2024-02-06, 13:53
Medlem
Vart bor alla barn inkl z nu?
Är dom placerade inom släkten? Eller utomstående jourhem/familjehem?
Bor dom tillsammans?
Citera
2024-02-06, 14:09
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
6-7år på kåken kontra livstid är nog det enkla svaret. Mamman verkar ha lite psykopat i sig även om hon samtidigt känns lite för korkad för det. Det handlar inte om att man bryr sig om Z lever lr dör utan för sin egen skull

In denna intrikata disputation angående kvinnlig psykopati eller inte, och dess association med intelligens, är det av yttersta vikt att överväga olika perspektiv för att erhålla en nyanserad förståelse av ämnet. En ståndpunkt som bör beaktas är att psykopati inte nödvändigtvis korrelerar med högre intelligens.

Trots att vissa studier kan antyda en koppling mellan manipulativa beteendemönster och kognitiva förmågor hos psykopater, är det relevant att poängtera att intelligens i sig inte utgör en förutsättning för psykopatiskt beteende.

Psykopati karakteriseras främst av en bristande förmåga till empati och moraliskt samvete, snarare än av överlägsen kognitiv förmåga.

Detta insiktsfulla argument understryker vikten av att undvika hasty generalizations och istället utforska mångfalden av faktorer som bidrar till psykopatiska drag hos individer, inklusive men inte begränsat till intelligens.

En holistisk analys av ämnet är därför nödvändig för att erhålla en mer fullständig förståelse av psykopati hos kvinnor och dess eventuella kopplingar till intelligens.
Citera
2024-02-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte olagligt att ta emot donationer och gåvor om man inte samtidigt tex har försörjningsstöd och inte tar upp detta som inkomst .
Skånes änglars rykte och välvilja att skänka till dem lär ju påverkas särskilt om de får donationer från olika företag

Så Skånes skämt änglar ger pengar till familjer som av olika anledningar inte söker socialbidrag? Det är för fan hårresande om så är fallet, att inte ifrågasätta varför är mer än sjukt det är aktivt delaktig i misshandel o vanvård!!! Vilken äcklig jävla smuts organisation hoppas dom inte får in några mer pengar och blir ordentligt granskade!!
Citera
2024-02-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pegggy85
När fostermamman berättar att hon inte märker på zoey må dåligt psykiskt så kan jag säga av egen erfarenhet som barn oftast blir utsatta dem klarar sig bra men när dem börjar bli äldre då kommer oftast trauman ifatt. Så lill flickan kanske stängt av o njuter nu av sitt nya liv men när hon blir äldre o inser vad hon varit med om det är då det är VIKTIGT att ge henne all stöd .
Vad har familjehemsmamman ( och övriga i familjehemmet)för utbildning på traumatiserade och våldsutsatta barn?Har hon ens KUNSKAP att vara samtalsterapeut åt flickan? Kanske är det så att familjehemmet vill väldigt väl men inte har förmågan att se flickans behov?
Och ja, det finns utbildningar för familjehem i dessa frågor. Jag undrar om familjehemmet är godkända och utredda av socialtjänsten och att det varit uppe i socialnämnd och blivit beslutat? Eller är det bara så väldigt praktiskt att familjehemsmamman var i närheten pga sitt arbete som enhetschef på barnkliniken och hade ett ömmande hjärta för Z. Och som pricken över i..familjehems dottern sitter vak och har samtal med Z. Kompetens där? Har hela familjen lyckats nästla sig in …??
Citera
2024-02-06, 15:08
Medlem
Jag är tveksam till om de kommer att kunna dömas på alla punkter men tror på fängelse och inte rättspsykiatrisk vård. Om vi jämför med Amanda & Co som fick 10 år var? Detta är grövre men samtidigt är bevisningen inte lika stark. Vad tror ni om straffet? Jag tror tyvärr det blir lågt men kan man våga hoppas på uppåt 12 år?
Citera
2024-02-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Vad har familjehemsmamman ( och övriga i familjehemmet)för utbildning på traumatiserade och våldsutsatta barn?Har hon ens KUNSKAP att vara samtalsterapeut åt flickan? Kanske är det så att familjehemmet vill väldigt väl men inte har förmågan att se flickans behov?
Och ja, det finns utbildningar för familjehem i dessa frågor. Jag undrar om familjehemmet är godkända och utredda av socialtjänsten och att det varit uppe i socialnämnd och blivit beslutat? Eller är det bara så väldigt praktiskt att familjehemsmamman var i närheten pga sitt arbete som enhetschef på barnkliniken och hade ett ömmande hjärta för Z. Och som pricken över i..familjehems dottern sitter vak och har samtal med Z. Kompetens där? Har hela familjen lyckats nästla sig in …??

