2024-02-05, 07:45
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Där var namnet jag letade efter (fetade), stort tack!

Så lite så. Nej jag tror heller inte alls på Münchhausen by proxy. Där söker föräldrar ständigt uppmärksamhet och bekräftelse hos sjukvården
Här hade Z flera tidigare skador som de undvikit att söka för. (Även tandvård för den delen.)

Det ligger nog närmare sanningen att det var ekonomiska motiv och en utstuderad ondska med sadistiska inslag.
Senast redigerad av Lilett 2024-02-05 kl. 08:02.
Citera
2024-02-05, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Inte för att slå in öppna dörrar men efter att ha plöjt halva fuppen och maratonlyssnat på materialet som släppts från rättegången så är jag rätt övertygad om att Zoes tortyr varit en virtuell handelsvara till förmån för psykfall över hela världen.

Pappan (som helt klart är extremt lågbegåvad) är så kåt på att fota så han inte ens kan hålla sig när hon ligger nedsövd med benen isär TROTS att det står ett gäng personal bredvid som tvingas säga åt han tillsist.

Mamma J lider av någon störning inom autismspektrat, räcker med att lyssna en minut på hennes monotona röst.
Dessutom med total avsaknad av empati.

De har sex barn men valde ut ett av dessa att använda i sin sadism, troligen för att Zoe hade lite egen vilja i ryggraden och det klarar inte sadister.

Mycket sorgligt fall särskilt då Eslövs kommun tappade bollen inte bara en gång utan typ 30 (efter alla uteblivna besök hos tandläkaren,skola och sjukvården).

Var kan jag lyssna??
Citera
2024-02-05, 08:03
Medlem
EndastJag01s avatar
Jag vill ha en smörgås... sa pappan på sjukhuset.
Man kan ju tycka att han borde förstå att det inte var hans behov som just då stod i första rummet.

Men - allt detta diagnosticerande och spekulationer om sålda bilder mm är väl egentligen ett uttryck för att hitta någon form av logik, något som förklarar det hela. Visst, ekonomiska motiv men det är fortfarande ett fruktansvärt skadat litet flickebarn vars skador är så tydliga för alla. Det hänger inte ihop med någonting.
Citera
2024-02-05, 08:57
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Inte för att slå in öppna dörrar men efter att ha plöjt halva fuppen och maratonlyssnat på materialet som släppts från rättegången så är jag rätt övertygad om att Zoes tortyr varit en virtuell handelsvara till förmån för psykfall över hela världen.

Pappan (som helt klart är extremt lågbegåvad) är så kåt på att fota så han inte ens kan hålla sig när hon ligger nedsövd med benen isär TROTS att det står ett gäng personal bredvid som tvingas säga åt han tillsist.

Mamma J lider av någon störning inom autismspektrat, räcker med att lyssna en minut på hennes monotona röst.
Dessutom med total avsaknad av empati.

De har sex barn men valde ut ett av dessa att använda i sin sadism, troligen för att Zoe hade lite egen vilja i ryggraden och det klarar inte sadister.

