2024-02-04, 05:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Att Maja håller sig undan beror på att hon deltagit i mordet vilket alla fattar. Båda är lika skyldiga och galna. En normal tonåring skulle aldrig hamnat i deras situation och nekat i veckor vilket är abnormt.

Om M har den problematik som kommit fram, så borde de dömt M till RPK...
Kanske föräldrarna känner några psykiatriker som minst två läkare som skriver på för tvångsvård, för detta beteende är definitivt inte normalt på flera sätt...
Citera
2024-02-04, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Maja kunde inte dömas pga att bevisningen var för svag.
Den var inte svag men däremot dåliga utredare. Klart hon var med och mördade Tove. Hovrätten borde skämmas också då Maja slapp undan. Hon hummade sig fri och det var bedrövligt att lyssna på.
Senast redigerad av Vipan 2024-02-04 kl. 07:00.
Citera
2024-02-04, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Om M har den problematik som kommit fram, så borde de dömt M till RPK...
Kanske föräldrarna känner några psykiatriker som minst två läkare som skriver på för tvångsvård, för detta beteende är definitivt inte normalt på flera sätt...

Av handlingar från kriminalvården framgår det att MH under häktningen 2023 hade regelbunden kontakt med psykolog. Under våren/sommaren (häktet i Växjö) blev hon beviljad obevakade samtal då hon skött de tidigare utan anmärkning. Det är väl rimligt att tro att dessa frivilliga kontakter med vården har fortsatt. Enligt dokument som Vetlandaposten tog del av hade även MHs första advokat samtal med psykolog å MHs vägnar.

Jag har inte sett någon information tidigare om att JJ har önskat samtal med psykolog/psykiatri. Men det är ju möjligt att hon har nu.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2024-02-04 kl. 08:04.
Citera
2024-02-04, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det är en önskedröm för somliga.
Öppna ögonen och försök ta in det faktum att Maja inte är skyldig till mordet, utan endast Johanna.
Maja är friad, eftersom hon inte deltog, vilket Sveriges rättsväsende fastslagit, så försök ta det till dig.

Vem/vilka har en "önskedröm" om att Maja är inblandad i mordet?

Maja är frikänd i brist på bevis, du liksom andra i tråden har inga bevis på att hon är oskyldig till att ha medverkat i badrummet.
Maja har själv satt sig i denna sits hon befinner sig i, alltså att det är nog ett fåtal personer som tror på henne efter alla lögner.

Ps Sveriges rättsväsende har även fastslagit att HD inte är inblandad i mordet på LW, trots det så hävdar du motsatsen flertalet år efter. Ds

Noterar nu att mitt inlägg blivit anmält för 0.03 Trams/offt. Mitt enkla svar var på ett inlägg i tråden en relevant fråga/relevant observation. Oavsett vad man skriver i denna tråd så verkar det vara nära till en anmälan för både det ena och det andra så länge man inte tror på att MH är oskyldig!
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-02-04 kl. 10:00.
Citera
2024-02-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Att Maja håller sig undan beror på att hon deltagit i mordet vilket alla fattar. Båda är lika skyldiga och galna. En normal tonåring skulle aldrig hamnat i deras situation och nekat i veckor vilket är abnormt.

Man tycker att alla borde förstå men så är inte fallet. Vissa i denna tråd försvarar Majs in i döden och det kan bara ha en förklaring.. Att de känner Maja och att de tydligen var där eftersom dom ät dså tvärsäkra på att Maja är ett stackars oskyldigt offer. Patetiskt, men alla som försvarar Maja är ju inte friska 😏
Citera
2024-02-04, 18:12
Medlem
Tiares avatar
Finns någon information om var föräldrarna till Maja står i det hela? Är de stöttande? Eller tycker de att det Maja gjort är helt oacceptabelt och vill inte längre ha något med henne att göra?
Citera
2024-02-04, 19:54
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Finns någon information om var föräldrarna till Maja står i det hela? Är de stöttande? Eller tycker de att det Maja gjort är helt oacceptabelt och vill inte längre ha något med henne att göra?
Hon är ju fortfarande folkbokförd hos sina föräldrar. Det tyder väl på att de stöttar henne.
Citera
2024-02-04, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Av handlingar från kriminalvården framgår det att MH under häktningen 2023 hade regelbunden kontakt med psykolog. Under våren/sommaren (häktet i Växjö) blev hon beviljad obevakade samtal då hon skött de tidigare utan anmärkning. Det är väl rimligt att tro att dessa frivilliga kontakter med vården har fortsatt. Enligt dokument som Vetlandaposten tog del av hade även MHs första advokat samtal med psykolog å MHs vägnar.

Jag har inte sett någon information tidigare om att JJ har önskat samtal med psykolog/psykiatri. Men det är ju möjligt att hon har nu.

Jag pratade inte om JJ, utan MH.
Hennes historia inom psykiatrin verkar inte framkommit alls, vissa saker kan bli sekretess belagda som inte har med fallet att göra, men att hålla käften i flera veckor var T är bevisar ju att det finns en allvarlig störning på en så ung person...
En garvad brottsling har sådan gedigen erfarenhet är något helt annat...
Citera
2024-02-04, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hon är ju fortfarande folkbokförd hos sina föräldrar. Det tyder väl på att de stöttar henne.

Kan vara så att Maja är intagen på psykvård oxå, men då borde rättssystemet vakna och ta reda på varför.
Annars är det riktigt sjukt om föräldrarna och brorsan välkomnar M hem.
Jag hade som förälder ifrågasatt varför min dotter har hållit tyst i flera veckor, var T fanns...
Jag tror att det är något som inte stämmer överens med det M sagt i rätten ...
Citera
2024-02-04, 22:11
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata

Javisst, så är det säkert. Maja är nog med folk som älskar henne och som tar väl hand om henne. Hon är en fri människa och har säkert startat om sitt liv efter att hovrätten friade henne och satte henne på fri fot.
Citera
2024-02-04, 22:12
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Kan vara så att Maja är intagen på psykvård oxå, men då borde rättssystemet vakna och ta reda på varför.
Annars är det riktigt sjukt om föräldrarna och brorsan välkomnar M hem.
Jag hade som förälder ifrågasatt varför min dotter har hållit tyst i flera veckor, var T fanns...
Jag tror att det är något som inte stämmer överens med det M sagt i rätten ...

Är väl bra att dom tar hand om import-mördaren dom släpat hit istället för att vi skattebetalare ska behöva göra det.
Citera
2024-02-04, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om du tror att hon inte får ha några som helst önskemål om någonting, och om hon ändå hade det så skulle de aldrig uppfyllas, då är nog kontoret ditt helt utbränt.

Du har antagligen inte ens fattat att det heter kriminalvård.

Du har hållit på med personliga påhopp tillräckligt mot flera här i tråden.. Förstår inte att moderatorerna låter dig hållas...
Din skepnad finns, och folk som du är enkelriktade som vanligt.
Jag undrar fortfarande vad du egentligen gör här o fått för dig att vi hatar Maja.
Var har du fått det ifrån...
Att vi inte tycker som du, betyder väl inte hat...
Jag tror att du hatar oss som inte har samma åsikt som du, jag tror mer att det är där skon klämmer ms...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in