförsvaret gör som det brukar... Ingenting

The moment Ukrainian "Storm Shadow/SCALP" missile flies unhindered over the launchers of the S-300/S-400 air defense system of the Russian Air Force.
The missiles headed towards the Belbek airfield and will later hit the place of the 38th Fighter Aviation Regiment.
31.01.2024.
https://twitter.com/Getty776/status/1754896784172929281
Man undrar om systemen är så värdelösa eller om det är bemanningen som sitter och hinkar vodka och är utslagna?
Är det systemen så lär det inte ens att gå att säja dessa till Nordkorea eller nåt annat land. Indien och Turkiet har redan sagt upp kontrakten.
Citera
2024-02-06, 17:27
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Genomgående har vatniks och en del andra ifrågasatt de höga rapporterade dödstalen på ibland över 1000 döda om dagen. Jag har väl velat kring det men ändå försökt hoppas/tro att det ÄR rapporterade, konstaterade dödsfall. Nedan klipp gör mig övertygad om att det verkligen är så sjuka siffror. Tydligen Avdeevka och marken fullständigt full med döda orcer.

https://www.reddit.com/r/CombatFootageUkraine/comments/1akdd3i/the_destruction_of_the_orcs_continues_near/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Som en side note. Plöjde en fantastisk dokumentär för några veckor sedan som kan rekommenderas! "The Vietnam War" (https://www.imdb.com/title/tt1877514/). 16h 30m lång serie som låg oerhört högt upp på IMDBs topp 250 series. Blev förvånad att en dokumentörserie kunde ligga så jävla högt så var tvungen att se den. Från pre-Frankrike till eg. Idag om detta krig. Får skapa en separat tråd om den. Hur som haver!

En hel del i den dokumentären är om det nationella traumat och alla dödade amerikaner. För att sätta det i kontext till orcernas dödstal i Ukraina var det ett hundratal dödade amerikaner I VECKAN när det peakade. Slutade väl efter 10 års krig med 48 000 döda om jag minns rätt. Detta måste ju sätta OERHÖRDA hack i människor i Mordor idag kring detta kriget och hur jävla många de skickar till slakt a la 1944. 48 000 efter 10 år kontra 400 000 efter 2 år.

Sjuka människor som sväljer detta och inte gör uppror.
Senast redigerad av Pusselhelvete 2024-02-06 kl. 17:29.
Citera
2024-02-06, 17:28
Medlem
Taggads avatar
Citat:
SLAVA RUSSIA!

Russian Ministry of Defense claimed control over Novoselivske

https://liveuamap.com/en/2023/5-august-russian-ministry-of-defense-claimed-control-over
Om du arbetar kvar inom försvaret och dina kollegor får reda på ditt vurmande för Rysslands anfall på Ukraina så blir det nog obekvämt på jobbet 🤬
Citat:
Jag jobbar inom försvarsmakten
Citera
2024-02-06, 17:32
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Kenneth, en bedragare och mytoman.

Man kanske inte ska dra det till sin spets så mycket men det är helt rätt att Kenneths sitreps måste läsas lite med samma misstänksamhet man bör ha då man tittar på rysk Stats TV och avskum som Margarita Simonjan.

Kenneth må stå på rätt sida moraliskt, och jag tror att han gör sitt på något sätt för att stärka Ukraina men informationsmässigt så är han ingen bra källa att hämta från då det kommer till att tillföra sig själv information och analyser som är korrekta.

Kenneth har verkligen kört
"nu sätter ryssen in sina sista..."
"efter Robotny är det fri väg till Azov"
"Ryssen har slut på..."
"Kriget är slut innan midsommar"
och under sommaroffensiven "pendeltaktiken är ett genidrag"

Alla dessa påståenden med goda utsikter kommer alltid med en önskan om donationer.
Jag själv väljer att donera till organisationer som känns tryggare än han.
Citera
2024-02-06, 17:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kenneth Gregg,s uppdatering, jag tar med avsnittet som handlar om Avdiivka.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440

Men är inte denna snubben typ anställd av UAF?? Då kan man väl inte avslöja såna här saker! Måste ju vara nån slags psyop eller nåt. Drönare har väl IR eller nåt annat som funkar hyfsat vid dimma?! Infoga kommentar från admral Ackbar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in