2024-02-06, 00:45
Medlem
Dåliga vibbar i Avdiivka. Håller Ukraina på att tappa fotfästet?

Enligt reporter vid fronten är läget kritiskt. Ryska artilleriet och flygvapnet bombarderar non-stop.

https://twitter.com/militarylandnet/status/1754413216275304880
Ukrainian news reporter, Yuri Butusov, says the situation in Avdiivka is critical. The defenders are running low on ammo, 110th Mechanized Brigade is exhausted, Russian artillery/aviation working almost nonstop and the enemy is closing on the iconic entrance.
Med draghjälp från de proryska republikanerna får Putin en ny fjäder i hatten.
Senast redigerad av Chillgren 2024-02-06 kl. 00:56.
Citera
2024-02-06, 00:54
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hitler och Putin är väldigt lika.

Zelensky däremot är en hjälte som leder det tappra ukrainska folkets kamp för frihet och överlevnad.
Du däremot använder din frihet till att håna de som dör för sin frihet.
Ditt enda värde består i vad din kropp kan bidra med i form av gödsel på ukrainska åkrar.

Hitler var ju några strå vassare än Putin ;-) Putin är mer som Mussolini när det gäller militära kampanjer. Misslyckas lika illa haha

Zelensky är Ukrainas Churchill
Citera
2024-02-06, 02:14
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Det vore verkligen en rejäl överraskning! Kan det vara den överraskningen Nuland pratat om?
V Nuland syftade väl på GLSDB till Ukrainska armén.
Citera
2024-02-06, 03:38
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snake65
Finland?
Nammo tillverkar 155-granater även i Sastamala, Tammerfors.
Citera
2024-02-06, 04:17
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag vet ärligt talat inte vad jag skall tro. Försöker se genom allt brus i media vi matas med och vad som verkligen sker på backen/kartan.
Vet bara att jag kräks på all propagandalögner som sprids och ridån som försöker dras ner framför våra ögon.
En sak borde i alla fall alla vara överens om och det är att Ryssland inte lyckats behålla alla de områden de ockuperade för snart 2 år sen och sen dess i princip stått helt still och förlorat enorma mängder vapen och soldater!
Att då påstå att det går bra för Ryssland är uppenbart helt fel!
Citera
2024-02-06, 04:25
Medlem
Ammunitionsbristen är på riktigt.

Nu framkommer det att Storbritannien inte klarar av mer än två månaders krig.

https://www.theguardian.com/uk-news/2024/feb/04/british-army-would-exhaust-capabilities-after-two-months-of-war-mps-told
British army would exhaust capabilities after two months of war, MPs told.

The Commons defence committee heard that the “hollowing out” of the armed forces since 2010 had undermined the UK’s war fighting resilience, and the army would exhaust its capabilities “after the first couple of months” in a peer-on-peer war.
Senast redigerad av Chillgren 2024-02-06 kl. 04:28.
Citera
2024-02-06, 04:45
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Nammo tillverkar 155-granater även i Sastamala, Tammerfors.

Nammo har problem med att öka sin produktion av granater.

https://i.imgur.com/UJa552h.jpeg

https://www.newsweek.com/ukraine-ammunition-supply-threatened-tiktok-cat-videos-1790439
Citera
2024-02-06, 05:16
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ammunitionsbristen är på riktigt.

Nu framkommer det att Storbritannien inte klarar av mer än två månaders krig.

Om vi nu ska härja i den landsändan får jag börja med ett citat?

Om jag har sett längre än andra så beror det på att jag stått på jättars axlar". Isaac Newton

Med det sagt

1) Bra, uppenbart är att Putin på sin ålders höst av någon outgrundlig anledning vill skriva in sig i historieböckerna som vår tids Hitler.
2) Får man verkligen säga att det här är ett problem och att det här måste vi fixa? Min erfarenhet av det är "-Ja" i den här delen av världen.
3) Hög tid att tala med dom rätta personerna så att Putin och hans hejdukar i vår tid inte gör våra liv till det misär och elände som Ryssarna upplever varje dag.
Citera
2024-02-06, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Rysslands mål nu är ju att tömma Ukraina och väst på vapen, så avslutar dom kriget så blir det ju inget av med det.
Vladimir Putin borde kanske nomineras till Nobels fredspris? Han bränner alla sina egna vapen och resurser. Han hjälper till att göra slut på Irans och Nordkoreas vapen. Och om det är som du säger att han nu även håller på att göra slut på alla vapen i väst så står det ju klart. Vilken fredsmäklare han är! Nu tycker jag vi alla sjunger We shall overcome.
Handhjärta
Citera
2024-02-06, 06:27
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom måste bygga nya fabriker.
Det finns bara 4 granat fabriker i hela Eu.
Intressant, hur har du fått tag på denna siffra?
Vore tacksam om du kunde dela med dig av länkar
Citera
2024-02-06, 06:40
Medlem
donald12s avatar
Intressant tal som handlar om hur ryZZtroll agerar mot väst. Börjar med hur klimatrörelsen kontrolleras av ryZZland för att vid ca 1.03 h dra historik och komma in på kriget i Ukraina.

Putins förberedelser med att lägga ner kärnkraft o kolkraft i Tyskland. Göra oss beroende av gas för att sedan driva upp priserna på "commodities" genom kriget mot Ukraina.

Klart intressant tal av någon som jobbat i Margaret Thatchers stab mm.

Talk given by Lord Monckton at a meeting of the Oxford Mises Society.

https://youtu.be/91z7YPCLSWk?si=m2TgUU6JdzK5-Bcu
Citera
2024-02-06, 06:52
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vad ska de skjuta ner F-16 med hade du tänkt dig? De klarar inte ens av att skjuta ner långsamma drönare.
Har märkt detta på det mångomsjungna ryska luftförsnaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in