2024-02-04, 19:14
  #17509
Medlem
raskenss avatar
Intressant video om belyser problemen med om musk ska försöka ändra bolagets säte till texas.

https://youtu.be/QkuAXOMYwA4?si=5vjnbRgDa1Px5Upz

Om det sker kommer Tesla vara 3ggr större än alla andra boiag registerade i texas kombinerat. Ingen registerar sig i Texas av en anledning ja utom elon musk då...
Citera
2024-02-05, 07:23
  #17510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant video om belyser problemen med om musk ska försöka ändra bolagets säte till texas.

https://youtu.be/QkuAXOMYwA4?si=5vjnbRgDa1Px5Upz

Om det sker kommer Tesla vara 3ggr större än alla andra boiag registerade i texas kombinerat. Ingen registerar sig i Texas av en anledning ja utom elon musk då...


Konstigt, jag trodde än texas var ett lågskatte, lågregulations-stat, och därför borde vara poppis.

Guess not.
Citera
2024-02-05, 09:39
  #17511
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Konstigt, jag trodde än texas var ett lågskatte, lågregulations-stat, och därför borde vara poppis.

Guess not.

Smartare än Elon syndromet, han har det.
Citera
2024-02-05, 10:37
  #17512
Medlem
Snart uppmanar Musk företag att inte etablera sig i Sverige. Inte bara del aware.
Citera
2024-02-05, 10:59
  #17513
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Konstigt, jag trodde än texas var ett lågskatte, lågregulations-stat, och därför borde vara poppis.

Guess not.

Tur att Elon kom på det till skillnad från alla andra! To the moon!
Citera
2024-02-05, 13:36
  #17514
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Smartare än Elon syndromet, han har det.

Tack för en djupgående analys. En person som är utbildad jurist och hela sitt liv arbetat med affärsjuridik och lagstiftning är tydligen en nolla jämfört med geniet musk som skriver antisemitiska inlägg på twitter sen drar tillbaka inlägget och ursäktar sig med att han var dåligt påläst. Geniet lixom.

Tror faktiskt Musk kan piska upp sina följare att skänka bort sina aktier så han kommer upp i 25%. Det erkänner jag bredvilligt är genialiskt.

L Ron Hubbard rodnar i sin grav är han jämför Scientologikyrkan med Tesla. Genialiskt
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-05 kl. 13:38.
Citera
2024-02-05, 15:33
  #17515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Smartare än Elon syndromet, han har det.

Det handlar väl inte om att vara smartare än Elon, bara snart nog att inse att Elons anledning för att flytta till Texas är för att appeala domen i Delaware för att få tillbaka sina 50B$. Eller tror du bara de är ett stort sammanträffande hahah.

Dvs, Elon skiter i kostnaden de ger Tesla så länge han får sina pengar. Electric Jesus osv osv
Citera
2024-02-05, 16:26
  #17516
Medlem
Kallekools avatar
Jävlar vad aktien föll idag. Vet någon vad som hände?
Citera
2024-02-05, 17:00
  #17517
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekool
Jävlar vad aktien föll idag. Vet någon vad som hände?

Rekommenderas: https://youtu.be/SaM38K5xDHg?si=CQ3kqX7FgQHT7j_R
Citera
2024-02-05, 19:00
  #17518
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det handlar väl inte om att vara smartare än Elon, bara snart nog att inse att Elons anledning för att flytta till Texas är för att appeala domen i Delaware för att få tillbaka sina 50B$. Eller tror du bara de är ett stort sammanträffande hahah.

Dvs, Elon skiter i kostnaden de ger Tesla så länge han får sina pengar. Electric Jesus osv osv

Rätt givet att Elon föredrar att få ut sitt kompensationspaket, men syftet att flytta till Texas är även att komma bort från den domaren, då det inte är en bra domare, men det är den domaren som kommer hantera fall som involverar Tesla i framtiden. Så det är för företagets bästa i största allmänhet.
Citera
2024-02-05, 21:01
  #17519
Medlem
raskenss avatar
Drevet är på gång nu för att rädda Electric Jesus från Ponus Pilatus, domaren från Delawares korsfästning . Ska bli spännande se hur det slutar.

https://www.teslarati.com/tesla-investors-4-1-billion-speaks-out-support-of-elon-musk/

Popcornskålen är framme.


För den som inte hänger med: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pontius_Pilatus
__________________
Senast redigerad av raskens 2024-02-05 kl. 21:03.
Citera
2024-02-05, 21:15
  #17520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Drevet är på gång nu för att rädda Electric Jesus från Ponus Pilatus, domaren från Delawares korsfästning . Ska bli spännande se hur det slutar.

https://www.teslarati.com/tesla-investors-4-1-billion-speaks-out-support-of-elon-musk/

Popcornskålen är framme.


För den som inte hänger med: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pontius_Pilatus

Inte alls en kult teslas aktieägare hahaha. Har någon ens läst domen? Helt uppenbart fall av bristande governance, handlar inte ens om Elon förtjänar det eller inte, snarare om hur BOD inte har någonting att säga till om och hur Musk förhandlar med sig själv i bolaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in