2024-02-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Minst 20 tusen har dött av covid i Sverige. Hur många tror du dött av vaccinet?
Nej nej... minst 100 000 har dött av Covid i Sverige... troligtvis 2 miljoner faktiskt.
Citera
2024-02-04, 20:14
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu blev det nästan rätt. Sars är inte ett virus, sars hov 2 är en VARIANT av corona virus som är ett förkylnings virus. HIV är ett retrovirus som lagras i kroppen. Dom har ingas som helst likheter dom är som natt och dag.

Nej, du blev det helt fel för dig. Sars cov2 är i högsta grad ett virus. Det är INTE ett förkylningsvirus. Tvärtom finns det mycket som talar för att viruset fungerar och har likheter med HIV viruset. Viruset vilar latent i kroppen. Det sätter sig på samtliga organ i kroppen. Det gör inte förkylningsvirus som enbart brukar sätta sig på luftvägarna.
Citera
2024-02-04, 20:54
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Slutligen har ju korrektamund0 visat ett alldeles särskilt intresse för den vetenskapliga studien om oförklarliga vaginala blödningar efter Covid-vaccinen, som jag hänvisade till rubriken till eftersom det handlade om "unexpected" vaginal bleeding och sa att jag inte hade läst. Men korrektamundo gjorde då en grej av att jag tog upp den utan att ha läst den. Jag blev lite misstänksam eftersom jag då bad korrektamund0 berätta vad den handlar om. Men då blev korrektamund0 tyst. Det var alltså tydligt att här låg en hund begraven, precis som när man ber henne eller Gärningsmannen att berätta om IgG4-värdena.

Så här är artikeln om ämnet som korrektamund0 inte ville ta upp. Jag tycker vi dröjer vid den. Den handlar alltså om ännu en jättekonstig biverkning av vaccinet. Kvinnor efter klimakteriet börjar blöda oförklarligt:

"In postmenopausal women, the risk of unexpected vaginal bleeding (i.e., postmenopausal bleeding) in the 4 weeks after COVID-19 vaccination was increased two- to threefold, compared to a prevaccination period. The corresponding risk of unexpected vaginal bleeding after vaccination was increased three- to fivefold in both nonmenstruating peri- and premenopausal women."

Intressant. Jag skulle säga att du är den mest trovärdiga förmedlaren av vetenskapliga rapporter här, eftersom du inte uppvisar partiskhet åt något håll utan verkar genuint intresserad av vad forskarna hittar. Det är precis så här vetenskapen fungerar, man tar sig framåt genom att undersöka och ta reda på möjliga samband.

Man kan dra en parallell till polisiära brottsundersökningar där det ofta uppstår problem när utredaren låser sig vid en viss hypotes och endast letar efter bevis som kan styrka den hypotesen istället för att ha ett öppet sinne och arbeta med flera alternativ.

Det finns ju ett antal personer i den här tråden som är väldigt låsta i sina uppfattningar om saker och ting, och vägrar att ens kommentera rapporter som talar emot deras uppfattning.... det är också därför deras trovärdighet sjunker som en sten till botten, oavsett alla auktoritära meriter de försöker hävda sig med.
Citera
2024-02-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Intressant. Jag skulle säga att du är den mest trovärdiga förmedlaren av vetenskapliga rapporter här, eftersom du inte uppvisar partiskhet åt något håll utan verkar genuint intresserad av vad forskarna hittar. Det är precis så här vetenskapen fungerar, man tar sig framåt genom att undersöka och ta reda på möjliga samband.

Man kan dra en parallell till polisiära brottsundersökningar där det ofta uppstår problem när utredaren låser sig vid en viss hypotes och endast letar efter bevis som kan styrka den hypotesen istället för att ha ett öppet sinne och arbeta med flera alternativ.

Det finns ju ett antal personer i den här tråden som är väldigt låsta i sina uppfattningar om saker och ting, och vägrar att ens kommentera rapporter som talar emot deras uppfattning.... det är också därför deras trovärdighet sjunker som en sten till botten, oavsett alla auktoritära meriter de försöker hävda sig med.

