2024-02-05, 09:17
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
Det är verkligen märkligt att varken Hannas eller keboffs föräldrar är intresserade av Lars. Knappt några besök, inga bilder, har vi ens sett keboffs föräldrar med Lars?
Och var är Hannas bror? De delar en lägenhet i Turkiet men har de ens kontakt...?

Jag kan verkligen förstå att en person har t.ex. en knepig mamma eller ett knepigt syskon som de inte kan ha mycket kontakt med, men vad gäller Hanna och Keboff så verkar de inte umgås med NÅGON de är släkt med? Får för mig att Hanna hade en närmre relation med mamman förut, det publicerades foton och hennes kamp mot cancern nämndes, men kan inte minnas jag har sett henne senaste månaderna... Verkar bara så konstigt att de inte alls umgås med några familjemedlemmar. Och självklart vill inte alla vara med på foto/video, men har svårt att tro att man har något emot att bara nämnas i text typ "Imorgon ska vi hälsa på min bror" utan mer detaljer.
Citera
2024-02-05, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisa85
Jag trodde det var en dokumentär om Astrids alla serier hon skapat? Med klipp från alla olika men jag kan ha fel.

Jo det var det och inget konstigt att titta på. Kan ju faktiskt vara riktigt intressant.
Har sett ett inslag om det på nyhetsmorgon och många av skådespelarna är ju med och berättar sin sida av tiden när filmerna spelades in.
Citera
2024-02-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Vilken vecka föddes han i? Var det vecka 22+ nånting? Stämmer att det räknas som ett barn då men visste inte att så många som 30% överlever. Tänk att man kan rädda barn så tidigt nu..
Jag var själva nära att föda i vecka 20+ några dagar, då hade det varit ett sent missfall men jag vet inte hur jag hade klarat det. Som tur är blev det inte så, barnet stannade kvar tills h*n var fullgången, lång historia och det blev akutsnitt men allt gick bra.
Harry föddes i vecka 22+4 enligt någon artikel där Fanni blev intervjuad. Chansen för överlevnaden stiger också väldigt snabbt de veckorna, om fanni hade fött tre dagar senare (23+0) överlever ca 60%, och 80% som föds i vecka 24+0 överlever. Sen så är det stor risk för komplikationer och sjukdomar bland de extremt tidigt födda, men det är bra överlevnadschanser för dem i Sverige.
Citera
2024-02-05, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partiell
Harry föddes i vecka 22+4 enligt någon artikel där Fanni blev intervjuad. Chansen för överlevnaden stiger också väldigt snabbt de veckorna, om fanni hade fött tre dagar senare (23+0) överlever ca 60%, och 80% som föds i vecka 24+0 överlever. Sen så är det stor risk för komplikationer och sjukdomar bland de extremt tidigt födda, men det är bra överlevnadschanser för dem i Sverige.

Intressant. Har läst en hel del om det men det var längesen, när det var risk att jag skulle föda för tidigt.
Vet du varför inte Harry överlevde? Har hon berättat det? Måste vara fruktansvärt att vara med om det som hon var med om.

Sen tycker jag ändå att hon borde söka hjälp för sin psykiska ohälsa om hon ska kunna ta hand om ett barn.. som flera andra har skrivit , allt jobbigt tar ju inte slut för att man föder ett levande barn och speciellt om man har lätt för att oroa sig som hon och även jag har haft kan det bli jobbigt.
Citera
2024-02-05, 16:51
Medlem
Hanna har lyckats klämma in typ alla sina vanliga dumma grejer på 24 timmar, bra jobbat!

1. Hon är "schleten" efter att ha sovit endast fyra timmar natten till igår
Lars sover i regel hela nätter. Dom är två vuxna hemma. Hur fan kan Hanna va SCHLETEN på kvällen efter en natt med lite sömn?! Då är det eget val för de har all möjlighet att turas om att vila

2. När man har kräkbebis får man köpa masssssor med kläder tihi *nöjd mamma*
Dom kommer aldrig köpa hus

3. De har varit på RUSTA och letat pynt att ha till Lars skötbord fram till de kan åka till ikea och köpa en självhäftande spegel att sätta under skåpet.
De ska alltså sätta upp en självhäftande spegel på undersidan av skåpet, ovanför Lars som ligger där. Den är sannolikt inte gjord för att sitta så, utan för att sitta vertikalt. Den lär väl ramla ner och träffa Lars i ansiktet. Men nej de kan ju inte köpa en annan spegel och skruva fast, det är nog för svårt. lycka till att bo i hus säger jag bara

4. Videon (EN video?!) Är inspelad med deras Hanna och Keboff testar inköpen från Malmö
Vad värt. En resa och hotellnatt i Malmö, skräpmat för 600kr. Väl spenderade pengar! Vilket guldcontent!

