2024-02-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Barn ska inte hålla tyst om övergrepp, känns som du överanalyserar vad jag svarade. Barn ska skyddas, detta nås inte genom en pöbel med tvivelaktig bevisgrund som är driven av två medelåldersmänniskor som är fast vid 2014 kik tiden. Vad dumpen står bakom för håller jag med, vi ska skydda barn, meninte med uthängningsmetoden.
Nä, du vill förståss att vi ska fortsätta som förut där förövarna i de flesta fall går fria. Känner du dig tryggare då?
Citera
2024-02-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du kan lägga ut det där 100 ggr till och ingen kommer applådera åt dina hjärnkrumbukter.
Du sysslar med skitsnack och endast du själv kan redogöra för den skitiga agenda du har.

Tack vare Dumpen har övergrepp på barn lyfts upp som det samhällsproblem det är och nya lagförslag är på gång. Gissar att du inte är så glad över det.

Yikes, bra svar där, visar på att du inte direkt har ett bra motargument för vad jag la ut. Jag har källor för det jag skriver dock

Skulle jag kunna få en länk till dom nya lagförslagna? Och gärna visa på den tydliga kopplingen för hur dumpen orsakade detta tack. Jag är glad om nya lagar skapas för att stärka skyddet för barn, speciellt nu när anonyma platformar har utnyttjats för att sprida övergreppsmaterial.

Du har dock rätt, dumpen har skapat mer syn på specifikt online-övergrepp. Men samtidigt har dom skapat en pöbelmentalitet som är driven på blinda emotioner och icke-resonemang. Vilket ledde till att ungdomar kopierar dom och misshandlar ibland gäddor och ibland oskyldiga, vill du sätta all din tillit på en 16 åring?
Citera
2024-02-04, 15:26
Medlem
Citat:
Nä, du vill förståss att vi ska fortsätta som förut där förövarna i de flesta fall går fria. Känner du dig tryggare då?

Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg, jag vill att lagar ska styrkas, att helhetssynen ska förbättras genom systematisk och normativ förändring (Tillexempel vet inte många politiker vad Discord är). Vi uppnår inte detta genom uthängningar, tvärtom så tjänar gäddor på om någon oskyldig blir uthängd och misshandlad för då ges mer tvivel.
Citera
2024-02-04, 15:29
Medlem
Citat:
Yikes, bra svar där, visar på att du inte direkt har ett bra motargument för vad jag la ut. Jag har källor för det jag skriver dock

Skulle jag kunna få en länk till dom nya lagförslagna? Och gärna visa på den tydliga kopplingen för hur dumpen orsakade detta tack. Jag är glad om nya lagar skapas för att stärka skyddet för barn, speciellt nu när anonyma platformar har utnyttjats för att sprida övergreppsmaterial.

Du har dock rätt, dumpen har skapat mer syn på specifikt online-övergrepp. Men samtidigt har dom skapat en pöbelmentalitet som är driven på blinda emotioner och icke-resonemang. Vilket ledde till att ungdomar kopierar dom och misshandlar ibland gäddor och ibland oskyldiga, vill du sätta all din tillit på en 16 åring?
Du kan själv läsa tidningarna så du kan själv söka information gällande nya lagar.
Vad som däremot inte står att finna är dina påståenden om att ungdomar tack vare Dumpen kopierat en pöbelmentalitet
Du är full av skitsnack!
Citera
2024-02-04, 15:33
Medlem
Citat:
Du kan själv läsa tidningarna så du kan själv söka information gällande nya lagar.
Vad som däremot inte står att finna är dina påståenden om att ungdomar tack vare Dumpen kopierat en pöbelmentalitet
Du är full av skitsnack!

Nja, du ger ett argument så har du ansvar för att visa källan bakom det. Vilket du inte verkar ha :')

Här är lite länkar bakom ungdomarna som kopierade Dumpen:
(FB) Diskussion om PHS23 - "Dumpen Hardcore"
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pedofiljagarnas-brak-ar-kompletta-idioter/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3qnmy/pedofiljagare-under-namnet-pedo-hunting-sverige-misshandlade-tva-man

Det är synd att du är så insatt i din mentalitet att du inte kan se resonabla argument. Hoppas du lärde dig nåt, min vän.
Citera
2024-02-04, 15:34
Medlem
Citat:
Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg, jag vill att lagar ska styrkas, att helhetssynen ska förbättras genom systematisk och normativ förändring (Tillexempel vet inte många politiker vad Discord är). Vi uppnår inte detta genom uthängningar, tvärtom så tjänar gäddor på om någon oskyldig blir uthängd och misshandlad för då ges mer tvivel.
Normativ förändring? Vad är det för dig?
Vilken gädda har blivit oskyldigt uthängd och misshandlad?
Citera
2024-02-04, 15:38
Medlem
Citat:
Normativ förändring? Vad är det för dig?
Vilken gädda har blivit oskyldigt uthängd och misshandlad?