Tack. Jag håller med dig. Allt beror väl på vad det är man vill uppnå. Om det är sanningen som är ens prioritet så får man väl i alla fall göra sitt bästa för att vara beredd att ändra sig helt. Och som du skriver trovärdigheten försvinner ju annars.

Jag vet inte hur objektiv läkaren jag hänvisade till (Raszek) är. Är han bara en intresserad objektiv person? Jag tror det, men vet ju inte. Hans positiva lista över vaccinet innehöll ju också vissa indirekt negativa saker. Nu för tre timmar sen kommenterar han en ny studie som säger två saker. För det första att spikprotein från såväl Covid som från vaccinet har hittats i folk efter månader:

"Our findings, in alignment with other studies and in contradiction with official data, show the presence of both the vaccine and the viral spike protein in the bloodstream even after infection clearance and several months after vaccination" https://www.youtube.com/watch?v=y7dMTA-fD5Q

Men också ett möjligt tecken på att vaccinet kan integreras i DNA i cellens genom. Detta säger de tydligen i extramaterial till artikeln, men jag som lekman antar att det har att göra med detta i artikeln:

"PATIENTS AND METHODS: In this study, we employed a proteomic-based approach utilizing mass spectrometry to analyze the serum of 81 patients with long-COVID syndrome. Moreover, viral integration in patients’ leukocytes was assessed with a preliminary study, without further investigation." https://www.youtube.com/watch?v=y7dMTA-fD5Q

Länk till studien, finns också under hans video: https://www.europeanreview.org/article/34685

Tittar man på studien så finns antivaccaren Seneff där (not 22). Det behöver ju i och för sig inte betyda att hon har fel. Man kan ju här också påminna sig studien från Lund 2022, som ligger på Lunds hemsida, där forskarna berättade:

"Pfizer BioNTechs covid-19-vaccin (BNT162b2) innehåller mRNA som gör att spikproteinet tillverkas i våra celler.
Det har tidigare antagits att mRNA-vacciner inte kan påverka DNA i människokroppens celler. Fynden i vår artikel väcker frågor kring huruvida detta stämmer, (...)

Vi har visat att mRNA-vaccinet från PfizerBioNTech omvandlas från RNA till DNA i cellerna in vitro i petriskål, men vi vet inte än om detta DNA integreras i cellernas DNA i genomet – och om det i så fall får några konsekvenser, (...)

– Studien undersöker inte om vaccinet går in och förändrar vårt genom. Däremot indikerar våra resultat att den här omvända transkriberingen, alltså omvandlingen av RNA till DNA, möjligen skulle kunna äga rum i mänskliga celler. För att säkert veta behövs data från fler studier och förhoppningsvis leder våra resultat till att även andra studerar detta." https://www.lu.se/artikel/studie-om-covid-19-vaccin-vacker-uppmarksamhet

De önskade alltså fler studier, men istället fick de påpekanden om att studier av celler i ett labb-prov inte kan jämföras med studier på en människokropp. Men det var ingen som framfördes att sådana studier gjorda in vitro (i labb) inte ska göras. Så finns det nu, ett år senare, studier av detta eller är det lite som med från början med mensrubbningarna att "det inte finns några data som visar", eftersom inga, eller få, studier gjorts?
Senast redigerad av Lamento 2024-02-04 kl. 22:22.
Citera
2024-02-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Nej nej... minst 100 000 har dött av Covid i Sverige... troligtvis 2 miljoner faktiskt.

Ja. Ingen siffra är bättre än någon annan.
Citera
2024-02-05, 02:03
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Minst 20 tusen har dött av covid i Sverige. Hur många tror du dött av vaccinet?

Ett helt nytt virus, klart att människor dör. Att det skulle vara 20k döda i enbart covid utan underliggande orsak så som ålder hälsotillstånd etc finns ingen chans i helvete.

