2024-02-03, 06:39
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Vad patetisk Sara är egentligen. Hänger kvar i bilen när någon kör, vilken satkäring. Hade det varit jag som hade fått livet förstört så hade jag bara kört rakt över henne utan dåligt samvete. Faktum är att jag tror att hon har med onska än någon av ” gäddorna ”

Rest hade de tänkt och göra något omoraliskt. Fast de flesta hade som avsikt att göra det förutsatt att tjejen eller killen var med på det hela. Det här med dumpen grundar sig i feminism. Oskyldiga barn försöker de inte rädda, dessa oskyldiga barn har dessutom redan sexuellt umgänge. Uppenbarligen är de redo för att ha det, att de inte skulle vara med någon äldre är skitsnack.

Det är bara samhällets avsky emot förstår åldersskillnader på människor som driver sektmedlemmarna i dumpen. Lite som när man hade häxbränning. Det är på samma nivå, folk bara gillar att hata och väljer ut grupper som de vet är okej att göra det på

Jag är int så säker på det, det är lätt att skriva vad man hade gjort men när man väl hamnar i en stressad situation så vet man aldrig hur man reagerar, jag har sj fått Trauman från svåra erfarenheter i mitt liv och vet hur svårt det kan va

Spelar ingen roll hur mkt barn vill bli våldtagna, dessa barn är ofta traumatiserade och drivs av ett sexualdestruktivt beteende, barn ska man låta va ifred
Skulle personligen vilja se en byxmyndighetsålder på 18 år istället för 15 med en 5-års regel där vuxna över 5 år inte får ha sexuell umgänge med barn mellan 15-17

Det här är barn vi pratar om, hade det vart vuxna tjejer och killar så hade ja kunnat hålla med dig
Särskilt när det handlar om barn under 15 år
Barn ska skyddas
Citera
2024-02-03, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Jag tycker 5 år är fullt rimligt
Någonstans måste man dra en gräns, idag är den 15 och personligen tycker jag 18 borde vara bättre
En 5 års regel gör att en tonåring kan ha några år äldre partner utan att det gör så mkt

Så kan man säga om väldigt mkt, en 14 åring kan inte (än) dömas för straff men en 14 åring kan, en 19 åring är inte mogen nog för att köpa på Systembolaget men en 20 åring är det, en 17 åring är inte gammal nog för att ta körkort men 18 åring är det

Sen vid 18 års ålder så ska man vara mogen nog att få bli tillsammans med vid vilken hög ålder man vill, en av mina bästa vänner är gift med en 37 år äldre man och jag ser inget problem med det

Jag undrar varför så många närstående nekar hjälp eller kontakt med dumpen? Kan det ha att göra med att de inser hyckleriet?
Citera
2024-02-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Jag undrar varför så många närstående nekar hjälp eller kontakt med dumpen? Kan det ha att göra med att de inser hyckleriet?
Snarare skam, chock och kanske dåligt samvete också, kanske anat, oro äver egna barnen, kusiner osv.
Citera
2024-02-03, 12:00
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:

Hur vet du att det är många?
Citera
2024-02-03, 12:02
Medlem
Citat:
Bra fråga. Många här skriver som det finns en "utsatta gäddors intresseförening" där de byter bittra erfarenheter, hatar på de som avslöjade dem och grinar över hur orättvist det var att de blev avslöjade!
Citera
2024-02-03, 12:03
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Men tänk om någon är sex år äldre? Och tjejen verkligen vill? Jag tycker inte man ska sätta gränser på det sättet. Det känns orimligt. Precis som att man inte får köra vilken bil man vill för att man ta körkort. Jätte löjligt, jag fattar att det bara handlar om moral. Avsky som folk känner.

Så vuxna ska få grooma barn lite hur dom vill för o sedan kunna våldta utan konsekvenser?
Citera
2024-02-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Sex år är mycket när man är ung.

Men fem år är inga problem?
Citera
2024-02-03, 12:49
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
17= ett oskyldigt litet barn som inte vet någonting om någonting. Och säger ja till alla gubbar som vill ligga.

18= Nu är du redo för att bli påsatt i alla hål och dessutom filmas medan du gör det.MED GUBBAR!

Var tycker du själv gränsen ska gå?
Citera
2024-02-03, 14:09
Medlem
Citat:

Genom att dumpen själva skriver anhöriga vill inte ha kontakt. Kan du läsa??? OMG
Citera
2024-02-03, 14:13
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Genom att dumpen själva skriver anhöriga vill inte ha kontakt. Kan du läsa??? OMG

Att det finns anhöriga som inte vill ha kontakt må så vara men det betyder inte att de är många
Citera
2024-02-03, 15:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det är som för en tjuv att fråga polis om stöd. Dels vet man att poliser inte har till uppgift eller ens har som mål att stödja tjuvar. Och man vet inte om man kan råka avslöja något som kan användas emot än, och det är helt klart att kritiska anhöriga har hängts ut av Dumpen. Och VAD kan Dumpen stödja med, de har inte i sitt företagsDNA att stödja någon. Dumpenföreningen tror att bara de som råkat ut för övergrepp mår dåligt.
Citera
2024-02-03, 15:56
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Simpelt. När man är redo att börja ha sex, då är man redo att bestämma själv med vem. Det är inte så lätt att bara manipulera någon till sex som folk tror, det handlar mer om att folk finner avsky till för stora åldersskillnaden i kombination med att de har påverkats allt för mycket av amerikansk kultur. Synnerligen ifrån Hollywood filmer.

”Shes has to be 18” ”

”bro shes not even 18”

Anledningen till att länder har kriminaliserar grooming är just för att man märkt att vuxna har en förmåga att manipulera barn till att få dom att göra som dom vill för att efteråt må mycket dåligt över det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in