2024-02-05, 00:01
Medlem
Jag har läst fupen, hört poddar, läst tidningen och nu lyssnat på rättegång.

Jag lyssnar på kanske 5-8 rättegångar i veckan, läser mycket skit och ser många makabra bilder.

Men detta slog undan benen på mig. Jag fick pausa och kräkas när vårdpersonalen berättade om skador och vanvård.

Det här är det VÄRSTA fall vi någonsin har (och förhoppningsvis kommer ha) i Sveriges historia.
Detta kommer bli vitalt, göras fruktansvärda filmer om.

Jag har aldrig önskat något så högt som att dessa föräldrar får en långdragen, plågsam och brutal död i fängelsen.
Villig att betala för att det skall se.
Citera
2024-02-05, 00:09
Medlem
FruKrokodils avatar
Inte för att slå in öppna dörrar men efter att ha plöjt halva fuppen och maratonlyssnat på materialet som släppts från rättegången så är jag rätt övertygad om att Zoes tortyr varit en virtuell handelsvara till förmån för psykfall över hela världen.

Pappan (som helt klart är extremt lågbegåvad) är så kåt på att fota så han inte ens kan hålla sig när hon ligger nedsövd med benen isär TROTS att det står ett gäng personal bredvid som tvingas säga åt han tillsist.

Mamma J lider av någon störning inom autismspektrat, räcker med att lyssna en minut på hennes monotona röst.
Dessutom med total avsaknad av empati.

De har sex barn men valde ut ett av dessa att använda i sin sadism, troligen för att Zoe hade lite egen vilja i ryggraden och det klarar inte sadister.

Mycket sorgligt fall särskilt då Eslövs kommun tappade bollen inte bara en gång utan typ 30 (efter alla uteblivna besök hos tandläkaren,skola och sjukvården).
Citera
2024-02-05, 00:42
Medlem
Jag har inte hunnit gå igenom allt men undrar när man tror att vanvården/misshandeln börjat ”på allvar”? Jag funderar över om det har samband med mammans olycka? Fick de få även sämre med pengar då? Tänker dels att en orsak till att det inte blev någon skolgång var för att mamman inte kunde gå dit med henne? Eller jobbade inte pappan heller? Eller var det för att dölja vanvården/misshandeln? Dels om försämrat psykiskt mående hos föräldrarna gjort att barnet ifråga utsatts till hatobjekt, dels om dålig ekonomi skapat incitament hos dem att söka olika ersättningar för barnet?
Citera
2024-02-05, 00:48
Medlem
Lite känsla av Münchhausen by proxy på detta fall (Barnmisshandel genom förfalskning av symtom). Föräldrarna ansöker om LSS stöd och hittar på sjukdomar hos barnet. Samt säger hur Zoe inte är bra med andra barn, dem försöker ständigt få folk att se ner på barnets och hennes förmåga.
Citera
2024-02-05, 01:14
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Inte för att slå in öppna dörrar men efter att ha plöjt halva fuppen och maratonlyssnat på materialet som släppts från rättegången så är jag rätt övertygad om att Zoes tortyr varit en virtuell handelsvara till förmån för psykfall över hela världen.

Pappan (som helt klart är extremt lågbegåvad) är så kåt på att fota så han inte ens kan hålla sig när hon ligger nedsövd med benen isär TROTS att det står ett gäng personal bredvid som tvingas säga åt han tillsist.

Mamma J lider av någon störning inom autismspektrat, räcker med att lyssna en minut på hennes monotona röst.
Dessutom med total avsaknad av empati.

De har sex barn men valde ut ett av dessa att använda i sin sadism, troligen för att Zoe hade lite egen vilja i ryggraden och det klarar inte sadister.

Mycket sorgligt fall särskilt då Eslövs kommun tappade bollen inte bara en gång utan typ 30 (efter alla uteblivna besök hos tandläkaren,skola och sjukvården).
Det är otroligt fachinersnde att man inte lagt mer fokus på deras internetbeteenden. För jobbigt för att orka ta i ?
Citera
2024-02-05, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det är otroligt fachinersnde att man inte lagt mer fokus på deras internetbeteenden. För jobbigt för att orka ta i ?

Det kan vara så att förhörsledarna inte har tänkt på detta. Det är inte ett mord det handlar om. Då det är ett mord tömmer man oftast GMs och MGMs mobiltelefoner. Men visst skulle de ha brytt sig mer om deras internetbeteenden.
Citera
2024-02-05, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bits1975
Och pappan sitter likgiltig med mobilen när massa personal försöker rädda flickans liv, och ställer sig sedan och FOTOGRAFERAR när de skall sätta en urinkateter i hennes såriga och blödande underliv som dessutom var dilaterat. Mannen är ju inte frisk. Hela familjen är sjuk. Och den äldre systern är medberoende.

