2024-02-04, 21:59
Medlem
Kollade lite på Ellos match mot FCK. Pettersson har stora skor att fylla i målet och man kan väl lugnt konstatera att han inte var så nära att göra det i den här matchen i alla fall. Sicken nedgradering med en målis som är limmad på linjen när man haft en som gått ut och plockat varje inlägg(lite överdrivet då).
Citera
2024-02-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kollade lite på Ellos match mot FCK. Pettersson har stora skor att fylla i målet och man kan väl lugnt konstatera att han inte var så nära att göra det i den här matchen i alla fall. Sicken nedgradering med en målis som är limmad på linjen när man haft en som gått ut och plockat varje inlägg(lite överdrivet då).
Obegriplig värvning när man har en strategi av att hålla ut motståndarna och tvinga dem till inlägg. Hade varit bättre att behålla 2 meter Rönning.
Citera
2024-02-04, 23:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Nyinflyttade säger du? Då borde du väl ha koll att Sundbybergs IK hade fans ett bra tag. Lite oäkta att inte supporta sin lokala klubb kan man tycka. Faktiskt tom lite plast.

Ja, det hade dom. Det var ett blandat gäng som körde både på hockeyn och fotbollen. Om du undrar så var brorsan till Tony D en av de som höll ihop det, och på den tiden var han ändå Gaisare.

Och eftersom det var både HB, Rissne och diverse som gick på dessa matcher och drog bengaler osv så var det också blandat DIF, AIK.. Vet inte om någon var bajare faktiskt, förutom en som spelade i laget.
Citera
2024-02-05, 00:47
Medlem
Tycker inte att det är rätt att namnge en arena efter en fotbollsspelare som inte spelat där. Några intressanta allsvenska tips allihopa, vad tror ni? Kanske lite tidigt när man inte värvat klart men jag är så sjukt taggad på allsvenskan!!
Citera
2024-02-05, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Nyinflyttade säger du? Då borde du väl ha koll att Sundbybergs IK hade fans ett bra tag. Lite oäkta att inte supporta sin lokala klubb kan man tycka. Faktiskt tom lite plast.
Varför är det plast att inte följa det lokala laget? Framgång har stor betydelse, i ett parallellt universum där johanneshov och hammarby inte hade sammanslagits så hade du hållt på det sportligt framgångsrikaste laget även om du inte kommer att medge det.
Citera
2024-02-05, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Du fortsätter ignorera kärnpunkten. Gissningsvis för att slippa erkänna den.

Dif är, inte bara ekonomiskt, ett bättre lag än Aik enligt min bedömning. Vet inte om jag kan sammanfatta det jag skrev enklare än så.

Frågeställningen var, citat:
Det är inget nytt att teu varken kan argumentera eller sakligt backa upp påståenden. Håller dock inte med att dif ska ha seglat förbi aik sportsligt. Vi har visserligen plockat lite fler poäng de senaste fem åren men i slutändan står vi där med bara en titel. Du följde förmodligen inte allsvenskan 2010-2014 men aik dominerade fullkomligt under den perioden även om vi var hyfsat jämnstarka i derbyn, vi har aldrig slagit ut ett lag i cska moskvas kaliber under modern tid.
Pengar allt annat lika bra, men i de relativa förhållande har inte särskilt stor betydelse när malmö dominerar as som de gör. Attraktiva spelare väljer inte allsvenskan framför södra ligor även om vi skulle erbjuda mer pengar, vilket vi oftast inte ens kan, när vi inte kan garantera europaspel.
Men att hipsters följer mode istället för att se längre trender är inte heller något nytt.
Citera
2024-02-05, 01:48
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Det är inget nytt att teu varken kan argumentera eller sakligt backa upp påståenden. Håller dock inte med att dif ska ha seglat förbi aik sportsligt. Vi har visserligen plockat lite fler poäng de senaste fem åren men i slutändan står vi där med bara en titel. Du följde förmodligen inte allsvenskan 2010-2014 men aik dominerade fullkomligt under den perioden även om vi var hyfsat jämnstarka i derbyn, vi har aldrig slagit ut ett lag i cska moskvas kaliber under modern tid.
Pengar allt annat lika bra, men i de relativa förhållande har inte särskilt stor betydelse när malmö dominerar as som de gör. Attraktiva spelare väljer inte allsvenskan framför södra ligor även om vi skulle erbjuda mer pengar, vilket vi oftast inte ens kan, när vi inte kan garantera europaspel.
Men att hipsters följer mode istället för att se längre trender är inte heller något nytt.

Det lär ni aldrig heller få uppleva även om Kukräven tycker att Molde är lika svårt.

Personligen rankar jag slå ut AEK Aten 1999 i CL kvalet som en ännu större skräll.
Citera
2024-02-05, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det lär ni aldrig heller få uppleva även om Kukräven tycker att Molde är lika svårt.

Personligen rankar jag slå ut AEK Aten 1999 i CL kvalet som en ännu större skräll.
Kring de åren jag gick på första fotbollsmatchen, ingen aning om hur de grekiska lagen stod sig på den tiden. Men alltså när aik slog cska så var det en urstark trupp som ganska nyligen hade avancerat i champions league. Sen räknar jag inte 1999 som modern tid längre då fotbollen utvecklats så fruktansvärt mycket sen dess men det är ju bara vad jag tycker
Citera
2024-02-05, 02:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Tycker det är ändå ganska härligt hur du säger att jag inte kan argumentera men sen går och använder i princip samma argument.
Citera
2024-02-05, 02:06
Medlem
Lundbondens avatar
Så mycket pengar AIK och DIF har nu lär inte MFFs ekonomiska övertag spela så stor roll denna säsong och kanske kommande 3 åren, MFF kommer inte gå all in och spendera 400 milj. AIK och DIF har pengar till att köpa spelare i MFFs prisnivå
Citera
2024-02-05, 02:36
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Så mycket pengar AIK och DIF har nu lär inte MFFs ekonomiska övertag spela så stor roll denna säsong och kanske kommande 3 åren, MFF kommer inte gå all in och spendera 400 milj. AIK och DIF har pengar till att köpa spelare i MFFs prisnivå
Ni äger er arena, kommer få träningsfaciliteter i världsklass, och sitter med Sveriges främsta akademi utan konkurrens i ert naturliga upptagningsområde. Nä du, du får nog tänka om.
Citera
2024-02-05, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Som jag tidigare nämnde så är det svårt att locka med bara pengar. Mffs särställning i princip garanterar europaspel som lockar bra spelare utifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in