2024-02-05, 23:40
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara en liten rättelse :

The Netherlands will deliver six more F-16 fighter jets to Ukraine, taking the total number it has pledged to 30, defence minister Kajsa Ollongren has said.

Det kan inte understrykas tillräckligt, totalt 30 F-16.., ge Mark Rutte nobels fredspris !

Tror du att dessa 30 flygmaskiner kommer göra någon som helst skillnad? Jag tror att de kommer sprängas till bitar relativt fort av ryssen, om de ens kommer komma till operativ användning. Ni verkar mest blåsa luft i varandras anus. Men jag antar vi alla lever på hoppet i nån mån.
Citera
2024-02-05, 23:42
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Tror du att dessa 30 flygmaskiner kommer göra någon som helst skillnad? Jag tror att de kommer sprängas till bitar relativt fort av ryssen, om de ens kommer komma till operativ användning. Ni verkar mest blåsa luft i varandras anus. Men jag antar vi alla lever på hoppet i nån mån.
Flygmaskiner?, lever ni ryssrövar på 1800-talet?
Senast redigerad av RealTide 2024-02-05 kl. 23:45.
Citera
2024-02-05, 23:43
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Snauzzer hittar på lite saker i vanlig ordning. Om man pratar om 155 mm artilleriammunition så produceras det i Sverige, Tyskland, Spanien, Frankrike och Polen. Dessutom i Norge och UK utanför EU.
Finland?
Citera
2024-02-05, 23:44
Medlem
Citat:
Det låter stort när katten skiter. Sanningen är att det är för lite, för sent. Såg precis ett klipp med dödsrunor över stupade ukrainska kvinnor, en katastrofal mängd kvinnliga soldater som nu dör pga bristen på ukrainska män som vill dö för Zelensky och USA.

I Avdivka har ryssarna nu kraftig ökat användningen av FABs och de ukrainare som fortfarande lever kommer alla att dö om de inte ger upp och sträcker vit flagg. Samtidigt maler ryssen på utmed hela frontlinjen medan de ukrainska soldaterna ligger och trycker i sina avloppsdiken och skyttevärn.

Än är det en bit kvar till Ukrainas ovillkorliga kapitulation, men den kommer i sinom tid. Det är över för Zelensky och hans varghaksarmé.

Du har helt fel. Det är Ukraina som har stort övertag i drönarkriget. Ja Ryssland har många drönare men har inte skickligheten. Ukrainas soldater är numera nördar där många sitter och navigerar olika typer av drönare.

Dom drönare som släpper sprängladdningar är imponerande, dom återvänder för att laddas om. Kamikazedrönarna gör också ett bra jobb när dom smyger in i öppningar. Ukraina tillverkar minst 10.000 drönare nu i månaden. Imponerande!
Citera
2024-02-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Skulle bara bli strul nu med JAS, öva på nytt flygplan och annat underhåll på marken. Konsentrera ressurserna rundt F-16 istället.

Kanske det men Jas kan ta andra vapensystem som F-16 inte kan ta.
Citera
2024-02-05, 23:45
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ytterligare en bisarr "nyhet" från Cirkus Rossiya.

The one and only Igor Girkin har en förmåga att inte försvinna från radarn trots att han nyligen blivit dömd till arbete i straffkoloni i kalla delar av rysslands inland. Den ökände krigsförbrytaren och terroristen har tydligen sökt till att bli frivillig i Ukraina. Är ju läge för Putin att skicka Girkin till köttkvarnen via en Storm Z/V enhet eller så har processen bara varit ett spektakel.

Double convict Strelkov/Girkin may be back on the frontline soon.

Just a week after being sentenced to 4 years for criticism of the Kremlin's handing of the war, Strelkov's lawyer Aleksandr Molokhov says the MH17 convict may volunteer for the army to get released.

https://nitter.privacydev.net/TWMCLtd/status/1754161371590066589#m
Citera
2024-02-05, 23:48
Medlem
Citat:
Det låter stort när katten skiter. Sanningen är att det är för lite, för sent. Såg precis ett klipp med dödsrunor över stupade ukrainska kvinnor, en katastrofal mängd kvinnliga soldater som nu dör pga bristen på ukrainska män som vill dö för Zelensky och USA.

I Avdivka har ryssarna nu kraftig ökat användningen av FABs och de ukrainare som fortfarande lever kommer alla att dö om de inte ger upp och sträcker vit flagg. Samtidigt maler ryssen på utmed hela frontlinjen medan de ukrainska soldaterna ligger och trycker i sina avloppsdiken och skyttevärn.

Än är det en bit kvar till Ukrainas ovillkorliga kapitulation, men den kommer i sinom tid. Det är över för Zelensky och hans varghaksarmé.

Alla kvinnor i den Ukrainska armen är frivilliga. De mobiliserar inte kvinnor.
Citera
2024-02-05, 23:50
Medlem
Citat:

Vad ska de skjuta ner F-16 med hade du tänkt dig? De klarar inte ens av att skjuta ner långsamma drönare.
Citera
2024-02-05, 23:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Tja, vad har Ryssland lyckats med under dessa två år.., som strax börjar på sitt tredje ?

Om du ser på mina inlägg har jag inte förutspått en "snabb vinst" för Ukraina. Utan att detta tar tid, flera år. 2024 som jag ser det är Ukrainas sista "svårare år", vid -25 börjar det att lätta i.o.m att vapenproduktionen börjar märkas mer i europa. Vid 26-27 blir det ännu mer märkbart...

2024 är Putins sista år för att få till ett avgörande..., och det är ingen lätt match som väntar ryssarna. Man har ifrån dag ett åderlåtit sina bästa förband, befäl har stupat.., eller kastas ut om de kritiserar bristerna.., vad för slags "vinnarmentalitet" skapar man då ?

..ersättningarna till förlusterna har plockats ifrån landsbygden och givits en minimal träning innan de skickats ut. Ja, jag kan skriva mer men ids inte.., men Putin har som sagt ingen lätt uppgift. Han vet det också själv, för annars skulle han inte shoppa med bägge händerna ifrån Nk och Iran.

Det börjar även sjuda hos civilbefolkningen i Ryssland om du noterat det ? Hur är det här i väst, har vi brist på ägg, spricker stora vattenledningar etc..

(med det understreckade menar jag att väst har råd, att fortfarande öka vårt stöd.., medans i Ryssland.., så har man allerdan börjat suga på ramarna)
Senast redigerad av Snapcount 2024-02-06 kl. 00:07.
Citera
2024-02-06, 00:14
Medlem
X3treams avatar
Video som visar hur värdelös ryssarna är https://www.youtube.com/watch?v=_DoPLVitqv0

"Russian tanks crash into each-other in humiliating new footage of failed attack in Donetsk"
Citera
2024-02-06, 00:18
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Video som visar hur värdelös ryssarna är https://www.youtube.com/watch?v=_DoPLVitqv0

"Russian tanks crash into each-other in humiliating new footage of failed attack in Donetsk"

Sikten kanske blir lidande om man bygger ett zigenarläger ovanpå varje stridsvagn.
Citera
2024-02-06, 00:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Ja-a..,man kan fråga sig : Hur lång utbildning fick dessa tank-besättningar, innan de släpptes lösa (i sina tanks som kostar miljoner, och kräver massa råvaror) för att få till offensivt.., mot ukrainare som blir skickligare och skickligare med sina droner.., samtidigt som man håller på och krockar i varandra..

Inte ens en hybrid utav Elon Musk och Da Vinci, som "tank ingenjör" kan råda bot på sånt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in