2024-02-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Jag hänvisar till mitt tidigare inlägg, jag vill att lagar ska styrkas, att helhetssynen ska förbättras genom systematisk och normativ förändring (Tillexempel vet inte många politiker vad Discord är). Vi uppnår inte detta genom uthängningar, tvärtom så tjänar gäddor på om någon oskyldig blir uthängd och misshandlad för då ges mer tvivel.
Normativ förändring? Vad är det för dig?
Vilken gädda har blivit oskyldigt uthängd och misshandlad?
Citera
2024-02-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Normativ förändring? Vad är det för dig?
Vilken gädda har blivit oskyldigt uthängd och misshandlad?

Normativ förändring: Förändring på hur vi behandlar gäddor, förändring av normerna för hur vi hanterar online-övergrepp och icke-online övergrepp, även förändring på hur politiker ser på detta problem.

Alla gäddor där endast textloggar finns med finns en risk att vara oskyldig eftersom det inte finns något tydligt bevis på att dom inte har använt fake bilder (Kik "live bilder" kan fakeas enkelt genom att ladda ner en moddad app eller en metadata editor).

Tweedy var inte oskyldigt uthängd (för att förtydliga) men vart misshandlad som resultat av dumpens uthängning.
Citera
2024-02-04, 15:38
Medlem
Citat:
Nja, du ger ett argument så har du ansvar för att visa källan bakom det. Vilket du inte verkar ha :')

Här är lite länkar bakom ungdomarna som kopierade Dumpen:
(FB) Diskussion om PHS23 - "Dumpen Hardcore"
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/pedofiljagarnas-brak-ar-kompletta-idioter/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3qnmy/pedofiljagare-under-namnet-pedo-hunting-sverige-misshandlade-tva-man

Det är synd att du är så insatt i din mentalitet att du inte kan se resonabla argument. Hoppas du lärde dig nåt, min vän.
Så om någon utger sig för att vara dig och mördar folk så ska du vara ansvarig för deras gärningar?
Citera
2024-02-04, 15:42
Medlem
Citat:
Så om någon utger sig för att vara dig och mördar folk så ska du vara ansvarig för deras gärningar?

What? Dumpen har ju självklart inspirerat dessa ungdomar att vara pöbel och hejas på av dumpensupportrar, även om dumpen tar avstånd från dom, (Det måste dom göra annars får dom inga pengar) så har P och S haft "kill your local pedofile" som budskap tidigare.
Citera
2024-02-04, 15:43
Medlem
Citat:
Normativ förändring: Förändring på hur vi behandlar gäddor, förändring av normerna för hur vi hanterar online-övergrepp och icke-online övergrepp, även förändring på hur politiker ser på detta problem.

Alla gäddor där endast textloggar finns med finns en risk att vara oskyldig eftersom det inte finns något tydligt bevis på att dom inte har använt fake bilder (Kik "live bilder" kan fakeas enkelt genom att ladda ner en moddad app eller en metadata editor).

Tweedy var inte oskyldigt uthängd (för att förtydliga) men vart misshandlad som resultat av dumpens uthängning.
Nu kom ditt fula tryne fram.
Såklart du vill skydda de/alla ”oskyldiga” gäddorna.
Men vet du, det vill inte jag.
Barnen är mycket värdefulla för sådana som mig och större delen av befolkningen.Gäddorna som förstör barnen har inget värde alls.
Det kommer ni snart bli varse om.
Citera
2024-02-04, 15:54
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
What? Dumpen har ju självklart inspirerat dessa ungdomar att vara pöbel och hejas på av dumpensupportrar, även om dumpen tar avstånd från dom, (Det måste dom göra annars får dom inga pengar) så har P och S haft "kill your local pedofile" som budskap tidigare.

Och då menar du givetvis att Metallica vill döda människor för att dom har tryckt upp "kill en all" på sina tröjor oxo då eller?
Och dismember vill flå kvinnor levande?
Citera
2024-02-04, 16:02
Medlem
Citat:
Nu kom ditt fula tryne fram.
Såklart du vill skydda de/alla ”oskyldiga” gäddorna.
Men vet du, det vill inte jag.
Barnen är mycket värdefulla för sådana som mig och större delen av befolkningen.Gäddorna som förstör barnen har inget värde alls.
Det kommer ni snart bli varse om.

Yikes, du låter som en medelåldersman när du pratar sådär, ignorerar vad jag sagt tidigare även. Jag vill skydda rättsamhället och undvika pöbelsamhället, vilket detta verkar gå mot. Skyldiga gäddor (genom rättsprocessen och inte Saras kik-app) borde få de straff som dom förtjänar och sedan vård för att undvika ytterligare skada mot barn.

Men then again du ignorerade alla argument som jag gav som inte passade in på din världsbild :')
Citera
2024-02-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Och då menar du givetvis att Metallica vill döda människor för att dom har tryckt upp "kill en all" på sina tröjor oxo då eller?
Det märkliga är att i ena fallet ska det tas bokstavligt vad som allmänt trycks på en tröja medans det gäddan skriver till den gäddan tror är ett barn skulle helt sakna bevis
Citera
2024-02-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

När jag nämnde det så menar jag mer att det visar på den ideologin som S och P har, självklart tror jag inte att S och P åker runt och dödar gäddor. Men i kombination med att dom vet att deras följare harasserar gäddors familjer, att deras uthängningar ledde till misshandel och att ungdomar nu kopierar vad dom gör fast värre, borde nog ge en tankeställare åt er och S och P att uthängningar kanske inte är det "rätta sättet".
Citera
2024-02-04, 16:06
Medlem
Citat:
Det märkliga är att i ena fallet ska det tas bokstavligt vad som allmänt trycks på en tröja medans det gäddan skriver till den gäddan tror är ett barn skulle helt sakna bevis

Hänvisar till mitt tidigare inlägg, menade inte bokstavligt utan det visar på en ideologi. Gäddloggarna visar endast att en person bakom kontot har en skrev och mentalt sjukt tankesätt, men "live bilder" garanterar inte identiteten för individen bakom kontot.
Citera
2024-02-04, 16:07
Medlem
Citat:
När jag nämnde det så menar jag mer att det visar på den ideologin som S och P har, självklart tror jag inte att S och P åker runt och dödar gäddor. Men i kombination med att dom vet att deras följare harasserar gäddors familjer, att deras uthängningar ledde till misshandel och att ungdomar nu kopierar vad dom gör fast värre, borde nog ge en tankeställare åt er och S och P att uthängningar kanske inte är det "rätta sättet".
Du är så sjukt störd av Dumpen att du fäktar vilt för att hitta argument mot dem. Du gör dig bara löjlig.
Citera
2024-02-04, 16:09
Medlem
Citat:
Du är så störd av Dumpen att du fäktar vilt för att hitta argument mot dem. Du gör dig bara löjlig.

Nja, tror inte att jag tar åt mig av någon som knappt kan stava, inte kan visa källor och verkar bara svara med "Du snackar skit!" Försök bättre nästa gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in