2024-02-04, 13:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahliz
Va? Pedofilen på System Verification Sweden AB som du försvarar titt som tätt här på flashback bor i Bromma. Men det vet du ju.
Som jag försvarar var då någonstans? Haha
Det osar Trafikverkets Göteborgskontor här.
Citera
2024-02-04, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Jag lämnade Sverige för ett drygt decennium och bor sedan länge i ett land där ortodox kristendom och konservativa värderingar rörande familj och könsroller fortfarande genomsyrar samhället, så jag lever inte dagligen med den här debatten såsom ni verkar göra.

Det som dock forfarande är häpnadsväckande för mig är; Hur kan detta överhuvudtaget vara en debatt fortfarande???

Det är väl fullkomligt självklart att ingen familj ska behöva se sina barn delta i obligatoriska tillställningar som syftar till att normalisera vad den familjen kanske anser vara en sexuell störning och avart. Helt rätt så klart att det är frivilligt.

Vidare, så hade jag varit ytterst upprörd på min kommun om jag fortfarande varit svensk skattebetalare och de valt att finansiera såna dåraktigheter med mina skattepengar.

Med det sagt, så är jag är grund och botten ganska liberal i den mening att folk ska få göra va de vill, så självklart ska transorna få anordna sagoläsning för den intresserade.
Men ge fan i att smyga in det i offentlig, skattefinansierad verksamhet och TVINGA absolut aldrig varken barn eller föräldrar att bevittna eländet mot sin vilja, utan låt det i s f vara ett nöjesutbud i privat regi för de som tycker detta känns som en rimlig aktivitet för familjen och som är villiga att lösa en biljett för egna pengar.

Frågade för övrigt min rumänska fru vad hon tyckte om att transor skulle komma till dagis och lösa sagor för våra barn.
Hon svarade syrligt; ”For being as developed as Sweden is a a country, you are pretty retarded in some areas” 🤣
Hela ditt inlägg tål att upprepas. Om jag ska vara ärlig har mycket av den moraliska kantringen, riktning Sodom och Gomorra, en grund i att Sverige nu är ett avkristnat land med värderingsmotsättningar. Jag ser fram emot vad som händer när muslimska föräldrar en dag ska möta sagoläsande transor i förskolan…
Citera
2024-02-04, 13:30
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Vill tillägga att jag tycker det är fint att det erbjuds i frivilliga utrymmen såsom på bibliotek och det är en väldigt rolig sak för barnen - de dragqueens som läser är skickliga berättare och fångar barnen med deras närvaro, glittriga kostymer och deras sätt att involvera barnen. Jag skulle gärna gå på ett sånt event med mina barn.
Men att ta in dem i förskolan som i princip är obligatorisk tycker jag är fel för som sagt kan jag ändå förstå de som inte vill att barnen ska ta del av det. Alla tycker olika och det måste vi acceptera.

Jag hade inga dragqueens som läste för mig som barn och jag accepterar och stöttar fullt ut hela HBTQ+ rörelsen. Barnen kommer komma i kontakt med det så småningom, varför pusha bara för att vissa vuxna vill känna sig välkomnade och accepterade. För barnens skull skulle det lika gärna kunna vara prinsessan Elsa som läste eller Spiderman. Barnen ser en rolig karaktär som läser en bok medans vi vuxna ser inkludering, värdegrund och stöttning av transpersoner.
Hehe fantastiskt vad du kan om ett evenemang som du aldrig varit på. Kanske egennyttan som talade där.

Det var även fantastiskt att höra Kapten Klänning föreläsa om jämställdhet och kvinnosaksfrågor för unga kvinnliga poliser. Han brann ju för unga tjejer.

Naivitet är ditt namn. Ta nu hand om dina barn så de inte växer upp helt vilsna.
Senast redigerad av Barents 2024-02-04 kl. 13:32.
Citera
2024-02-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Vill tillägga att jag tycker det är fint att det erbjuds i frivilliga utrymmen såsom på bibliotek och det är en väldigt rolig sak för barnen - de dragqueens som läser är skickliga berättare och fångar barnen med deras närvaro, glittriga kostymer och deras sätt att involvera barnen. Jag skulle gärna gå på ett sånt event med mina barn.
Men att ta in dem i förskolan som i princip är obligatorisk tycker jag är fel för som sagt kan jag ändå förstå de som inte vill att barnen ska ta del av det. Alla tycker olika och det måste vi acceptera.

Jag hade inga dragqueens som läste för mig som barn och jag accepterar och stöttar fullt ut hela HBTQ+ rörelsen. Barnen kommer komma i kontakt med det så småningom, varför pusha bara för att vissa vuxna vill känna sig välkomnade och accepterade. För barnens skull skulle det lika gärna kunna vara prinsessan Elsa som läste eller Spiderman. Barnen ser en rolig karaktär som läser en bok medans vi vuxna ser inkludering, värdegrund och stöttning av transpersoner.
Ditt inlägg ger associationer till Hasse Alfredssons ”Pastor Jansson”, som inte hade några åsikter om någonting. Han skulle ha uttryckt sig på ungefär samma sätt…
Citera
2024-02-04, 14:15
Medlem
Vad vore nästa?!

Inledning och introduktion på basnivå i S&M?!

