Citat:
Ursprungligen postat av
emhela
Fast nu har ju inte z varit där så jag ber om ursäkt att jag gick utanför ämnet.
Att medicineringen kom på tal berodde på att jag inte blir klok på hur Z kan upprepa hela tiden att hon själv druckit ur glaset. Ingen annan tror att det är möjligt att hon självmant druckit ca1,5 dl 24% ättiksyra. Man gjorde till och med ett lukttest där det visar sig att zoey reagerar helt normalt på doften av ättikan - ryggar bakåt och vill komma undan den starkt stickande lukten. Läkarna hittar ett sår på ena kanten av matstrupen, som av något hårt t ex en tratt.
Ändå hävdar Zoey, liksom föräldrarna, att hon själv drack ättikssyra av fri vilja!
Om hon fått en tratt i halsen och ättika nedhällt i matstrupen, borde hon minnas det. Om hon väljer att inte prata om det är det en annan sak men hon hävdar bestämt att hon drack själv.
Det hon säger ekar också från det föräldrarna sagt och som syskonen hört föräldrarna säga. Hur får de Z att utstå tortyren och ändå sedan berätta att det var hon själv som gjorde det? Efter ättiksdrickan körs hon till sjukhus, lite oklart hur lång tid i bilen osv men hon har en så låg kroppstemperatur när hon kommer in att läkaren säger att det tar runt sex timmar i sträng kyla, för att sänka kroppstemperatur så lågt. Hon har också mycket svag puls, sköterskan kämpar för att hitta någonstans att mäta puls och syresättning. Och allt sammantaget är svårbegripligt för sjukhuspersonalen.
Tänk om något preparat med bensodiazepiner gjort flickan slö, så att en tratt kunnat föras ner i svalget och ättika kunnat hällas ner. Om hennes minne påverkats av preparatet så mycket att när föräldrarna senare upprepar att det var tokigt att hon drack ur det glaset, så tror hon så småningom att det är sant. Tänk om den medicin föräldrarna drogat henne med, inte var avsedd för barn och inte doserad för hennes dåliga allmäntillstånd, liten, svulten och vanvårdad, om medicinen var till mamma som har så ont, då kan det väl vara en tänkbar orsak till hennes tillstånd när hon kom till sjukhuset. Livsfarligt låg kroppstemperatur, svag puls och långsamt pumpande hjärta! Men ingen tänkte väl på att kolla den lilla för bensodiazepiner!?
Har man tur kan något blodprov kanske sparats? Kan man testa nu efteråt?
Mordförsök?