5. Hanna känner sig otillräcklig... Hinner inte med..... Försöker jobba.... Men hon ska släppa för hon är MAMMA FÖRST OCH DET ÄR VIKTIGAST.
Då undrar jag vad hon gör med sin viktiga mamma-tid. Tränar nacken? Tar en promenad? Leker något? Jag gissar att hon sitter i soffan med Lars bredvid i babysitter
Senast redigerad av Backflashlash 2024-02-05 kl. 16:57.
Citera
2024-02-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Hanna har lyckats klämma in typ alla sina vanliga dumma grejer på 24 timmar, bra jobbat!

Lars sover i regel hela nätter. Dom är två vuxna hemma. Hur fan kan Hanna va SCHLETEN på kvällen efter en natt med lite sömn?! Då är det eget val för de har all möjlighet att turas om att vila

3. De har varit på RUSTA och letat pynt att ha till Lars skötbord fram till de kan åka till ikea och köpa en självhäftande spegel att sätta under skåpet.
De ska alltså sätta upp en självhäftande spegel på undersidan av skåpet, ovanför Lars som ligger där. Den är sannolikt inte gjord för att sitta så, utan för att sitta vertikalt. Den lär väl ramla ner och träffa Lars i ansiktet. Men nej de kan ju inte köpa en annan spegel och skruva fast, det är nog för svårt. lycka till att bo i hus säger jag bara

4. Videon (EN video?!) Är inspelad med deras Hanna och Keboff testar inköpen från Malmö
Vad värt. En resa och hotellnatt i Malmö, skräpmat för 600kr. Väl spenderade pengar! Vilket guldcontent!

5. Hanna känner sig otillräcklig... Hinner inte med..... Försöker jobba.... Men hon ska släppa för hon är MAMMA FÖRST OCH DET ÄR VIKTIGAST.
Då undrar jag vad hon gör med sin viktiga mamma-tid. Tränar nacken? Tar en promenad? Leker något? Jag gissar att hon sitter i soffan med Lars bredvid i babysitter

SPOT ON på allt
Citera
2024-02-05, 18:01
Medlem
Citat:
Blir så trött. Sparka in öppna dörrar hela tiden. "Va mamma först?" Men vad är det du gör då lilla mamman? Och borde du förresten inte jobba iom att Krejsi är föräldraledig?

Man själv roddar flera barn, karriär, sociala sammanhang, hushållet med mera men inte sitter man och ba "Nä nu tänker jag sätta på mig ett par mjukisar och bara va mamma, tihi" alltså alla vuxna har åtaganden i livet både som förälder, anställd, fru, vän osv men Hanna verkar inte förstå det.
Citera
2024-02-05, 18:17
Medlem
Haha Gud vad jag är glad att jag hittade den här tråden 😅. Alltid tänkt att det måste vara fler än jag som stör sig på de här människorna 😅.
F verkar ju vara helt under isen. Har hon testat med 15 olika test och det blivit lite mindre starkt på ett? Kvinnan behöver solklart hjälp!

Tack för underhållningen! 🥳
Citera
2024-02-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penya
Haha Gud vad jag är glad att jag hittade den här tråden 😅. Alltid tänkt att det måste vara fler än jag som stör sig på de här människorna 😅.
F verkar ju vara helt under isen. Har hon testat med 15 olika test och det blivit lite mindre starkt på ett? Kvinnan behöver solklart hjälp!

Tack för underhållningen! 🥳

Välkommen till en alldeles speciell typ av cirkus!
Citera
2024-02-05, 18:45
Medlem
Citat:

För en gångs skull så är det Dollarstore, Rustadrottningen behöver ombyte

Hon är alltid "schleten" inte konstigt iom de gör väl inget annat än ligger i sängen med nedragna persienner

Sen vad är grejjen med hennes "sideeyeposering" vilken vuxen gör en så? 🤢
Citera
2024-02-05, 19:01
Medlem
FruKrokodils avatar
FD flikar in att hon inte är mogen för att prata om "det".. vilket jäkla ickeinlägg.

Kan hon vara så slug att hon bara vill ha trafik till sitt konto/fattiga samarbeten hon kör på repeat?
Citera
2024-02-05, 19:06
Medlem
Men nu har HT spelat in det så efterfrågade ”bästa vs sämsta köp till barn”

Men hon har inte haft ett filmteam som följt henne runt enligt egen utsago så nej hon bara filmade det rakt upp och ner. (Vad är skillnaden från alla andra trista små filmer hon gör?)
Men det ska redigeras ikväll sen ni vänner då kommer vi få se. Vänta med spänning.
Åter fladdrade hon runt med fingrarna så man fick se det bortskavda julnagellacket.

Jag är chockad över hur lite hon åstadkommer men åndå är både schleten och har superdelegat med tid.
Stressigt att hålla persiennerna mera och navigera mellan barnprogrammen på tv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in