2024-02-04, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Är väl bra att dom tar hand om import-mördaren dom släpat hit istället för att vi skattebetalare ska behöva göra det.

Är inte det jag skrev, är väl inte fel att adoptera barn som kan få ett helvete därifrån de kommer...
Måste vara jobbigt att komma ifrån afrika och växa upp bland en massa vita människor och inte känna att man inte passar in i samhället....
Citera
2024-02-04, 22:23
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Är inte det jag skrev, är väl inte fel att adoptera barn som kan få ett helvete därifrån de kommer...
Måste vara jobbigt att komma ifrån afrika och växa upp bland en massa vita människor och inte känna att man inte passar in i samhället....

Ja men precis...
Stackars svarta människor som har det så hemskt här bland oss dumma dumma vita människor.
Så pass att dom begår den ena hemskheten efter den andra...
Citera
2024-02-04, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det är en önskedröm för somliga.
Öppna ögonen och försök ta in det faktum att Maja inte är skyldig till mordet, utan endast Johanna.
Maja är friad, eftersom hon inte deltog, vilket Sveriges rättsväsende fastslagit, så försök ta det till dig.

Vad är det du inte förstår....
Maja håller käften i flera veckor var T är, tycker du att det är ok...
Grannarna längre ner reagerar på höga dunsar, men inte en som precis börjat slumra.
Hoppas att du skämtar, sen äta hamburgare och det finns ett lik i lägenheten som knappast kunnat missa.
Troligtvis mer att M skulle ha koll under tiden ifall T skulle rossla till när J drog iväg då planen inte gick som de tänkt
Citera
2024-02-04, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Ja men precis...
Stackars svarta människor som har det så hemskt här bland oss dumma dumma vita människor.
Så pass att dom begår den ena hemskheten efter den andra...

I detta fallet handlar det inte om hudfärg för mig, då M växt upp efter våra normer och lagar..
Jag får inte det att gå ihop då hon höll tyst i flera veckor var T fanns. Om man är oskyldig så öppnar man väl käften när M är väl hemma om vad som hänt.
Nääää inte ens det...
Citera
2024-02-04, 22:31
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
I detta fallet handlar det inte om hudfärg för mig, då M växt upp efter våra normer och lagar..
Jag får inte det att gå ihop då hon höll tyst i flera veckor var T fanns. Om man är oskyldig så öppnar man väl käften när M är väl hemma om vad som hänt.
Nääää inte ens det...

Det ligger ju i många blattars natur oavsett uppfostran.

Givetvis är hon lika skyldig som den andra halv -blatten.
Även om MH på papper kanske är mer efterbliven så kvarstår det faktum att hon varit delaktig på ett eller annat sätt och sen blåljuger i flera veckor inlåst.
Det gör bara iskalla och efterblivna.
Citera
2024-02-05, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Javisst, så är det säkert. Maja är nog med folk som älskar henne och som tar väl hand om henne. Hon är en fri människa och har säkert startat om sitt liv efter att hovrätten friade henne och satte henne på fri fot.

Undrar om inte hennes föräldrar inser vad hon har gjort?

Tror hennes föräldrar verkligen på hennes berättelse?

Hur kan föräldrar vara så blåögda att de inte inser att ens dotter kan ha varit med och begått brottet?
Citera
2024-02-05, 03:52
Medlem
Citat:
Kan vara så att Maja är intagen på psykvård oxå, men då borde rättssystemet vakna och ta reda på varför.M
Annars är det riktigt sjukt om föräldrarna och brorsan välkomnar M hem.
Jag hade som förälder ifrågasatt varför min dotter har hållit tyst i flera veckor, var T fanns...
Jag tror att det är något som inte stämmer överens med det M sagt i rätten ...
Hur kan stämningen vara så god runt middagsbordet? Majas bror stod ju på mördarnas dödslista. Otroligt och märkligt om allt är som innan mordet.
Citera
2024-02-05, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Undrar om inte hennes föräldrar inser vad hon har gjort?

Tror hennes föräldrar verkligen på hennes berättelse?

Hur kan föräldrar vara så blåögda att de inte inser att ens dotter kan ha varit med och begått brottet?
Alla fattar att Maja var delaktig. Föräldrar blundar och förnekar ofta. Hade det varit grannens jänta skulle dom inte tvivlat en minut.
Citera
2024-02-05, 06:52
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hon är ju fortfarande folkbokförd hos sina föräldrar. Det tyder väl på att de stöttar henne.

Mhm såg att de bor kvar och lever lite som vanligt, bortsett från Maja då, henne har jag inte sett. Tänker om de typ har kvar henne för att de inte har något annat val.
Citera
2024-02-05, 08:00
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Kan vara så att Maja är intagen på psykvård oxå, men då borde rättssystemet vakna och ta reda på varför.
Annars är det riktigt sjukt om föräldrarna och brorsan välkomnar M hem.
Jag hade som förälder ifrågasatt varför min dotter har hållit tyst i flera veckor, var T fanns...
Jag tror att det är något som inte stämmer överens med det M sagt i rätten ...
De kanske har låst in henne på sitt rum som straff.
Citera
2024-02-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Finns någon information om var föräldrarna till Maja står i det hela? Är de stöttande? Eller tycker de att det Maja gjort är helt oacceptabelt och vill inte längre ha något med henne att göra?

Både anhöriga till Maja och Johanna närvarade under rättegångarna i TR och HR enligt journalister på plats.

Maja hade besök av föräldrar i häktet och enligt handlingar från kriminalvården även av en vän när hon satt häktad i Växjö. Osäker på Johanna men av handlingar från kriminalvården framgår det att hon hade telefonkontakt med sin pappa när hon satt på Hinseberg.

Som förälder till en ung person som begått ett brott är det väl självklart att ta avstånd från ('hata') handlingarna, men föräldraskapet upphör ju inte.

Knutby Saras första längre permissioner gick som exempel till hennes pappa. (Hennes mamma dog när hon var 12.)
Citera
2024-02-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Mhm såg att de bor kvar och lever lite som vanligt, bortsett från Maja då, henne har jag inte sett. Tänker om de typ har kvar henne för att de inte har något annat val.

Det sista har jag svårt att tro. Har du läst förhören med föräldrarna i förundersökningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in