2024-02-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Yikes, du låter som en medelåldersman när du pratar sådär, ignorerar vad jag sagt tidigare även. Jag vill skydda rättsamhället och undvika pöbelsamhället, vilket detta verkar gå mot. Skyldiga gäddor (genom rättsprocessen och inte Saras kik-app) borde få de straff som dom förtjänar och sedan vård för att undvika ytterligare skada mot barn.

Men then again du ignorerade alla argument som jag gav som inte passade in på din världsbild :')

Det är onekligen så att utvecklingen i den digitala världen går väldigt fort och lagstiftningen släpar efter på detta område. Förespråkarna för ett pöbelsamhälle inbillar sig att de kan påverka lagstiftarna, men det kommer inte att ske så länge som vi har ett rättssamhälle.
Citera
2024-02-04, 16:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Fast här är det inget om att vittna? Här används det som shockmaterial av dumpen, en organisation som försöker få mer pengar. Offrets smärta exploateras för pengar här ju.
Det visar vad gäddor och pedofiler gör.
Citera
2024-02-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det visar vad gäddor och pedofiler gör.

Och det måste uppnås genom att användningen av visa ljud på att ett offer (som förmodligen S och P aldrig har snackat med eller har gett medgivande till) och dess övergrepp? Individer vet att övergrepp sker, speciellt i verkliga livet. Istället hade dom kunnat visa tillexempelvis hur ett groomingförsök ser ut på Discord eller liknande medier, men det ger ju inte dumpenföljare shockmaterial så
Citera
2024-02-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Det är onekligen så att utvecklingen i den digitala världen går väldigt fort och lagstiftningen släpar efter på detta område. Förespråkarna för ett pöbelsamhälle inbillar sig att de kan påverka lagstiftarna, men det kommer inte att ske så länge som vi har ett rättssamhälle.

Det är en branch där emotioner (speciellt negativa) ger mest pengar, dumpen skiter i om deras uthängningar inte fungerar på en samhällsnivå, dom tjänar ju rätt bra pengar på det.
Citera
2024-02-04, 16:56
Medlem
Citat:
Det är en branch där emotioner (speciellt negativa) ger mest pengar, dumpen skiter i om deras uthängningar inte fungerar på en samhällsnivå, dom tjänar ju rätt bra pengar på det.

Sara klättrar upp på en motorhuv och vid ett annat tillfälle ramlar hon ut ur en bil på ett dramatiskt sätt.
Det förstärker showen.
Citera
2024-02-04, 17:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Och det måste uppnås genom att användningen av visa ljud på att ett offer (som förmodligen S och P aldrig har snackat med eller har gett medgivande till) och dess övergrepp? Individer vet att övergrepp sker, speciellt i verkliga livet. Istället hade dom kunnat visa tillexempelvis hur ett groomingförsök ser ut på Discord eller liknande medier, men det ger ju inte dumpenföljare shockmaterial så
Jag funderade inte så mycket över sånt här förän jag upptäckte Dumpen så nog tror jag att Dumpen bidrar till att uppmärksamma problemet med gäddor-pedofiler.
Du skrev i ett annat inlägg att pedofiler skulle erbjudas vård. Vad gör man om dessa inte vill ha vård?
Jag är inte säker på att alla vill bli av med sin böjelse.
Citera
2024-02-04, 17:07
Medlem
Citat:
What? Dumpen har ju självklart inspirerat dessa ungdomar att vara pöbel och hejas på av dumpensupportrar, även om dumpen tar avstånd från dom, (Det måste dom göra annars får dom inga pengar) så har P och S haft "kill your local pedofile" som budskap tidigare.

Enligt legenden så var Dumpen aldrig inblandade i KYLP:en utan det var t-shirt tryckaren som sysslade med det. Dumpen använder dock snedsteget som front för deras avslutade samarbete. Sara får något i blicken när detta kommer på tal eller om man av misstag råkar slänga ur sig något om swishen. Det är tabuämnen delux.

Sara ser väldigt kramgo ut i den hyfsat nya gula Haglöfs-jackan men diskret är den ju fan inte.
Citera
2024-02-04, 17:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är mycket prat om pengar. Hade det varit bättre om Dumpen hade arbetat gratis?
Hade det gjort någon skillnad för dej?
Citera
2024-02-04, 17:10
Medlem
Citat:
Jag funderade inte så mycket över sånt här förän jag upptäckte Dumpen så nog tror jag att Dumpen bidrar till att uppmärksamma problemet med gäddor-pedofiler.
Du skrev i ett annat inlägg att pedofiler skulle erbjudas vård. Vad gör man om dessa inte vill ha vård?
Jag är inte säker på att alla vill bli av med sin böjelse.

Menar du om gäddan har blivit arresterad eller upptäckt? Isåfall kan det bli tvångsvård som är bästa alternativet där.

Om du menar att gäddan inte har gjort något brott men ändå inte vill gå till vård, så är bästa alternativet där att försöka ändra stigmatiseringen kring diagnosen och dess vård. Det är bättre om vi behandlar dessa individer så att ytterligare skada mot barn kan undvikas. Uthängningarna leder till en viss del lyftande av problemet, men det leder bara till ökad stigmatisering och förmodligen (Obs, hypotes) att gäddan undviker att söka vård för att undvika att bli "upptäckt".
Citera
2024-02-04, 17:12
Medlem
Citat:
Det är mycket prat om pengar. Hade det varit bättre om Dumpen hade arbetat gratis?
Hade det gjort någon skillnad för dej?

Pengar behöver alla organisationer, men i syn på S och Ps tidigare historia av pengar och skulder, i kombination med av att dom oftast försöker shocka individer och vädjar om donationer så blir det en fråga om S och P gör det för pengar eller för ett bra syfte (alternativt en blandning av både).
Citera
2024-02-04, 17:13
Medlem
Men men, nu drar jag mig eftersom det är middag, bra diskussion!
Citera
2024-02-04, 17:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Menar du om gäddan har blivit arresterad eller upptäckt? Isåfall kan det bli tvångsvård som är bästa alternativet där.

Om du menar att gäddan inte har gjort något brott men ändå inte vill gå till vård, så är bästa alternativet där att försöka ändra stigmatiseringen kring diagnosen och dess vård. Det är bättre om vi behandlar dessa individer så att ytterligare skada mot barn kan undvikas. Uthängningarna leder till en viss del lyftande av problemet, men det leder bara till ökad stigmatisering och förmodligen (Obs, hypotes) att gäddan undviker att söka vård för att undvika att bli "upptäckt".
Är det vanligt att gäddor-pedofiler som blir arresterade eller upptäckta får tvångsvård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in