2024-02-03, 12:49
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
17= ett oskyldigt litet barn som inte vet någonting om någonting. Och säger ja till alla gubbar som vill ligga.

18= Nu är du redo för att bli påsatt i alla hål och dessutom filmas medan du gör det.MED GUBBAR!

Var tycker du själv gränsen ska gå?
Citera
2024-02-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Hur vet du att det är många?

Genom att dumpen själva skriver anhöriga vill inte ha kontakt. Kan du läsa??? OMG
Citera
2024-02-03, 14:13
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Genom att dumpen själva skriver anhöriga vill inte ha kontakt. Kan du läsa??? OMG

Att det finns anhöriga som inte vill ha kontakt må så vara men det betyder inte att de är många
Citera
2024-02-03, 15:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag undrar varför så många närstående nekar hjälp eller kontakt med dumpen? Kan det ha att göra med att de inser hyckleriet?
Det är som för en tjuv att fråga polis om stöd. Dels vet man att poliser inte har till uppgift eller ens har som mål att stödja tjuvar. Och man vet inte om man kan råka avslöja något som kan användas emot än, och det är helt klart att kritiska anhöriga har hängts ut av Dumpen. Och VAD kan Dumpen stödja med, de har inte i sitt företagsDNA att stödja någon. Dumpenföreningen tror att bara de som råkat ut för övergrepp mår dåligt.
Citera
2024-02-03, 15:56
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Simpelt. När man är redo att börja ha sex, då är man redo att bestämma själv med vem. Det är inte så lätt att bara manipulera någon till sex som folk tror, det handlar mer om att folk finner avsky till för stora åldersskillnaden i kombination med att de har påverkats allt för mycket av amerikansk kultur. Synnerligen ifrån Hollywood filmer.

”Shes has to be 18” ”

”bro shes not even 18”

Anledningen till att länder har kriminaliserar grooming är just för att man märkt att vuxna har en förmåga att manipulera barn till att få dom att göra som dom vill för att efteråt må mycket dåligt över det
Citera
2024-02-03, 17:10
Medlem
Citat:
Att det finns anhöriga som inte vill ha kontakt må så vara men det betyder inte att de är många

Det beror ju hur man definierar många, men jag tycker det är många som säger nej.
Sen har vi ju de flesta som inte redovisas alls, huruvida de har fått hyckleriet med så kallad hjälp.
Citera
2024-02-03, 17:33
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Men det är inte så att man är generellt sett dum i huvudet när man är 17, fastän man fyller 18 så ändras precis allting den dagen. Det är bara påhittade siffror.

Anledningen till att du och många andra nämner 18 är för att ni har påverkat så mycket om hollywoodfilmer. I kombination med sociala medier möjligtvis.

Säg till mig då, vad skulle en fet skallig sextiåring möjligtvis kunna säga till 15 åring för att få henne att ha sex? Förutom att erbjuda pengar finns det inte mycket han kan säga.

Nej men med tanke på att man är betydligt känsligare i den åldern så anser jag det är bra om det finns en lag som gör att barn skyddas extra tills dom är myndiga

Med 5-års regeln så ges dom lite mer utrymme jämfört med dom som är under 15

Ja minns själv hur känslig man var i den åldern, en vuxen hade nog med lätthet genom smicker och annat kunnat lura in mig i någonting jag inte ville som jag senare inte kunde dra mig ur, jag tror du underskattar minderårigas risk att bli groomade, dom under 15 löper ännu större risk
Citera
2024-02-03, 17:37
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Det beror ju hur man definierar många, men jag tycker det är många som säger nej.
Sen har vi ju de flesta som inte redovisas alls, huruvida de har fått hyckleriet med så kallad hjälp.

Hur menar du då?
Skulle dumpen riskera hela sin trovärdighet genom att inte ge den hjälp dom hävdar dom erbjuder?
Då hade många kunnat vända sig till tidningarna och dumpens eventuella lögner skulle snabbt komma fram i ljuset

Det tror inte jag dom skulle riskera
Citera
2024-02-03, 17:46
Medlem
Citat:
Länka gärna.
Citera
2024-02-03, 17:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hur menar du då?
Skulle dumpen riskera hela sin trovärdighet genom att inte ge den hjälp dom hävdar dom erbjuder?
Då hade många kunnat vända sig till tidningarna och dumpens eventuella lögner skulle snabbt komma fram i ljuset

Det tror inte jag dom skulle riskera
Av samma anledning ingen anmält till förtal vill de inte exponera mera genom att gå till tidningarna, även om det är anonymt så letar sig informationen fram till grannar.

För övrigt så verkar de inte bry sig så mycket om trovärdigheten, bara att deras följare tror på dem så räcker det för dem. Ett sätt som de kan öka sin trovärdighet vore att redovisa dumparna i kronologisk ordning. Tilltala dem med respekt vilket de ofta inte gör. Inte etikettera dem med negativa namn såsom barn tycker är roligt.
Citera
2024-02-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Av samma anledning ingen anmält till förtal vill de inte exponera mera genom att gå till tidningarna, även om det är anonymt så letar sig informationen fram till grannar.

För övrigt så verkar de inte bry sig så mycket om trovärdigheten, bara att deras följare tror på dem så räcker det för dem. Ett sätt som de kan öka sin trovärdighet vore att redovisa dumparna i kronologisk ordning. Tilltala dem med respekt vilket de ofta inte gör. Inte etikettera dem med negativa namn såsom barn tycker är roligt.
Skitsnack, de anhöriga ska alltså inte ta emot hjälp för de tror de ska li exponerade? Du är inte smart du va?
Citera
2024-02-03, 18:21
Medlem
Citat:
Med andra ord menar du att en 17 åring kan bli
Groomed manipulerad, medans en 18 åring inte löper någon risk för detta överhuvudtaget?

Skulle du säga att en 15 årig kille blir groomad om han får ligga med en snygg milf? Tror du hans liv skulle vara förstört för all framtid om han fick den chansen? Tror du att han skulle ångra sig när han var 25? 30?
Wow du vill bara argumentera va? Eller så är du helt efterbliven, för ingen kan väl ens driva så fullständigt verklighetsfrånvända, kategoriska och bigotta resonemang utifrån verklighetens gädd- och dumpendebatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in