2024-02-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Självklart!
En annan hade (och har) sparat fp dagarna till framtida semestrar etc och jobbat deltid sen barnet föddes. Men man är olika och vissa ser inte längre framåt än näsan räcker.

Nä, och det är ju inte direkt en liverapportering från mensas huvudkontor vi bevittnar om dagarna.
Citera
2024-02-03, 22:40
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Nä, och det är ju inte direkt en liverapportering från mensas huvudkontor vi bevittnar om dagarna.

Hahaha tänkte samma sak men det var du som sa det nu 😅
Citera
2024-02-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Kan se framför mig hur hon spänner sina små pliriga ögon i Kebbz och utan att säga ett ord är allt förlängt med 3 månader igen.

Sen har väl poletten trillat ner att Hanna kommer bidra med ungefär 2345kr i månaden i föräldrapenning pga pissigt SGI. Hon kommer hiva över så många dagar det bara går till honom, tills Lars fyller 366 dagar såklart då är det tjoff och hej inskolning.

Garanterat de sätter Lara på förskola direkt efter 1-årsdagen. Stackars barn. Lara har ju all möjlighet i världen att få vara hemma länge pga Hannas jobb. Hur svårt kan det vara att ha ett barn hemma och göra två söliga och tröliga samarbeten per månad..? Men såklart, Hanna tycker ju redan det är sååååå jobbigt så att lämna Lara kl 7.00 för att gå hem och sova till kl 10 låter väl lockande.. sen hämtas hon väl av Keboff vid kl 17 och Hanna har gått ner på närmsta mataffär och köpt trött sushi.
Citera
2024-02-03, 23:58
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpajs
Garanterat de sätter Lara på förskola direkt efter 1-årsdagen. Stackars barn. Lara har ju all möjlighet i världen att få vara hemma länge pga Hannas jobb. Hur svårt kan det vara att ha ett barn hemma och göra två söliga och tröliga samarbeten per månad..? Men såklart, Hanna tycker ju redan det är sååååå jobbigt så att lämna Lara kl 7.00 för att gå hem och sova till kl 10 låter väl lockande.. sen hämtas hon väl av Keboff vid kl 17 och Hanna har gått ner på närmsta mataffär och köpt trött sushi.

Åh herregud vad sorgligt upplägg. Kommer säkert bli så.
Jag är verkligen inte världens bästa förälder men har alltid försökt ha barnen mina deltid på fsk även om jag arbetat/studerat heltid. Är ett väldigt pusslande men jag vill umgås med mina barn.

Men, precis som både Hanna (och Fannis fall,om hon klämmer ur sig en unge) så mår vissa barn bättre av att vara på fsk då de har risiga föräldrar som inte orkar aktivera dom.
Citera
2024-02-04, 01:41
Medlem
FruKrokodils avatar
Orkade faktiskt gå tillbaka i Hannas IG flöde och hon sökte akut första gången i vecka 7 pga att hon kände det drog lite vid höfterna (vilket sinnesjukt vårdslöseri).
Då fick hon ett efterlängtat UL och lät mängder av riktiga akutfall få vänta än längre.

Med tanke på att F är samma skrot och korn så skulle jag redan nu porta henne från både ambulans/VC/BB/Akuten och enbart hänvisa till den stackars barnmorskan eller psykiatrin.

Dessa kvinnor kallar sig tvåbarnsmammor men har uppenbarligen inte lyckats reflektera speciellt mycket under sin första graviditet och lärt sig vad som är normalt eller inte.

Hanna var dessutom väldigt klar med att hon enbart skulle få TVÅ barn (inkl Liam) och de som ens vågade fråga kunde dra åt helvetet. Bara orka backa i hennes flöde till typ april 2023 ish..

Hanna besökte graven frenetiskt tills Lars kom, sen dess har jag räknat till ett besök.
De verkar glömma väldigt fort de här ivfluenserna...
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-02-04 kl. 01:53. Anledning: Korrigering
Citera
2024-02-04, 07:36
Medlem
chiaras avatar
Citat:
Hanna besökte graven frenetiskt tills Lars kom, sen dess har jag räknat till ett besök.

