2024-02-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Att det finns anhöriga som inte vill ha kontakt må så vara men det betyder inte att de är många

Det beror ju hur man definierar många, men jag tycker det är många som säger nej.
Sen har vi ju de flesta som inte redovisas alls, huruvida de har fått hyckleriet med så kallad hjälp.
Citera
2024-02-03, 17:33
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Men det är inte så att man är generellt sett dum i huvudet när man är 17, fastän man fyller 18 så ändras precis allting den dagen. Det är bara påhittade siffror.

Anledningen till att du och många andra nämner 18 är för att ni har påverkat så mycket om hollywoodfilmer. I kombination med sociala medier möjligtvis.

Säg till mig då, vad skulle en fet skallig sextiåring möjligtvis kunna säga till 15 åring för att få henne att ha sex? Förutom att erbjuda pengar finns det inte mycket han kan säga.

Nej men med tanke på att man är betydligt känsligare i den åldern så anser jag det är bra om det finns en lag som gör att barn skyddas extra tills dom är myndiga

Med 5-års regeln så ges dom lite mer utrymme jämfört med dom som är under 15

Ja minns själv hur känslig man var i den åldern, en vuxen hade nog med lätthet genom smicker och annat kunnat lura in mig i någonting jag inte ville som jag senare inte kunde dra mig ur, jag tror du underskattar minderårigas risk att bli groomade, dom under 15 löper ännu större risk
Citera
2024-02-03, 17:37
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Det beror ju hur man definierar många, men jag tycker det är många som säger nej.
Sen har vi ju de flesta som inte redovisas alls, huruvida de har fått hyckleriet med så kallad hjälp.

Hur menar du då?
Skulle dumpen riskera hela sin trovärdighet genom att inte ge den hjälp dom hävdar dom erbjuder?
Då hade många kunnat vända sig till tidningarna och dumpens eventuella lögner skulle snabbt komma fram i ljuset

Det tror inte jag dom skulle riskera
Citera
2024-02-03, 17:46
Medlem
Citat:
Genom att dumpen själva skriver anhöriga vill inte ha kontakt. Kan du läsa??? OMG
Länka gärna.
Citera
2024-02-03, 17:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Hur menar du då?
Skulle dumpen riskera hela sin trovärdighet genom att inte ge den hjälp dom hävdar dom erbjuder?
Då hade många kunnat vända sig till tidningarna och dumpens eventuella lögner skulle snabbt komma fram i ljuset

Det tror inte jag dom skulle riskera
Av samma anledning ingen anmält till förtal vill de inte exponera mera genom att gå till tidningarna, även om det är anonymt så letar sig informationen fram till grannar.

För övrigt så verkar de inte bry sig så mycket om trovärdigheten, bara att deras följare tror på dem så räcker det för dem. Ett sätt som de kan öka sin trovärdighet vore att redovisa dumparna i kronologisk ordning. Tilltala dem med respekt vilket de ofta inte gör. Inte etikettera dem med negativa namn såsom barn tycker är roligt.
Citera
2024-02-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Av samma anledning ingen anmält till förtal vill de inte exponera mera genom att gå till tidningarna, även om det är anonymt så letar sig informationen fram till grannar.

För övrigt så verkar de inte bry sig så mycket om trovärdigheten, bara att deras följare tror på dem så räcker det för dem. Ett sätt som de kan öka sin trovärdighet vore att redovisa dumparna i kronologisk ordning. Tilltala dem med respekt vilket de ofta inte gör. Inte etikettera dem med negativa namn såsom barn tycker är roligt.
Skitsnack, de anhöriga ska alltså inte ta emot hjälp för de tror de ska li exponerade? Du är inte smart du va?
Citera
2024-02-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Med andra ord menar du att en 17 åring kan bli
Groomed manipulerad, medans en 18 åring inte löper någon risk för detta överhuvudtaget?

Skulle du säga att en 15 årig kille blir groomad om han får ligga med en snygg milf? Tror du hans liv skulle vara förstört för all framtid om han fick den chansen? Tror du att han skulle ångra sig när han var 25? 30?
Wow du vill bara argumentera va? Eller så är du helt efterbliven, för ingen kan väl ens driva så fullständigt verklighetsfrånvända, kategoriska och bigotta resonemang utifrån verklighetens gädd- och dumpendebatt?
Citera
2024-02-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Wow du vill bara argumentera va? Eller så är du helt efterbliven, för ingen kan väl ens driva så fullständigt verklighetsfrånvända, kategoriska och bigotta resonemang utifrån verklighetens gädd- och dumpendebatt?