Flesta som avled var ju gamla och sköra, vissa skulle säkert haft svårt med influensa också. Vissa dog till följd av felaktig behandling.

Med det sagt vet vi inte säkert hur många människor avlidit orsakat av vaccinet, med tanke på hur människor behandlas vid biverkningar kan jag inte tänka mig att alla som avlidit i samband eller inom någon vecka efter vaccinering utreds. Det är den verklighet som råder.

Om du inte har råd med elitsatsningen mot immunitet av vaccinering får du nog satsa med på ett liv i ständig skräck. Många kommer nog bara att skaka på huvudet åt din sjukliga rädsla. Förmodar att du även tar vaccin mot influensa?
Senast redigerad av Mr.Sound 2024-02-05 kl. 02:15.
Citera
2024-02-05, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, det riskerar att få den effekten. Jag tror det handlar om medelmåttor och när det blir för många medelmåttor så uppstår det ett förtryck genom att dessa inte tänker och då känner de sig hotade när de möter folk som tänker.

Här är några intressanta nya studie om biverkningar av vaccinet. Först 2 vetenskapliga studier från 2 feb 2024, först en ung man som troligen dog av Pfizers vaccin:

"Fatal arrythmia in a young man after COVID-19 vaccination: An autopsy report":

"A healthy 40-year-old Japanese man suddenly experienced tachycardia and lost consciousness 2 days after vaccination. (...) A Japanese man in his early 40s developed a fever the day after his second vaccination with the COVID-19 vaccine (Pfizer-BioNTech COVID-19 mRNA vaccine). He suddenly lost consciousness the next day and rushed to the emergency room. (...) The patient died on the 9th day of hospitalization."

Det konstateras att även om de här hjärtproblemen är sällsynta och brukar vara milda så kan de också vara dödliga: "Although the benefits of COVID-19 vaccination appear to outweigh the side effects, it should be noted that fatal arrhythmias may rarely occur, and caution should be taken if individuals, particularly young men, complain of any symptoms after vaccination." https://journals.lww.com/md-journal/fulltext/2024/02020/fatal_arrythmia_in_a_young_man_after_covid_19.18.a spx

Vi vet också att detta särskilt drabbar unga män, och dessutom verkar det som om de här hjärtproblemen från Pfizer är av ett annat slag än de som drabbar unga från Covid (detta sades på The Hill). Om detta är skälet till att FHM inte rekommenderar unga att vaccinera sig så kan det vara bra att berätta det.

2 feb kom ännu en vetenskaplig artikel om allvarliga biverkningar av mRNA-vaccinet: Medan Covid ger 7 ggr risk för erythema multiforme så ger vaccinet 3 ggr högre risk än om man inte vaccinerat sig: "Similarly, the risk of developing EM after COVID-19 vaccination was 2.7, significantly higher than the general population": https://www.nature.com/articles/s41598-024-52099-z

Jag hittade också en populärvetenskaplig artikel om vaccinering och bröstcancer från 2022, vars källa jag inte hunnit kolla. Det handlar om kvinnor som fått svullen lymfkörtel direkt efter vaccinet och på samma sida. Sedan har man hittat bröstcancer där. Poängen med artikeln är inte att vaccinet skulle orsaka cancer, utan att påpeka att man inte ska utgå från att en svullen lymfkörtel på sidan där man vaccinerade sig behöver bero på vaccinet. Man ska alltså kolla det:

"In February 2022, Radiology published the results of the largest study to date evaluating swollen lymph nodes after COVID-19 vaccination among patients receiving mammograms.(...) The study showed that the side effect appeared in 44% of the patients and was seen up to 43 weeks after vaccination. Of the 537 individuals enrolled in the study, 43 (8%) were recommended for biopsy. Nine (21%) of these 43 patients had malignant results, while 79% had benign results.

