Citat:
Ursprungligen postat av
acebace
Blir mörkrädd på tanken att ht ska köpa hus! Hon gnällde i någon story för ett år sedan att deras dröm var ett hus i Smålandsstenar men de måste spara ihop kontantinsats, alltså husannonserna de lade ut låg mellan 600-900 000 kronor, den 15 % kontantinsatsen är ju en jävla dröm (du får fan inte en båtplats där jag bor för det priset!) och om hon hade jobbat lite och inte köpt halva Rusta varje vecka hade de haft den nu.
Ser nu till min oerhörda skräckblandade förtjusning att de funderar på att flytta till Malmö och folk tipsar dom om Hjärup, Lomma mm i kommentarsfältet... Haha wtf, mångmiljonhusområden 🤣 finns inte i detta solsystem att de kan köpa något i närheten. Kanske i Rosengård eller liknande område.
Jag tror inte de har typ ens 100 papp banken..
Det räcker ju att gå in på valfri annons på hemnet så står det även ganska exakta uträkningar för kontantinsats och månatliga kostnader.
Hon försöker nog bara göra content men som du säger så skulle jag bli förvånad om de har en kontantinsats liggandes på ett konto.
De kommer nog inte lämna hyreslägenheten i smålandsstenar på ett bra tag.
Jag tänker , får de ens ett lån? Hanna fakturerar knappt nåt på en typ av visstidsanställning.