Som förväntat undviker du att svara på det jag skrev, troligtvis för att du inte ha någonting vettigt att säga genom att argumentera i mot mitt påstående.
Citera
2024-02-03, 20:45
Medlem
Citat:
Majoriteten av dumpens kritiker ifrågasätter det egentliga syftet med uthängningar samt att tredje part drabbas.Du och andra ettikerar gärna kritiker med påståenden, insinuationer och antaganden.
Billiga och välkända grepp när argumenten tryter på grund av ett begränsat intellekt.
Dumpens fiktiva barn är alla 14 år och i det sammanhanget passar pedofili inte in.Dock är det fortfarande olagligt och klandervärt att vuxna söker sex med fjortonåringar. Du får gärna vara mer stringent i fortsättningen.
Det kan mycket möjligt handla om pedofili om det gäller 14 åringar. Alla utvecklas annorlunda.

Du är kritiker eftersom du är hebefil (eller sympatisör) och således pedokramare. Du är part of the problem.

Syftet är att avskräcka folk samt markera pervos så samhället kan skydda dig. Det gör dom väldigt bra.

Mina argument tryter inte, du har bara svårt att acceptera verkligheten och sanningen samt har säkert någon dold agenda i och med vad diskussionen handlar om.

Finns enbart pedofiler, hebefiler och dess sympatisörer (som oftast är pervos själva) som är kritiska när man kämpar mot pedofiler. Vi normala som bryr oss om våra medmänniskor, barn och ungdomar stödjer dumpen till 100%.

Är man en gris som åkt dit eller möjligen kommer åka dit så får man acceptera det istället för att vara kritisk mot dom som sätter dit en.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-02-03 kl. 20:48.
Citera
2024-02-03, 21:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Det kan mycket möjligt handla om pedofili om det gäller 14 åringar. Alla utvecklas annorlunda.

Du är kritiker eftersom du är hebefil (eller sympatisör) och således pedokramare. Du är part of the problem.

Syftet är att avskräcka folk samt markera pervos så samhället kan skydda dig. Det gör dom väldigt bra.

Mina argument tryter inte, du har bara svårt att acceptera verkligheten och sanningen samt har säkert någon dold agenda i och med vad diskussionen handlar om.

Finns enbart pedofiler, hebefiler och dess sympatisörer (som oftast är pervos själva) som är kritiska när man kämpar mot pedofiler. Vi normala som bryr oss om våra medmänniskor, barn och ungdomar stödjer dumpen till 100%.

Är man en gris som åkt dit eller möjligen kommer åka dit så får man acceptera det istället för att vara kritisk mot dom som sätter dit en.
Ett mycket bra inlägg.
Det påminner om att folk som är väldigt arga på polisen sällan har rent mjöl i påsen.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-02-03 kl. 21:31.
Citera
2024-02-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ett mycket bra inlägg.
Det påminner om att folk som är väldigt arga på polisen sällan har rent mjöl i påsen.

Jo du är en gammal skröplig tant som gärna skryter om din sonson som tydligen ska vara polis, Jimmie boy! Om Gammelfarmor eller farmor hejar på här hjälper nog inte. B-kändisen polisen Martin Melin gjorde ett fantastiskt inlägg sent härom kvällen men inte ens du tror väl på det, va?

Lagförändring krävs vettu - finns inte i sikte. Ett par utlandssemestrar till så kanske något händer.

Dumpen-Sara kanske växlar upp

Robinson-trean 1997, polis, kändis, supa mm rubbet men det blev ingen lagförändring? -Nej!
Senast redigerad av Gipsy-tears 2024-02-03 kl. 23:22.
Citera
2024-02-04, 01:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ett mycket bra inlägg.
Kriminella verkar respektera polisen relativt väl, trots att polis är deras värsta fiender, till skillnad från konkurrerande gäng som bara tar en del av deras marknad och det finns ingen anledning till att ge sig på dem. Några frifräsare har skjutit mot poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in