Fullständigt bisarrt att en dragshow ens kommit på tal, låt vara blev inplanerad!

Tamejfan på tiden, o rätt så in i helvete!

Hur man i helvete som dragartist kan överväga att konfrontera småbarn med ett manifest för sitt eget upplevda traumatiska förtryck när liten och ung, borde tamejfan generera omedelbara överväganden om införande av tortyr och dödsstraff!
Citera
2024-02-04, 14:25
Bannlyst
Räcker inte nu! På 70 talet hade man barnprogram med gamla fulla gubbar som med lekte dockor i TV rutan (Beppes godnatt stund och Vilse pannkakan ). Hur mycket pervers skit skall man stoppa in barnens skallar.
Citera
2024-02-04, 15:52
Medlem
wahlizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Som jag försvarar var då någonstans? Haha
Det osar Trafikverkets Göteborgskontor här.

? Dina märkliga kommentarer är intetsägande och saknar koppling till diskussionen.

Du verkar vara en ganska störd människa som sitter och försvarar betssongäddan, en person som begår sexuella övergrepp på barn.
Finns det inte några andra lite mer normala och bättre människor du kan tänka dig att försvara?

Citat:
Ursprungligen postat av sqwertyuionm
Lidingö stad har efter föräldraprotester stoppat teatergruppen "Bland drakar och dragqueens" att komma till två förskolor i kommunen, rapporterar P4 Stockholm.

Flera föräldrar ville inte att bokläsningen skulle hållas på förskolan, därför är den nu flyttad till stadshuset. Enligt utbildningsnämndens ordförande Christer Mohlin (M) är det viktigare att föräldrarna har valfrihet, än att vissa barn eventuellt kan gå miste om något.

– Om vissa föräldrar känner att det här känns otryggt, då är valfrihet bra. Då kan man välja själv, säger han.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/f%C3%B6r%C3%A4ldrar-stoppar-dragartister-p%C3%A5-f%C3%B6rskolor/ar-BB1hy25Y?ocid=ems.msn.dl.SvortuloftLightIceland&cv id=9466f84729694f8b8eacd12554b471ea&ei=14

https://sverigesradio.se/artikel/kommunen-stoppar-dragshow-pa-forskola-ska-vara-valfritt

Rätt att ge efter för föräldrarnas krav?

Skönt att föräldrar fortfarande har något att säga till om när dragshow-maffian roffar åt sig uppmärksamhet och utrymme i landets skolor.
Citera
2024-02-04, 16:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahliz
? Dina märkliga kommentarer är intetsägande och saknar koppling till diskussionen.

Du verkar vara en ganska störd människa som sitter och försvarar betssongäddan, en person som begår sexuella övergrepp på barn.
Finns det inte några andra lite mer normala och bättre människor du kan tänka dig att försvara?

Skönt att föräldrar fortfarande har något att säga till om när dragshow-maffian roffar åt sig uppmärksamhet och utrymme i landets skolor.
Jag har inte gjort det P**********
Citera
2024-02-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Jag lämnade Sverige för ett drygt decennium och bor sedan länge i ett land där ortodox kristendom och konservativa värderingar rörande familj och könsroller fortfarande genomsyrar samhället, så jag lever inte dagligen med den här debatten såsom ni verkar göra.

Det som dock forfarande är häpnadsväckande för mig är; Hur kan detta överhuvudtaget vara en debatt fortfarande???

Det är väl fullkomligt självklart att ingen familj ska behöva se sina barn delta i obligatoriska tillställningar som syftar till att normalisera vad den familjen kanske anser vara en sexuell störning och avart. Helt rätt så klart att det är frivilligt.

Vidare, så hade jag varit ytterst upprörd på min kommun om jag fortfarande varit svensk skattebetalare och de valt att finansiera såna dåraktigheter med mina skattepengar.

Med det sagt, så är jag är grund och botten ganska liberal i den mening att folk ska få göra va de vill, så självklart ska transorna få anordna sagoläsning för den intresserade.
Men ge fan i att smyga in det i offentlig, skattefinansierad verksamhet och TVINGA absolut aldrig varken barn eller föräldrar att bevittna eländet mot sin vilja, utan låt det i s f vara ett nöjesutbud i privat regi för de som tycker detta känns som en rimlig aktivitet för familjen och som är villiga att lösa en biljett för egna pengar.

Frågade för övrigt min rumänska fru vad hon tyckte om att transor skulle komma till dagis och lösa sagor för våra barn.
Hon svarade syrligt; ”For being as developed as Sweden is a a country, you are pretty retarded in some areas” 🤣

Det där står jag bakom, varje ord.
Citera
2024-02-04, 19:12
Medlem
LaettMjoelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Ditt inlägg ger associationer till Hasse Alfredssons ”Pastor Jansson”, som inte hade några åsikter om någonting. Han skulle ha uttryckt sig på ungefär samma sätt…

Då är din läsförståelse värdelös alternativ har du inte läst mina inlägg i tråden ordentligt.
Citera
2024-02-04, 20:08
Medlem
Valfritt är jättebra. Förutom för transorna som får mindre pengar och mindre möjlighet att visa upp sin transexualism för dagisbarn. Haha herregud
Citera
2024-02-04, 21:44
Medlem
Viktor79xs avatar
Nu bli J Gardell superförbannad. Huka er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in