Citat:
Ursprungligen postat av
LaettMjoelk
Vill tillägga att jag tycker det är fint att det erbjuds i frivilliga utrymmen såsom på bibliotek och det är en väldigt rolig sak för barnen - de dragqueens som läser är skickliga berättare och fångar barnen med deras närvaro, glittriga kostymer och deras sätt att involvera barnen. Jag skulle gärna gå på ett sånt event med mina barn.
Men att ta in dem i förskolan som i princip är obligatorisk tycker jag är fel för som sagt kan jag ändå förstå de som inte vill att barnen ska ta del av det. Alla tycker olika och det måste vi acceptera.
Jag hade inga dragqueens som läste för mig som barn och jag accepterar och stöttar fullt ut hela HBTQ+ rörelsen. Barnen kommer komma i kontakt med det så småningom, varför pusha bara för att vissa vuxna vill känna sig välkomnade och accepterade. För barnens skull skulle det lika gärna kunna vara prinsessan Elsa som läste eller Spiderman. Barnen ser en rolig karaktär som läser en bok medans vi vuxna ser inkludering, värdegrund och stöttning av transpersoner.
Hehe fantastiskt vad du kan om ett evenemang som du aldrig varit på. Kanske egennyttan som talade där.
Det var även fantastiskt att höra Kapten Klänning föreläsa om jämställdhet och kvinnosaksfrågor för unga kvinnliga poliser. Han brann ju för unga tjejer.
Naivitet är ditt namn. Ta nu hand om dina barn så de inte växer upp helt vilsna.