2024-02-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Är det märkligt?

Det märkliga hade varit om Zoeys familjehemsmamma var samtalsterapeut.

Hemma är hemma och vård är vård.

Någonstans måste en människa få slippa tänka på vård och utredningar och sitt egna mående och bara kunna vara hemma på en plats som känns hemma.
Ja men jag tolkade som hon VAR det. Missförstånd från min sida
Citera
2024-02-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte olagligt att ta emot donationer och gåvor om man inte samtidigt tex har försörjningsstöd och inte tar upp detta som inkomst .
Skånes änglars rykte och välvilja att skänka till dem lär ju påverkas särskilt om de får donationer från olika företag

Vad fick Skånes änglar i utbyte?
Citera
2024-02-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Då var det ju nåt med sjukhuspersonalen som jag skrev för några veckor sen! En av de ANSTÄLLDA blev familjehemsmamma!
De överskred gränser. Var är riktlinjer för sjukhuspersonal? Chefen?

Ni tycker väl fortfarande att den äldsta systern skall hoppa in som vårdnadshavare åt alla fem övriga syskon. Och inte vuxen människa med vårderfarenhet och erfaren utav barn på genom jobb och som förälder. Skönt för Zoey att hon fick flytta in till någon som hon träffade under den mest kritiska tiden i hennes liv då hon nästan dog och till någon som verkligen ville detta. Få ta hand om Zoey. Från hjärtat.
Citera
2024-02-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja men jag tolkade som hon VAR det. Missförstånd från min sida

Ok, då förstår jag och ber om ursäkt
Citera
2024-02-06, 16:32
Medlem
Hur gamla är familjehemsföräldrarna?
Citera
2024-02-06, 16:44
Medlem
Lyssnar på rättegången o blir helt skräckslagen om det jag hör! Finns det verkligen människor i Sverige, som är ett ändå välställt land som kan behandla sitt barn så för att utnyttja systemet!!!
Lås in dem för all framtid o kasta nyckeln!!
Citera
2024-02-06, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Kan man undra
Citera
2024-02-06, 16:57
Medlem
Citat:
Tacksamhet och att känna att de gjorde skillnad , föräldrarna grät av glädje när de fick presentkort på 1000 kr per barn att köpa julklappar för
Citera
2024-02-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Hur gamla är familjehemsföräldrarna?
De har vuxna barn
Citera
2024-02-06, 17:03
Medlem
Citat:

Dom är en ideell organisation.
Citera
2024-02-06, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Om det stämmer att mostern fick dricka ättika som barn och i vuxen ålder opererade bort magsäcken, tror jag att föräldrarna såg en chans att med ättika förstöra magen lite grann, men tillräckligt för att få försäkringspengar och LSS som de ju så gärna ville ha. Tanken var nog inte att blanda in sjukhuset, men det blev för mycket ättika för henne.

Det stämmer att Zs moster itvingades ättika som barn och måste haft det jättejobbigt i alla år innan hon tvingades operera bort magsäcken för att slippa ideliga smärtor och kräkningar.

Tror det var så som Zs föräldrar tänkte gällande ättikan, men de överdoserade...
Rena tortyren. Vi får se om åklagaren lycks övertyga rätten om hur Z fick i sig ättikan.

Nu är väl de sk föräldrarna på RPU, så domen lär inte komma förrän den är klar. I slutet på Februari.
Citera
2024-02-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Familjen sökte inte försörjningsstöd utan levde på pappans inkomst , och eventuell sjukpenning mamman fick samt barnbidrag och bostadsbidrag och kanske vårdbidrag för V.
Skånes änglar gav matkasse eller kontanter för kring 3000 kr i månaden under ett par år , samt kläder, surfplattor , presentkort osv .

Familjen flyttade från första stället för att de blev mer eller mindre vräkta då de inte betalat hyran på 4 månader .

Andra hjälporganisationer brukar som regel inte stödja en och samma familj regelbundet under så lång tid utan att kräva att de exempelvis söker försörjningsstöd

Det är en massa pengar föräldrarna cashade in, men de fick ju aldrig nog. Som att kasta ner pengar i ett slukhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in