2024-02-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man behöver inte heja på Ryssland för att se att det har gått mycket vapen till Ukraina. Framför allt från USA och deras ekonomi är väldigt ansträngd.
Ryssland har kraftigt ökat vapenproduktionen. Men jag tror inte man har gjort motsvarande i väst
Ska väst kunna matcha ryssarna så är vi också tvungna att ställa om till krigsekonomi.

Nej, västvärlden behöver inte kollektivt gå över till krigsekonomi. Kan du förklara för mig vad som får en del människor att tro att Ryssland sitter på typ halva planetens industriella kapacitet? Det gör de inte i verkligheten kan jag upplysa dig m fl. om.
Citera
2024-02-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja den mannen tänker bara så sig själv och ingen annan!

Att någon ens tänker rösta på honom är konstigt men det bor många fuck ups i USA!
Han tänker på USA först och ingen annan. Synd att våra politiker inte för detsamma.
Citera
2024-02-05, 18:11
Avstängd
Citat:
Man behöver inte heja på Ryssland för att se att det har gått mycket vapen till Ukraina. Framför allt från USA och deras ekonomi är väldigt ansträngd.
Ryssland har kraftigt ökat vapenproduktionen. Men jag tror inte man har gjort motsvarande i väst
Ska väst kunna matcha ryssarna så är vi också tvungna att ställa om till krigsekonomi.

Vi civiliserade länder har inte krigsekonomi till skillnad från ryssråttorna. Märkligt att Ryssland använder vapen från medeltiden trots sin "kraftigt ökade vapenproduktion". Du kanske killgissade
Citera
2024-02-05, 18:13
Medlem
Ukrainske generalen Nayev (åter judiskt?) säger att Ukraina tillsammans med F16 förväntar sig missiler som når 30---50 mil och det kommer ge Ukraina möjlighet att ta tillbaka land sedan man försvagar Ryssland.

Just sådana generaler behövs som har en optimistisk syn istället för Zalyzniy som är alldeles för försiktig. Jag börjar förstå att hans roll kommer att minskas.

Till och med Zelenskyi är en bättre befälhavare.

Ukraina vinner på sikt kriget genom att man slår ut nyckelpersoner. Angreppet mot Lysychansk var mycket framgångsrikt.

Restauranger, krogar, caféer, förrädarna skall inte komma undan rättvisan. Den ryska stridsviljan kommer minska successivt.
Citera
2024-02-05, 18:16
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Du glömde bort Turkiet.
Putin skall ju snart ta en tripp till sin nära kompis Erdogan.
Undrar verkligen vad turkarna har i bakfickan, för att ge ryssarna ett hjälpande handtag?
Du är helt vilse geopolitiskt om du tror att Turkarna gillar Ryssen. De är på olika sidor både i Syrien och Libyen. Det var inte så länge sedan turkarna sköt ned ett Ryskt stridsflygplan. Turkiet säljer/ger vapen till Ukraina.
Citera
2024-02-05, 18:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Nej, västvärlden behöver inte kollektivt gå över till krigsekonomi. Kan du förklara för mig vad som får en del människor att tro att Ryssland sitter på typ halva planetens industriella kapacitet? Det gör de inte i verkligheten kan jag upplysa dig m fl. om.
Ryssar har komplex av enorma mått från storslagna dagar.
Det är ett land med drygt 140 miljoner invånare som ligger bnp per capita precis före Grekland...
Dom har varken pengar eller något enormt överskott av människor.
Dom har ingenting som styrker deras överlägsenhet på planeten, ingenting.
Hitler kunde åtminstone argumentera med "titta hur utvecklad våran nation är, titta hur ordentlig, pliktkänsligt folk vi har" "Titta vilka framsteg vi gör" osv.
Vad har ryssarna att visa upp? Dom har ju inte ens ett etablerat varumärke över världen som alla utvecklade länder i väst har.
Citera
2024-02-05, 18:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainske generalen Nayev (åter judiskt?) säger att Ukraina tillsammans med F16 förväntar sig missiler som når 30---50 mil och det kommer ge Ukraina möjlighet att ta tillbaka land sedan man försvagar Ryssland.

Just sådana generaler behövs som har en optimistisk syn istället för Zalyzniy som är alldeles för försiktig. Jag börjar förstå att hans roll kommer att minskas.

Till och med Zelenskyi är en bättre befälhavare.

Ukraina vinner på sikt kriget genom att man slår ut nyckelpersoner. Angreppet mot Lysychansk var mycket framgångsrikt.

Restauranger, krogar, caféer, förrädarna skall inte komma undan rättvisan. Den ryska stridsviljan kommer minska successivt.
Krogar och kaféer får inte undkomma rättvisan! Med det sagt ställer jag mig väääldigt tvekande till beslutet att byta ut landets överbefälhavare mitt under brinnande krig, om det nu skulle vara så att Zelensky ger Zaluzhny foten. Det är inte en fotbolls- eller hockeytränare vi talar om här; ej heller i såna sammanhang är tränarbyte under säsongen att rekommendera.

Jag tror att ett byte av överbefälhavare har politiska motiv. Zelensky är just politiker och bör nog avhålla sig från mer direkt inblandning i Ukrainas militära angelägenheter.
Citera
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det återstår att se vilket bemötande Putin får i Turkiet. Det skulle inte förvåna mig om välkomstkommittén består av SAS och US Navy Seals och han får en vip-resa till Haag...

Om Erdogan fick en deal där han får några F35 plan mot att arrestera Putin skulle han ta den. Att Putin litar på Erdogan är den gåta den mannen skulle kunna sälja ut sin egna mamma om det gynnade honom personligen.
Citera
Medlem
Citat:

Varför ljuger du?
Vapenproduktionen har kraftikt ökat? Det är därför ni köper massa vapen feån iran kina o nord korea…
Så sluta ljuga. Du vinner inget på det. Ingen tror på dig .
Citera
2024-02-05, 18:27
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Du är helt vilse geopolitiskt om du tror att Turkarna gillar Ryssen. De är på olika sidor både i Syrien och Libyen. Det var inte så länge sedan turkarna sköt ned ett Ryskt stridsflygplan. Turkiet säljer/ger vapen till Ukraina.
Helt obegripligt att det finns personer som tror att Turkiet står på ryssens sida?

Turkiets Bayaktar drönare var ju de som fullständigt krossade ryssens pansar i början av invasion. Och Turkiet har ju under hela kriget fortsatt att leverera vapen till Ukraina.
Stollen verkar inte ens förstå att Turkiet är Natomedlem?
Turkiet har även blockerat Bosporen så att ryska örlogsfartyg inte släpps in i Svarta Havet.
Citera
2024-02-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Vad har hur mycket ryssarna skjuter att göra med trovärdigheten i uppgifterna om ryska förluster? Du tänker att man borde räkna in ryska förluster pga dålig ammunition och friendly fire? Eller?

Skjuter man mer dödar man rimligtvis mer.
Citera
2024-02-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Skjuter man mer dödar man rimligtvis mer.

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Du skrev ju SVT och andra? Du ljög alltså?

Jag skrev fel. Det var på SVT jag hörde att ryssarna gör framsteg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in