2024-02-06, 14:04
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Turkiet är inte medlemmar i ICC så de har ingen skyldighet att gripa honom.

Putin skulle kunna åka till USA också om han vill. De är heller inte medlemmar i ICC.

Så du får gotta dig så mycket du vill i det. Det ändrar ingenting.

Putin hade aldrig vågat åka till ett land där han vet att han skulle arresteras. Beakta det faktumet att han inte vågade åka till Sydafrika exempelvis.
Återstår att se om Putin åker till Turkiet. Det har varit mycket snack från den nollan tidigare men han har alltid sist och slutligen skickat valpen Lavrov. Det var bara Nord-Korea som han hade modet att besöka
Citera
2024-02-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nån som hört nåt om syftet med Putins besök i Turkiet?
Kan det handla om att han vill ha hjälp att ta sig ur kriget? I hans tal häromdagen skyllde han ju på sin befolkning och att det var de som krävt att han invaderade Ukraina. Med tanke på de enorma förlusterna och att de inte klarat av att ockupera mer land än de tog i början utan i stället bara tappat yta så känns det ju som ett hopplöst läge för ryssen.
Syftet lär vara att försöka få Erdogan att stoppa/begränsa Ukrainas Spannmålsexport.

Det finns nog skäl att tro att Putin även tar upp en diskussion om de av Turkiet förrådsställda S400-systemem också…
Citera
2024-02-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Man kan tycka att Putin skulle gripa Erdogan istället för att han för bara någon vecka sen godkänt utvidgningen av Nato som Putin angett som skäl till invasionen.

Min peng på att den uppblåsta lilla sprätten inte vågar knysta om vad som i Ryssland skulle kvalifiserat Erdogan till ett lönnmord alt, livstid i Sibirien - för landsförräderi. En näve lugnande piller är vad Putin behöver för att knipa käft om Erdogans svek.

Av speciellt intresse blir den avslutande obligatoriska foto-sessionen med handskakning och en inför hela världen stelt leende Putin.
Putin och Erdogan är naturligtvis överens eftersom dom har stora affärer tillsammans.
Likaså med ett ja till Nato för Sverige är dom överens.
Sverige är fortfarande inte med i Nato och nu är det Ungern som trilskas.
Fortsättning följer...
Citera
2024-02-06, 14:21
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Syftet lär vara att försöka få Erdogan att stoppa/begränsa Ukrainas Spannmålsexport.

Det finns nog skäl att tro att Putin även tar upp en diskussion om de av Turkiet förrådsställda S400-systemem också…
Varför och hur skulle Turkiet stoppa spannmålsexporten?
Citera
2024-02-06, 14:25
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Putin och Erdogan är naturligtvis överens eftersom dom har stora affärer tillsammans.
Fortsättning följer...
Vilket dravel! Varför skulle Putin och Erdogan vara överens om att godkänna Sveriges medlemskap i Nato?
Du verkar helt blåst?
Citera
2024-02-06, 14:34
Medlem
Citat:
Varför och hur skulle Turkiet stoppa spannmålsexporten?
Lite raljant påstående av mig kanske, men Erdogan hade lite av huvudrollen vid det tidigare tillfället då Ryssland försökte blockera exporten.
Citera
2024-02-06, 14:39
Medlem
Citat:
Fortsättning följer...
Är Putin och Erdogan överens om Sveriges inträde i Nato? Vad har du för info som ingen annan tycks ha?

Eller är det samma typ av påhitt som när du hävdar att Ryssland har vunnit kriget (trots att striderna fortgår)? Eller dina påståenden om att alla iSverige är ”livrädda”?
Citera
2024-02-06, 14:41
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Nån som hört nåt om syftet med Putins besök i Turkiet?
Kan det handla om att han vill ha hjälp att ta sig ur kriget? I hans tal häromdagen skyllde han ju på sin befolkning och att det var de som krävt att han invaderade Ukraina. Med tanke på de enorma förlusterna och att de inte klarat av att ockupera mer land än de tog i början utan i stället bara tappat yta så känns det ju som ett hopplöst läge för ryssen.

Jag läste någonstans att Putin önskar att Erdogan ska förhindra fartyg med ukrainska varor från att ta sig från Svarta havet till Medelhavet.
Citera
2024-02-06, 14:44
Medlem
Citat:
Nån som hört nåt om syftet med Putins besök i Turkiet?.
Här spekuleras det av den tidigare ambassadören i Turkiet om vad som eventuellt kommer att avhandlas.
Naturligtvis mer insatt än mitt svammel:

https://kkrva.se/from-russia-with-love-putin-to-visit-a-nato-country-turkey/
Citera
2024-02-06, 14:46
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Fortsättning följer...
Jo tjena 😂😂. Snacka om att försöka boosta lillblöjans makt utanför ryzzland
Citera
2024-02-06, 14:52
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Men det beror väl på kriget. Normalt är inte leverenstiden så lång.
Beror dels på kriget och dels på att vi haft små lager och beställningar tidigare, något som nu måste åtgärdas i nästan hela Europa.
Citera
2024-02-06, 14:54
Medlem
AlbusPercivals avatar
Sammanfattning av vad nazistukrainare skrivit på tråden dom två senaste åren.

Ryssarna har slut på pengar kriget kommer ta slut när som helst ekonomin är kraschad.
Ryssland har slut på ammunition och vapen kriget kommer inte vara så länge till.

Det dör 1000 Ryssar om dagen snart kommer det inte finnas folk kvar.

Well listan kan göras lång men jag börjar på allvar tro att ni nazister verkligen tror på era lögner, ni skriver dynga dag in dag ut angående att kriget går dåligt för Ryssarna men ändå så är det Ryssarna som erövrar mer en vad zigenarelandet ukraina har gjort den senaste tiden.

Så nu till min fråga ni har pratat i flera år om att ryssarnas ekonomi är död hur kan man fortfarande hålla på att kriga? Det dör 1000 Ryssar om dagen ifall jag har gjort min matte korrekt så innebär det att det dör 30.000 Ryssar i månaden vilket motsvarar ungefär 180*000 soldater på ett halvår bara en dum fåne skulle tro på dessa lögner.

Jag har följt tråden sen dag 1 och sedan dag ett har samma människor skrivit massa dynga som har noll sanningshalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in