Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Nej, jag ser ingen omständighet som logiskt förklarar att hon inte längre vågar göra motstånd.
Vad fick kvinnan att helt plötsligt inte längre våga göra motstånd?
Kan du beskriva gränsen och vilket stöd finns för att kvinnan uppfattade en sådan gräns?
Det är när hon märker att hennes motstånd
inte hörsammas, som hon blir rädd att skadas... Vilket är fullt förståeligt. Han har våldskapital. Om han inte hörsammar hennes motstånd, vad kan han då ta sig till med det våldskapitalet? Vad mer är han beredd att göra för att få sin vilja igenom?
Du har beskrivningarna i både FUP och dom.
Om du har svårt att förstå detta enkla. Så gör vi en metafor.
Du har en manlig bekant, Ville. Han är stor och stark och tränar MMA. Har ett rykte om sig att vara vara en "fuckboy" och med detta menas att han är "på" killar. Han har missat bussen hem och i en svag stund av artighet erbjuder du honom att komma och sova hos dig. Du ångrar dig meddetsamma han svarar ja. Du har ångest över att han ska sova hos dig, även om det är på golvet. Du hade hellre velat ha Stina (en nära polare till dig) sovandes där på golvet. Även om du främst är kär i ditt ex Berta.
Ville delar din erfarenhet av att ha varit i ett distansförhållande. Ni har pratat om det förut.
Han kommer till dig. Då säger att han får sova på golvet. Men han insisterar på att sova i din säng. Han får göra det, med kläderna på ovanpå täcket. Själv har du boxershorts-kallingar och morgonrock på dig. Ni pratar en stund... Sedan släcker du, då var trött redan innan han kom dit...
Plötsligt börjar han tafsa på dig. Du säger givetvis "nej", puttar bort honom, vänder dig bort. Han försöker får tag på din dolme, du viker upp låret så han inte ska få tag på den, han forcerar vidare. Han hörsammar inte ditt motstånd. Och du börjar då inse "jag kommer bli våldtagen, vare sig jag gör motstånd eller inte, men gör jag mer motstånd så kommer han kunna skada mig big time, jag har inte en chans mot honom". Så för att skona ringmuskeln och din kropp "ger du upp". Bättre att våldtäkten inte skadar dig, än att den spräcker både det ena och det andra på dig... För Ville har klart och tydligt visat att han inte kommer ge sig förens han har fått knulla upp dig. Rejält. Helst i 2 timmar.
Ville tar strypgrepp på dig. Ville trycker på dig hårt mot ett bord så du får ont på höfterna. Ville beordrar dig till både det ena och det andra. Och du gör som han säger till dig. Rädd att han ska göra dig väldigt illa annars. Rädd att han ska skada dig ännu värre annars.
I en tråd på FB sedan, kommer dock vissa tro att du är en bög som ville ha Ville. Att du njöt av bögsexet, men ångrar dig dagen efter och därmed anmäler honom för våldtäkt. Och visst ville du ha Ville? Kallingar och morgonrock är en direkt invit till kuk i röven! Sedan har du ju även skickat en bild till honom där du hade på dig en tajt t-shit och spände dina biceps... Nog är du bög alltid och ville smaka lite Ville-fuckboy-dolme!