Because swollen lymph nodes after COVID-19 vaccination are so common, the Society of Breast Imaging (SBI) recommends individuals to schedule a mammogram before or at least four weeks after their COVID-19 vaccine.3 This helps ensure that swollen lymph nodes from the vaccine are not mistaken as a sign of breast cancer." https://www.health.com/condition/infectious-diseases/coronavirus/covid-vaccine-lymph-node-breast-cancer

Inget här säger ju att det skulle finnas ett samband mellan svullen lymfkörtel och bröstcancerprogression på samma sida, men det är i alla fall en studie som undersöker i hur många fall svullen lymfkörtel efter vaccination istället beror på cancer. Man kan ju då fråga sig hur många studier det finns som har tittat på om cancer kan växa snabbare i en del fall efter vaccination. Jag har inte sett någon.

Slutligen har ju korrektamund0 visat ett alldeles särskilt intresse för den vetenskapliga studien om oförklarliga vaginala blödningar efter Covid-vaccinen, som jag hänvisade till rubriken till eftersom det handlade om "unexpected" vaginal bleeding och sa att jag inte hade läst. Men korrektamundo gjorde då en grej av att jag tog upp den utan att ha läst den. Jag blev lite misstänksam eftersom jag då bad korrektamund0 berätta vad den handlar om. Men då blev korrektamund0 tyst. Det var alltså tydligt att här låg en hund begraven, precis som när man ber henne eller Gärningsmannen att berätta om IgG4-värdena.

Så här är artikeln om ämnet som korrektamund0 inte ville ta upp. Jag tycker vi dröjer vid den. Den handlar alltså om ännu en jättekonstig biverkning av vaccinet. Kvinnor efter klimakteriet börjar blöda oförklarligt:

"In postmenopausal women, the risk of unexpected vaginal bleeding (i.e., postmenopausal bleeding) in the 4 weeks after COVID-19 vaccination was increased two- to threefold, compared to a prevaccination period. The corresponding risk of unexpected vaginal bleeding after vaccination was increased three- to fivefold in both nonmenstruating peri- and premenopausal women."

Vi kan väl ta ett till litet citat, för att glädja korrektamund0:

"By use of data from two large population-based cohorts, we have observed an increased risk of unexpected vaginal bleeding after COVID-19 vaccination in nonmenstruating women across different stages of reproductive aging."

Ja, varför inte ta ännu ett? Det handlar enligt artikeln troligen om spikproteinfragmenten som produceras efter vaccinet, oklart var när och hur länge, och som förmodligen är det som ger upphov till de förhöjda IgG4-värdena, alltså det där ämnet som Gärningsmannen och korrektamund0 inte vill tala om:

"Our findings indicate that the COVID-19 vaccines, or the host response to them, can lead to vaginal bleeding in a wide range of women. (...) Although our data are not fit to explore biological mechanisms, the increased risk after vaccination across different stages of reproductive aging (i.e., in post-, peri-, and premenopausal women) and exogenous hormone use may suggest that the mechanism is not through disruptions of the hypothalamic-pituitary-ovarian axis. Increased risk after both Comirnaty and Spikevax suggest a mechanism related to the severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) spike protein and not to other vaccine components. This is also supported by a higher risk observed after Spikevax in premenopausal women. An increased risk of PMB diagnosis after SARS-CoV-2 infection has also been described (12), further supporting a role of the viral agent. Pathways related to local changes in the endometrium, possibly resulting from a spike related immune response or related to the endometrial expression of angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2) receptors (i.e., the receptor for the SARS-CoV-2 spike protein) may be involved (17, 35–37). However, a general bleeding tendency after vaccination cannot be ruled out."