Mycket sorgligt fall särskilt då Eslövs kommun tappade bollen inte bara en gång utan typ 30 (efter alla uteblivna besök hos tandläkaren,skola och sjukvården).
Fick en tanke... Z säger att hon själv drack ur glaset, men ingen tror att det är möjligt. Hur kan det hänga ihop? Bensodiazepiner, eller närliggande substans, används inom tandläkarvård när små barn ska få viktig vård som är både skrämmande och smärtsam!! Barnet upplever smärtan, skriker och kämpar emot, måste hållas fast etc. Men efteråt minns barnet ingenting av behandlingen! Föräldrarna uppmanas att inte tala om händelsen efteråt och inte ställa frågor, detta skulle kunna väcka minnesbilder och ångest hos barnet. Men om både föräldrar och personal uttrycker sig enbart positivt; så duktig du var, det här gick ju snabbt och bra! då kommer barnet endast att minnas de positiva påståendena.
Zoey kan ha plågats med slang eller tratt men, under inflytande av benso, förmåtts tro att hon själv tog glaset och drack. Att det ändå är förknippat med ångest framgår ju i förhören. Hon vill inte tala om det. Inte heller om blodet på väggarna, mer än: pappa puttade mig. Inte heller har man fått svar på vad de gjort med hennes underliv.
Överdosering (måttlig) av benso ger hypotermi - nedkylning, sänkt kroppstemperatur, svag puls bland annat. Hade kunnat spåras i blod och urin om man testat med den frågeställningen!
Citera
2024-02-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Fick en tanke... Z säger att hon själv drack ur glaset, men ingen tror att det är möjligt. Hur kan det hänga ihop? Bensodiazepiner, eller närliggande substans, används inom tandläkarvård när små barn ska få viktig vård som är både skrämmande och smärtsam!! Barnet upplever smärtan, skriker och kämpar emot, måste hållas fast etc. Men efteråt minns barnet ingenting av behandlingen! Föräldrarna uppmanas att inte tala om händelsen efteråt och inte ställa frågor, detta skulle kunna väcka minnesbilder och ångest hos barnet. Men om både föräldrar och personal uttrycker sig enbart positivt; så duktig du var, det här gick ju snabbt och bra! då kommer barnet endast att minnas de positiva påståendena.
Zoey kan ha plågats med slang eller tratt men, under inflytande av benso, förmåtts tro att hon själv tog glaset och drack. Att det ändå är förknippat med ångest framgår ju i förhören. Hon vill inte tala om det. Inte heller om blodet på väggarna, mer än: pappa puttade mig. Inte heller har man fått svar på vad de gjort med hennes underliv.
Överdosering (måttlig) av benso ger hypotermi - nedkylning, sänkt kroppstemperatur, svag puls bland annat. Hade kunnat spåras i blod och urin om man testat med den frågeställningen!

Jag tror faktiskt du är inne på rätt spår o på nåt sätt känns det ännu värre... Men såklart äckel mamman är en gammal missbrukare så hon vet nog mycket väl hur benzo fungerar
Citera
2024-02-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZstarZscream
Stort tack! Kommer brinna inombords av att lyssna på denna!

Ja, men en sak som jag reagerade på när jag läste fupen är att flickan hade skador i underlivet, vilket kunde tyda på övergrepp. Har inte lyssnat igenom alla ljudfiler än, men tar man upp det?
Citera
2024-02-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Jag tror faktiskt du är inne på rätt spår o på nåt sätt känns det ännu värre... Men såklart äckel mamman är en gammal missbrukare så hon vet nog mycket väl hur benzo fungerar

Tror du att hon skulle "slösa bort" benzo på Z?
Citera
2024-02-05, 10:10
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Japp. Dessutom har de många barn, någon kan varit med om liknande behandling, som jag beskrev. Och finns det beställare bakom barnmisshandeln, jag tänker på köpare av film och bild, så har de säkert förmedlat hur det kan göras utan att barnet skvallrar efteråt. Usch!!
Citera
2024-02-05, 10:17
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Ja, för att hon inte ska kunna berätta även om hon vill. Den som betalar för bild och film av dessa övergrepp tipsar nog om hur det kan göras utan risk att barnet skvallrar och jag förmodar att Jasmin med sina svåra skador kan få recept.
Citera
2024-02-05, 10:26
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNSclassics2024
Ja, men en sak som jag reagerade på när jag läste fupen är att flickan hade skador i underlivet, vilket kunde tyda på övergrepp. Har inte lyssnat igenom alla ljudfiler än, men tar man upp det?
Nej, och det är jättekonstigt!! Det enda jag hört var en av läkarna som vittnade, kanske var det en rättsläkare? Han gick igenom möjliga orsaker till konstaterade skador och fick explicit fråga om en skada på inre blygdläpp, han kunde dock inte säga att det var en tillfogad skada. Det skulle kunna kommit sig av ett fall eller annat som barn naturligt kan råka ut för. Han kunde inte påstå med säkerhet att det inte kommit till av en sådan händelse som pappan beskrivit. D har sagt att Z hoppade i soffan och föll på stjärten ner i golvet och då börjat blöda lite.
Citera
2024-02-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero

Benzo idag är skit billigt 1000st blåbär för ca 1500-2000kr. Så det skulle kosta ca 1.50-2kr vid varje tillfälle man ska göra övergrepp mot lilla flickan
Citera
2024-02-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Så kan det absolut vara, att hon varit drogad .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in