Detta reagerade jag på hur man kan sitta med sin mobil när ens barn svävar mellan liv och död. Pappan är så obrydd och det hörs i hans förhör med. Stackars Zoey!!
Och jag har verkligen inte sett så äckligt hem som dom bor i och vad är det för miljö för barn att växa upp i? Fy fan säger jag!

Hoppas aldrig föräldrarna någonsin kommer få ha något med barn att göra igen. Blir så jäkla förbannad.
Citera
2024-02-05, 06:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KA-LU
Hade velat ha ytterligare förhör med föräldrarna efter alla dessa vittnen.
- vad är din kommentar Daniel/ Jasmine på vad vittnena säger om Zoey?

” det är inte så illa som det låter ”

Alltså detta fall är det mest sjuka jag läst
Och Zoey är totalt uthängd med namn o fan allt. Kungsörnarna är söndermaskade.
Det är så klar jättehemskt det med men han blev tvångsmatad med mat, Zoey tvångsmatad med ättika…
Livstids för dessa idioter och kalla fakta på alla omkring!!!
Får de lägre straff än kungsörnarna så är det ett hån emot Zoey.

Nu måste väl ändå sociales skola förskola bli granskade av vad de sett men inte agerat på.

Detta fall verkar vara bland det sjukaste i svensk historia

Vet nån när straffet förmedlas?
Citera
2024-02-05, 06:44
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinntimmret
Alltså detta fall är det mest sjuka jag läst
Och Zoey är totalt uthängd med namn o fan allt. Kungsörnarna är söndermaskade.
Det är så klar jättehemskt det med men han blev tvångsmatad med mat, Zoey tvångsmatad med ättika…
Livstids för dessa idioter och kalla fakta på alla omkring!!!
Får de lägre straff än kungsörnarna så är det ett hån emot Zoey.

Nu måste väl ändå sociales skola förskola bli granskade av vad de sett men inte agerat på.

Detta fall verkar vara bland det sjukaste i svensk historia

Vet nån när straffet förmedlas?

Först RPU - vanligen fyra veckor.

”Den ansvariga rättspsykiatern skriver sedan ett utlåtande som tillsammans med övriga utredningar skickas till domstolen.

Rättsmedicinalverkets utlåtande är i huvudsak en bedömning om huruvida brottet har begåtts under påverkan av en allvarlig psykisk störning och om personen behöver vård.

Detta ger domstolen underlag för att kunna bestämma om personen ska undantas från att dömas till fängelse och istället dömas till rättspsykiatrisk vård.”

https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/rattspsykiatrisk-undersokning/
Citera
2024-02-05, 06:49
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emazet
Lite känsla av Münchhausen by proxy på detta fall (Barnmisshandel genom förfalskning av symtom). Föräldrarna ansöker om LSS stöd och hittar på sjukdomar hos barnet. Samt säger hur Zoe inte är bra med andra barn, dem försöker ständigt få folk att se ner på barnets och hennes förmåga.

Det har tidigare diskuterats, och vi är många som inte alls instämmer i det (är bara att 🔍 i tråden så hittar du diskussionerna).

Z har nämligen aldrig tagits till sjukvården, vilket är vad barn utsatta för MBP alltid gör, utan istället gömts undan.
Utan att det tvärtom rör sig om det andra ”by proxy syndromet”.

För tidigt och för lite kaffe för att jag ska minnas namnet på det.
Men det har också diskuterats i nån av alla artiklar som skrivits om fallet.
Citera
2024-02-05, 07:01
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det har tidigare diskuterats, och vi är många som inte alls instämmer i det (är bara att 🔍 i tråden så hittar du diskussionerna).

Z har nämligen aldrig tagits till sjukvården, vilket är vad barn utsatta för MBP alltid gör, utan istället gömts undan.
Utan att det tvärtom rör sig om det andra ”by proxy syndromet”.

För tidigt och för lite kaffe för att jag ska minnas namnet på det.
Men det har också diskuterats i nån av alla artiklar som skrivits om fallet.

Malingering by proxy
”När det gäller malingering by proxy skadas barnet på liknande sätt som Münchhausen by proxy, men den vuxne agerar inte utifrån en psykisk störning.

Istället drivs denne av andra motiv, exempelvis ekonomiska med förhoppningar om bidrag eller andra ersättningar om det omgivande samhället bekräftar barnets påstådda sjukdom.”

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Senast redigerad av Lilett 2024-02-05 kl. 07:28.
Citera
2024-02-05, 07:26
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Malingering by prox
”När det gäller malingering by proxy skadas barnet på liknande sätt som Münchhausen by proxy, men den vuxne agerar inte utifrån en psykisk störning.

Istället drivs denne av andra motiv, exempelvis ekonomiska med förhoppningar om bidrag eller andra ersättningar om det omgivande samhället bekräftar barnets påstådda sjukdom.”

(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

Där var namnet jag letade efter (fetade), stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in