Citat:
Ursprungligen postat av
Werner.Sombart
Tror du att dessa 30 flygmaskiner kommer göra någon som helst skillnad? Jag tror att de kommer sprängas till bitar relativt fort av ryssen, om de ens kommer komma till operativ användning. Ni verkar mest blåsa luft i varandras anus. Men jag antar vi alla lever på hoppet i nån mån.
Tja, vad har Ryssland lyckats med under dessa två år.., som strax börjar på sitt tredje ?
Om du ser på mina inlägg har jag inte förutspått en "snabb vinst" för Ukraina. Utan att detta tar tid, flera år. 2024 som jag ser det är Ukrainas
sista "svårare år", vid -25 börjar det att lätta i.o.m att vapenproduktionen börjar märkas mer i europa. Vid 26-27 blir det ännu mer märkbart...
2024 är Putins sista år för att få till ett avgörande..., och det är ingen lätt match som väntar ryssarna. Man har ifrån dag ett åderlåtit sina bästa förband, befäl har stupat.., eller kastas ut om de kritiserar bristerna.., vad för slags "vinnarmentalitet" skapar man då ?
..ersättningarna till förlusterna har plockats ifrån landsbygden och givits en minimal träning innan de skickats ut. Ja, jag kan skriva mer men ids inte.., men Putin har som sagt ingen lätt uppgift. Han vet det också själv, för annars skulle han inte shoppa med bägge händerna ifrån Nk och Iran.
Det börjar även sjuda hos civilbefolkningen i Ryssland om du noterat det ?
Hur är det här i väst, har vi brist på ägg, spricker stora vattenledningar etc..
(med det understreckade menar jag att väst har råd, att fortfarande öka vårt stöd.., medans i Ryssland.., så har man allerdan börjat suga på ramarna)