Det finns väl inget att anmärka på ts beteende? Ska man ge bort hela sin tvättid för att inte framstå som ett psykvrak om grannen får lust att köra dubbla pass?
Det var fullt tillräckligt schysst att han fick 15 minuter extra. Sen är det bara för honom att packa sig i väg. Jag vete fasen om jag ens gett honom det och jag hade själv aldrig ens tänkt tanken att dra över in på nästa pass om jag varit sen. Än mindre krävt att dessutom få stå kvar och tumla.
Förstår inte hur folk tänker, ska ts dra över sitt pass sen och hela dagens tvättider justeras pga en person inte kan planera?
Eftersom det uppenbarligen både var grannen som var nonchalant och ts tog illa vid sig var det så klart fel av killen att lägga sig i på det sättet och fullt förståeligt att ts reagerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
FalbygdensStruts
Grannen är inte ens ett problem, även om jag tycker han var nonchalant och bröt mot många sociala koder genom att stå kvar och vänta på torkskåpet. Grannar är grannar liksom. Och det är en sak att man inte kan öppna tvättmaskinen, men att tycka sig ha rätt att stå kvar när andra ska dra fram sin smutsiga byk och har satt igång sin tvätt känner jag inte är okej. Varför har man annars bokningssystem och lås på dörren? Jag förstår också att saker ibland inte hinner bli torrt och att man kan lika gärna torktumla den timmen andra väntar på sin första tvättmaskin, jag har varit med om att bo i hus med såna tvättstugor. Men när det är lås och bom så anger det en gräns för hur länge man kan dra över. Alltså, tills efterföljande inbokad granne kommer, sen är det tack och hej.
Undrar om alla som klankar ner på ts har läst ovanstående och förstår att det inte är en helt öppen tvättstuga, utan en som man bokar enbart till sig själv och sen låser.
Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Får uppfattningen att TS skulle vara den typ av tjej som medvetet startar ett bråk
Varför får du den uppfattningen? Hon skriver ju tvärtom att hon
inte ställde till med bråk utan snällt gick upp och väntade 15 minuter så att grannen skulle få tvätta klart, trots att hennes tid börjat.