Det är överhuvudtaget inte menat att familjehemsmamman skall vara samtalsterapeut åt Zoey. Hon skall vara som en mamma och inget annat.
Citera
2024-02-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Så Skånes skämt änglar ger pengar till familjer som av olika anledningar inte söker socialbidrag? Det är för fan hårresande om så är fallet, att inte ifrågasätta varför är mer än sjukt det är aktivt delaktig i misshandel o vanvård!!! Vilken äcklig jävla smuts organisation hoppas dom inte får in några mer pengar och blir ordentligt granskade!!
Föreningen verkar vara motorintresserat folk gamla raggare osv , de kanske har lite emot myndigheter .
Att stödja ekonomiskt fattiga familjer är väl helt ok tex de som inte är berättigade ekonomiskt bistånd för att de ligger precis över gränsen , men här har de stött familj som länge uppenbarligen legat så till att de varit berättigad till stöd
Citera
2024-02-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Jag är tveksam till om de kommer att kunna dömas på alla punkter men tror på fängelse och inte rättspsykiatrisk vård. Om vi jämför med Amanda & Co som fick 10 år var? Detta är grövre men samtidigt är bevisningen inte lika stark. Vad tror ni om straffet? Jag tror tyvärr det blir lågt men kan man våga hoppas på uppåt 12 år?

Tror heller inte att dom kan dömas på alla punkter utifrån bevisvärdering. Tyvärr.

Och dom lär nog inte dömas till vård.

12 år är nog som max i detta fallet. Igen utifrån bevisvärdering.

Det återstår att se vem av parterna som överklagar till hr. Hoppas på mer bevis i det åtalet då.
Citera
2024-02-06, 15:57
Medlem
Svarta sopsäckar på madrasser istället för att genom vården få hjälpmedel vilket de såklart var medvetna om att de kunde få gratis med tanke på hur mycket utrustning de hade till den andra dottern och alla hjälpmedel mamman själv fått ut bla rullstol, rullator och duschstol
Citera
2024-02-06, 15:58
Medlem
Min sammanfattning är att allt som har med barn att göra drar till sig märkliga människor. Får bara hoppas ,an har förmågan att sålla.
Dräller av fattiga barnfamiljer som kämpar och så sprider nger de och jagar en familj julklappar för 1000 spänn styck! "Vi skulle handla för 5000 i varuhuset vi hade bara nåt upp till 2000 så var tvungna att gå tillbaka för att handla för 2500 till"
(Citat fup Skånes Änglar)
Sjukaste jag hört! Säkert fler familjer i Eslöv som skulle haft glädje av den "givarviljan"
Blä🤢
Citera
2024-02-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Då var det ju nåt med sjukhuspersonalen som jag skrev för några veckor sen! En av de ANSTÄLLDA blev familjehemsmamma!
De överskred gränser. Var är riktlinjer för sjukhuspersonal? Chefen?
Citera
2024-02-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ännu en märklighet

Är det märkligt?

Det märkliga hade varit om Zoeys familjehemsmamma var samtalsterapeut.

Hemma är hemma och vård är vård.

Någonstans måste en människa få slippa tänka på vård och utredningar och sitt egna mående och bara kunna vara hemma på en plats som känns hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in