Slutligen, om någon undrar om detta kan bero på Covid, så är svaret att nej, troligen inte:

"The study was conducted early in the pandemic, before the Omicron surge, and therefore, only to a minimal degree influenced by unrecognized SARS-CoV-2 infection."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10516485/

Kvinnor får alltså inte bara mensrubbningar utan tycks dessutom få blödningar efter klimakteriet av Pfizers Comirnaty. Artikeln kom 22 september 2023.

bingo. i en tyranni är det farligt att ha rätt när staten har fel!
Citera
2024-02-05, 02:24
Medlem
Citat:
Exakt. Det är just det som är grejen och anledningen till att det inte är någon bra ide att bli smittad.
du har absorberat sanningen om att covid skapades i wuhan labbet?

vi gör framsteg imbilden! glad för din skull!
Citera
2024-02-05, 07:34
Medlem
Kul att se att patienter börjar ifrågasätta sina läkares rekommendationer om att ta "the clot shot". 😍🥰

https://www.nytimes.com/2024/01/27/opinion/covid-vaccine-skepticism-doctor.html
Citat:
My Patients Used to Be Enthusiastic About the Covid Vaccine. What Changed?
By Danielle Ofri
Dr. Ofri is a primary care doctor in New York.

The response has been almost like clockwork, at nearly every medical visit in the past few weeks. “It’s time for the flu shot,” I’ll say to my patients, “plus the updated Covid vaccine.” And that’s when the groans start.

In the past, the flu shot elicited the most resistance. The patients at my New York City practice would take their other vaccinations without a second thought but balk at the flu shot — because their sister is allergic to eggs or because they’re sure that the flu shot always gives them the flu or because they just don’t do flu shots. Now, though, a majority of my patients respond along the lines of, “Fine to do the flu shot” — sheepishly pause, then say — “but not the Covid.”
Citera
2024-02-05, 10:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Ett helt nytt virus, klart att människor dör. Att det skulle vara 20k döda i enbart covid utan underliggande orsak så som ålder hälsotillstånd etc finns ingen chans i helvete.

Flesta som avled var ju gamla och sköra, vissa skulle säkert haft svårt med influensa också. Vissa dog till följd av felaktig behandling.

Med det sagt vet vi inte säkert hur många människor avlidit orsakat av vaccinet, med tanke på hur människor behandlas vid biverkningar kan jag inte tänka mig att alla som avlidit i samband eller inom någon vecka efter vaccinering utreds. Det är den verklighet som råder.

Om du inte har råd med elitsatsningen mot immunitet av vaccinering får du nog satsa med på ett liv i ständig skräck. Många kommer nog bara att skaka på huvudet åt din sjukliga rädsla. Förmodar att du även tar vaccin mot influensa?

Jag tror det dött betydligt fler än 20 tusen. I fall där covid haft en betydande del av förklaringen. I fall där vederbörande exempelvis fått skador på lunga och hjärta och avlider några månader senare kommer inte dödsorsaken anges som covid.

Det är bara att studera kurvorna över dödligheten så inser man att något hände år 2020 som vi fortfarande ser konsekvenserna av. Viruset finns där ute oavsett vad du tycker om det. Du kan inte säga att det inte är farligt då det uppenbarligen skadar och dödar varje dag.
Citera
2024-02-05, 13:36
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Jag tror det dött betydligt fler än 20 tusen. I fall där covid haft en betydande del av förklaringen. I fall där vederbörande exempelvis fått skador på lunga och hjärta och avlider några månader senare kommer inte dödsorsaken anges som covid.

Det är bara att studera kurvorna över dödligheten så inser man att något hände år 2020 som vi fortfarande ser konsekvenserna av. Viruset finns där ute oavsett vad du tycker om det. Du kan inte säga att det inte är farligt då det uppenbarligen skadar och dödar varje dag.

Nu är det ju inte bara viruset från Wuhan Institute of Virology som är "nytt". Även mrna injektioner samt restriktioner av myndigheter har drabbat oss. Hur fördelningen ser ut mellan skador orsakade av virus samt injektioner är svårt att uppskatta pga den kraftiga bias inom medicinbranchen.
Citera
2024-02-05, 16:42
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:

Om du bestämt dig för att överdödlighet innan sprutorna berodde på covid, så förstår jag inte hur du samtidigt kan tro att vaccinen haft någon skyddande effekt. Överdödligheten har ju bara fortsatt stiga sen sprutorna kom, generellt sett.

Hur får du ihop dom här två sakerna i din hjärna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in