Tycker dock det är väldigt sunt och den andra donnan borde lära sig nåt av det..
när jag såg hennes inlägg igår att det inte var en bra dag höll jag på att få spel, alltså jag orkar inte. Linus eller vad han heter, dra fort som fasen och få ett normalt liv!
Citera
2024-02-04, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Hannas senaste story:
"Det bästa av två världar" och så en bild på trött pasta och Lars?
Ska inte de två världarna i en korrekt kontext vara lite av varandras motsatser?
Hanna är ju i samma värld dag ut och dag in, att umgås med Lars och äta middag framför tvn är väl vardag för dom?
Jag förstår inte

Du förstår, Hanna förstår inte.
Jag tror hon försöker lägga lite mer krut på sina vardagsbilder, att de ska va fina och hon ska skriva något inspirerande. Men hon har nog svårt att formulera sig. Det där vet hon ju uppenbarligen inte vad det betyder
Citera
2024-02-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Tycker dock det är väldigt sunt och den andra donnan borde lära sig nåt av det..
när jag såg hennes inlägg igår att det inte var en bra dag höll jag på att få spel, alltså jag orkar inte. Linus eller vad han heter, dra fort som fasen och få ett normalt liv!

Precis! Jag tror det är en väldigt normal förändring när man får ett levande barn.
Citera
2024-02-04, 08:45
Avslutad
Herregud så tvivelaktig den här branschen är… Känns nästan sekt-aktigt? Man spelar verkligen på människors empati och dikterar villkor som alla måste följa (inte ge tips/råd osv) Sen går man i total radiotystnad emellanåt vid strategiskt uttänkta perioder, för då kommer folk efterlysa en och nya följare kommer ramla in.
Det är så otroligt sjukt.
Senast redigerad av rainbowrunner 2024-02-04 kl. 08:51.
Citera
2024-02-04, 08:50
Medlem
Citat:
Orkade faktiskt gå tillbaka i Hannas IG flöde och hon sökte akut första gången i vecka 7 pga att hon kände det drog lite vid höfterna (vilket sinnesjukt vårdslöseri).
Då fick hon ett efterlängtat UL och lät mängder av riktiga akutfall få vänta än längre.

Med tanke på att F är samma skrot och korn så skulle jag redan nu porta henne från både ambulans/VC/BB/Akuten och enbart hänvisa till den stackars barnmorskan eller psykiatrin.

Dessa kvinnor kallar sig tvåbarnsmammor men har uppenbarligen inte lyckats reflektera speciellt mycket under sin första graviditet och lärt sig vad som är normalt eller inte.

Hanna var dessutom väldigt klar med att hon enbart skulle få TVÅ barn (inkl Liam) och de som ens vågade fråga kunde dra åt helvetet. Bara orka backa i hennes flöde till typ april 2023 ish..

Undrar hur lång hennes blocklista är
Citera
2024-02-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowrunner
Herregud så tvivelaktig den här branschen är… Känns nästan sekt-aktigt? Man spelar verkligen på människors empati och dikterar villkor som alla måste följa (inte ge tips/råd osv) Sen går man i total radiotystnad emellanåt vid strategiskt uttänkta perioder, för då kommer folk efterlysa en och nya följare kommer ramla in.
Det är så otroligt sjukt.

Det är så jävla obehagligt, sitta och klämma fram tårar med en voiceover och ”gilla och kommentera om du vill att vi ska få en levande bebis” eller ”skicka kärlek om du vill veta fortsättningen”. Här borde framförallt Fanni skämmas, vet inte om hon rent intellektuellt inte förstår att det här är ett psykotiskt beteende eller om hon är så sjuk att hon tror det är okej. Varje gång hon drar igång tänker jag bara orosanmälan.
Citera
2024-02-04, 09:48
Medlem
Hanna lagar sötpotatispure till Lars som kommer få äta sötpotatis ända fram till sommaren med tanke på mängden potatis i kastrullen 😂
Kul att hon är taggad på matintro! 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in