Normativ förändring: Förändring på hur vi behandlar gäddor, förändring av normerna för hur vi hanterar online-övergrepp och icke-online övergrepp, även förändring på hur politiker ser på detta problem.

Alla gäddor där endast textloggar finns med finns en risk att vara oskyldig eftersom det inte finns något tydligt bevis på att dom inte har använt fake bilder (Kik "live bilder" kan fakeas enkelt genom att ladda ner en moddad app eller en metadata editor).

Tweedy var inte oskyldigt uthängd (för att förtydliga) men vart misshandlad som resultat av dumpens uthängning.
Citera
2024-02-04, 15:38
Medlem
Citat:
Nja, du ger ett argument så har du ansvar för att visa källan bakom det. Vilket du inte verkar ha :')

Här är lite länkar bakom ungdomarna som kopierade Dumpen:
(FB) Diskussion om PHS23 - "Dumpen Hardcore"
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pedofiljagarnas-brak-ar-kompletta-idioter/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3qnmy/pedofiljagare-under-namnet-pedo-hunting-sverige-misshandlade-tva-man

Det är synd att du är så insatt i din mentalitet att du inte kan se resonabla argument. Hoppas du lärde dig nåt, min vän.
Så om någon utger sig för att vara dig och mördar folk så ska du vara ansvarig för deras gärningar?
Citera
2024-02-04, 15:42
Medlem
Citat:
Så om någon utger sig för att vara dig och mördar folk så ska du vara ansvarig för deras gärningar?

What? Dumpen har ju självklart inspirerat dessa ungdomar att vara pöbel och hejas på av dumpensupportrar, även om dumpen tar avstånd från dom, (Det måste dom göra annars får dom inga pengar) så har P och S haft "kill your local pedofile" som budskap tidigare.
Citera
2024-02-04, 15:43
Medlem
Citat:
Normativ förändring: Förändring på hur vi behandlar gäddor, förändring av normerna för hur vi hanterar online-övergrepp och icke-online övergrepp, även förändring på hur politiker ser på detta problem.

Alla gäddor där endast textloggar finns med finns en risk att vara oskyldig eftersom det inte finns något tydligt bevis på att dom inte har använt fake bilder (Kik "live bilder" kan fakeas enkelt genom att ladda ner en moddad app eller en metadata editor).

Tweedy var inte oskyldigt uthängd (för att förtydliga) men vart misshandlad som resultat av dumpens uthängning.
Nu kom ditt fula tryne fram.
Såklart du vill skydda de/alla ”oskyldiga” gäddorna.
Men vet du, det vill inte jag.
Barnen är mycket värdefulla för sådana som mig och större delen av befolkningen.Gäddorna som förstör barnen har inget värde alls.
Det kommer ni snart bli varse om.
Citera
2024-02-04, 15:54
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
What? Dumpen har ju självklart inspirerat dessa ungdomar att vara pöbel och hejas på av dumpensupportrar, även om dumpen tar avstånd från dom, (Det måste dom göra annars får dom inga pengar) så har P och S haft "kill your local pedofile" som budskap tidigare.

Och då menar du givetvis att Metallica vill döda människor för att dom har tryckt upp "kill en all" på sina tröjor oxo då eller?
Och dismember vill flå kvinnor levande?
Citera
2024-02-04, 16:02
Medlem
Citat:
Nu kom ditt fula tryne fram.
Såklart du vill skydda de/alla ”oskyldiga” gäddorna.
Men vet du, det vill inte jag.
Barnen är mycket värdefulla för sådana som mig och större delen av befolkningen.Gäddorna som förstör barnen har inget värde alls.
Det kommer ni snart bli varse om.

Yikes, du låter som en medelåldersman när du pratar sådär, ignorerar vad jag sagt tidigare även. Jag vill skydda rättsamhället och undvika pöbelsamhället, vilket detta verkar gå mot. Skyldiga gäddor (genom rättsprocessen och inte Saras kik-app) borde få de straff som dom förtjänar och sedan vård för att undvika ytterligare skada mot barn.

Men then again du ignorerade alla argument som jag gav som inte passade in på din världsbild :')
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in