Citat:
Ursprungligen postat av
RedReed
Sitter och lyssnar just nu, inne på andra timmen. Satt precis och tänkte samma sak. Hon ställer 5 frågor, D hinner säga ett ord, hon avbryter och ställer fler frågor. Sen sitter hon och mumlar massa halvfrågor och halvpåståenden mellan raderna.
Vettiga åklagare brukar ju låta tilltalad pratar så mycket som möjligt så dom målar in sig i ett hörn, men den här sitter bara och avbryter och säger vad hon syftar på innan han får prata och göra bort sig.
Otroligt dåligt...
Hoppas att domare och nämndemän har överseende med åklagarens inkompetens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gnarlyknots
Nu har jag lyssnat på två timmar av rättegången, förhör med D. Jag är HELT chockad över hur dålig åklagaren är? Förvirrad, ledande frågor hela tiden. Påståenden som är fel. Har aldrig lyssnat på rättegång förut, brukar det vara så här? