Citat:
Ja, men han har bara lämnat in en kostnadsräkning för den ersättning han vill få för att han representerar sig själv.
Ärligt talat, jag är osäker på om den här processen egentligen kommer att leda till någon egentlig förändring. Oavsett vad som händer i målet så kommer min dom att finnas tillgängligt i tingsrättsarkivet för allmänheten så länge offentlighetsprincipen finns kvar, även om databaserna och söktjänsterna skulle stängas ned. Det kommer ställa till det för mig oavsett.
Jag överväger allt mer att flytta från Sverige. Jag får hela tiden nya, förvärrade insikter som förändrar min bild av landet, och jag börjar se det för vad det verkligen är - en dystopi.
Ärligt talat, jag är osäker på om den här processen egentligen kommer att leda till någon egentlig förändring. Oavsett vad som händer i målet så kommer min dom att finnas tillgängligt i tingsrättsarkivet för allmänheten så länge offentlighetsprincipen finns kvar, även om databaserna och söktjänsterna skulle stängas ned. Det kommer ställa till det för mig oavsett.
Jag överväger allt mer att flytta från Sverige. Jag får hela tiden nya, förvärrade insikter som förändrar min bild av landet, och jag börjar se det för vad det verkligen är - en dystopi.
Har länge funderat på att flytta utomlands, men jag var naiv och trodde på riktigt att regeringen skulle sätta stopp för databaserna, inte ett utan två gånger. Jag har ingen tillit kvar för dessa typer och att de utreder IGEN säger mig ingenting. Jag har förlorat många år pga dessa skit sidor. Naivt nog trodde jag att man påriktigt får en andra chans, en ärlig chans för skit man gjort när man var yngre. Men jag har nu insett, det finns ingen andra chans om du vill stadga dig här. Du döms och stigmatiseras resten av livet.
Man hittar tröst i att belastningsregistret gallras efter en tid och att domen hos domstolen flyttas till en arkiv efter en tid och enbart går att sökas med mål-nummer. Men till vilken nytta när man enkelt kan se allt via ex Mrkoll. Man får liksom inte ens vara i ifred i sitt egna jävla hem utan att hela grannskapet ska veta allt. Det sätter hela ens välbefinnande ur balans.
Jag är färdig med Sverige oavsett utfallet. Jag planerar att flytta för gott. Ska först utbilda mig färdigt så jag med säkerhet kan hitta ett jobb utomlands och påbörja ett nytt liv.