2024-02-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kriminella verkar respektera polisen relativt väl, trots att polis är deras värsta fiender, till skillnad från konkurrerande gäng som bara tar en del av deras marknad och det finns ingen anledning till att ge sig på dem. Några frifräsare har skjutit mot poliser.
Vad är det för skitsnack du kommer dragandes med om respekt?
Kriminella respekterar varken samhället eller polisen. Gjorde de det så skulle de inte vara kriminella
Citera
2024-02-04, 14:48
Medlem
Uhhh, dumpen la nyss ut ljud på övergreppsmaterial. Det kan ju inte va lagligt?

Länk: https://dumpen.se/2024/02/04/ljudet-av-tortyr/
Senast redigerad av KomplexVandring 2024-02-04 kl. 14:55.
Citera
2024-02-04, 14:50
Medlem
Dom skriver att "För att undvika fel fokus så kan vi informera om att är publicering av ljudet lagligt.", fast det är ju ändå publicering av en form av övergreppsmaterial? Äckligt gjort dumpen, tror inte offret skulle uppskatta att ni lägger ut det skulle jag gissa på.
Citera
2024-02-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Skitsnack, de anhöriga ska alltså inte ta emot hjälp för de tror de ska li exponerade? Du är inte smart du va?
Nä det är hen tyvärr inte, vill bara verka vara det.
Hjälpen till anhöriga går bra och de känner att de får stöd. Det är inte många som kan erbjuda att man kan ringa sena kvällar och nätter när det känns svårt.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-04 kl. 14:56.
Citera
2024-02-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Uhhh, dumpen la nyss ut ljud på övergreppsmaterial. Det kan ju inte va lagligt?

Länk: https://dumpen.se/2024/02/04/ljudet-av-tortyr/

Citat:
Dom skriver att "För att undvika fel fokus så kan vi informera om att är publicering av ljudet lagligt.", fast det är ju ändå publicering av en form av övergreppsmaterial? Äckligt gjort dumpen, tror inte offret skulle uppskatta att ni lägger ut det skulle jag gissa på.

Varför?
Det är inte förbjudet att vittna om övergrepp så länge barnet inte exponeras.
Ni vill bara försöka klämma åt Dumpen. Lyssna på skriken och fråga er vad ni försvarar.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-02-04 kl. 15:05.
Citera
2024-02-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Varför?

Fast här är det inget om att vittna? Här används det som shockmaterial av dumpen, en organisation som försöker få mer pengar. Offrets smärta exploateras för pengar här ju.
Citera
2024-02-04, 15:08
Medlem
Citat:
Varför?
Ni vill bara försöka klämma åt Dumpen. Lyssna på skriken och fråga er vad ni försvarar.

Såg nu att du hade redigerat, om jag vill klämma åt Dumpen så skulle jag peka ut fundamentala fel dom har gjort (vilket jag har gjort runt 5 gånger nu). Dom lägger ut detta utan offrets medgivande, det är ju äckligt och exploativt.
Citera
2024-02-04, 15:09
Medlem
Citat:
Fast här är det inget om att vittna? Här används det som shockmaterial av dumpen, en organisation som försöker få mer pengar. Offrets smärta exploateras för pengar här ju.
Skitsnack.
Varför är du rädd för Dumpen?
Dumpen visar verkligen den smärtsamma fula sidan av vad vuxna drabbar barn, den vill du inte att vi ska se. Varför?
Citera
2024-02-04, 15:13
Medlem
Citat:
Såg nu att du hade redigerat, om jag vill klämma åt Dumpen så skulle jag peka ut fundamentala fel dom har gjort (vilket jag har gjort runt 5 gånger nu). Dom lägger ut detta utan offrets medgivande, det är ju äckligt och exploativt.
Barn ska hålla tyst om de övergrepp de utsätts för så är det lugnt i ledet. När ficklampan slås på så blir det oroligt och lamphållaren ska skuldbeläggas. Varför gör Dumpen så ont för dig?
Citera
2024-02-04, 15:13
Medlem
Citat:
Skitsnack.
Varför är du rädd för Dumpen?
Dumpen visar verkligen den smärtsamma fula sidan av vad vuxna drabbar barn, den vill du inte att vi ska se. Varför?

Jag lägger ut denna för 6 gången, jag är inte rädd för dumpen personligen eftersom jag har rent mjöl i påsen, men ett pöbelsamhälle med följande fel är något jag är rädd för:

1. Ingen bra grund på bevis (exkluderande konfrontationer)
2. Gått tillbaka på deras tidigare ord om att "uthängingar läggs endast ut om konfrontation uppnås" och nu hänger ut på endast tvivelaktiga logs och ibland röstsamtal.
3. Förespråkar "kontakta inte familjer eller gäddan", men vet ändå att deras följare kommer kontakta familjen och ibland tillochmed attackera gäddan (Vilket dom anser att dom inte har kontroll över, ansvaret ligger på dom eftersom dom gör uthängningen)
4. Dom har uppnått 0 systematisk förändring efter flera år, utan endast har uppnått ett sätt för dom att tjäna extra pengar på.

Dumpen använder övergreppsmaterial för att skapa shock ja, men det är samma anledning till varför dom hatar när dom inte får en lång konfrontation och när gäddorna springer ifrån. Dom vill ha så mycket emotionellt engagemang som möjligt så att fler swishar dom, dom är ett företag vad förväntar du dig?
Citera
2024-02-04, 15:15
Medlem
Citat:
Barn ska hålla tyst om de övergrepp de utsätts för så är det lugnt i ledet. När ficklampan slås på så blir det oroligt och lamphållaren ska skuldbeläggas. Varför gör Dumpen så ont för dig?

Barn ska inte hålla tyst om övergrepp, känns som du överanalyserar vad jag svarade. Barn ska skyddas, detta nås inte genom en pöbel med tvivelaktig bevisgrund som är driven av två medelåldersmänniskor som är fast vid 2014 kik tiden. Vad dumpen står bakom för håller jag med, vi ska skydda barn, meninte med uthängningsmetoden.
Citera
2024-02-04, 15:19
Medlem
Citat:
Jag lägger ut denna för 6 gången, jag är inte rädd för dumpen personligen eftersom jag har rent mjöl i påsen, men ett pöbelsamhälle med följande fel är något jag är rädd för:

1. Ingen bra grund på bevis (exkluderande konfrontationer)
2. Gått tillbaka på deras tidigare ord om att "uthängingar läggs endast ut om konfrontation uppnås" och nu hänger ut på endast tvivelaktiga logs och ibland röstsamtal.
3. Förespråkar "kontakta inte familjer eller gäddan", men vet ändå att deras följare kommer kontakta familjen och ibland tillochmed attackera gäddan (Vilket dom anser att dom inte har kontroll över, ansvaret ligger på dom eftersom dom gör uthängningen)
4. Dom har uppnått 0 systematisk förändring efter flera år, utan endast har uppnått ett sätt för dom att tjäna extra pengar på.

Dumpen använder övergreppsmaterial för att skapa shock ja, men det är samma anledning till varför dom hatar när dom inte får en lång konfrontation och när gäddorna springer ifrån. Dom vill ha så mycket emotionellt engagemang som möjligt så att fler swishar dom, dom är ett företag vad förväntar du dig?
Du kan lägga ut det där 100 ggr till och ingen kommer applådera åt dina hjärnkrumbukter.
Du sysslar med skitsnack och endast du själv kan redogöra för den skitiga agenda du har.

Tack vare Dumpen har övergrepp på barn lyfts upp som det samhällsproblem det är och nya lagförslag är på gång. Gissar att du inte är så glad över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in