2021-07-31, 23:18
Medlem
Idag har över 33% av Sveriges befolkning utländsk bakgrund och runt 40% av alla mellan 0-44 år har utländsk bakgrund
Citera
2021-07-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Absolut inte majoriteten lever normala liv!! Jag vet för jag bor bland invandrare och du har sett på tv 🤣

Men de som mest kriminella är de som födda eller växte upp i Sverige, deras mentalitet svenskt dvs giriga.

Majoriteten lever normala liv även i Bagdad, Kabul eller Mogadishu. Men jag vill inte bo där ändå.
Citera
2021-07-31, 23:42
Medlem
Teus avatar
Citat:
NO!! I Sverige ska ungdomar ha dyra kläder, telefoner, skor osv osv för att passa in, inte konstigt vissa väljer kriminalitet.
Det har alltid funnits avundsjuka oavsett vilket samhälle du tittat på. Det som har ändrats är att det numera finns personer som kan leva med att ta andras grejor utan att må dåligt över det.
Citera
2021-07-31, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Majoriteten lever normala liv även i Bagdad, Kabul eller Mogadishu. Men jag vill inte bo där ändå.
Har de bjudit in dig att komma?? Så du kan tacka nej?? 🤣
Citera
2021-07-31, 23:57
Medlem
Citat:
Har de bjudit in dig att komma?? Så du kan tacka nej?? 🤣

Poängen är ju att de flesta sköter sig i alla samhällen. Men tar du in tillräckligt många afrikaner och araber i Sverige så blir Sverige som Afrika eller Arabvärlden. Tar du in tillräckligt många kineser så blir Sverige som Kina. Jag vill inte bo i Afrika, jag föredrar att leva i ett europeiskt samhälle, eftersom det är bättre.
Citera
2021-08-01, 00:51
Moderator
-Info-s avatar
Det verkar inte finnas några exakta siffror här (?), men som jag nämnt tidigare i tråden så upptäckte Jan Guillou redan på 90-talet att de "svarthåriga" var i en enorm majoritet i ett fängelse som han besökte:

Citat:
Men besöker man ett svenskt fängelse ser man en mycket mörkare bild, en närmast chockartad bild. För bland de intagna på fängelse är invandrarnas överrepresentation mycket större än vad man kan utläsa ur brottsstatistiken.

Jag överraskades själv av denna syn när jag besökte Norrtäljefängelset förra året för att hålla ett föredrag. Så gott som alla fångarna kom till gymnastiksalen och det var ju lätt att se att svartskallemajoriteten var enorm (idag 75% på just det fängelset).

https://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6.html

Idag lär de "svarthåriga" vara ännu fler, skulle jag gissa.
Citera
2021-08-01, 00:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
NO!! I Sverige ska ungdomar ha dyra kläder, telefoner, skor osv osv för att passa in, inte konstigt vissa väljer kriminalitet.

Menar du att de gangsters som skjuter folk på gatorna gör det för att smälta in bättre bland svenskarna?
Citera
2021-08-01, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Napi
Det bör ju vara fler svenskar än utlandsfödda i svenska fängelser

Självklart inte. Fångarna är svarta de flesta av dem. Flera av dem är dock födda i Sverige men det är irrelevant.

Svenskarna i fängelserna, jo det finns såklart några stycken.
Citera
2021-08-01, 08:12
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Självklart inte. Fångarna är svarta de flesta av dem. Flera av dem är dock födda i Sverige men det är irrelevant.

Svenskarna i fängelserna, jo det finns såklart några stycken.

Kan tänka mig att Muhammed är ett vanligt namn.
Citera
2024-02-05, 22:57
Medlem
GrillTeknikers avatar
Andel svenskar borde bli lägre och lägre med tiden. Vem fan vill riskera att dela cell med en HIV-smittad somalier eller illaluktande turk?! Jo, andra Somalier och turkar... avskräckande på etniska svenskar däremot.
Citera
2024-02-06, 02:33
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Ca 70% av alla på anstalt har rötter utanför Sverige.
Ca 85% som sitter av straff för grova våldsbrott har detsamma.

Fin statistik då de utgör ca 35-40% av befolkningen.
Överrepresentationen är monumental.

Men folk vill ju ha det så här.
Citera
2024-02-06, 10:14
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Är det så? Svennebanan ungdomar i den meningen som vanliga svenska ungdomar med arbetarklass- lägre tjänstemannabakgrund inte alls bryr sig speciellt om dyra kläder och verkligen inte om accessoarer som väskor av märket Gucci tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in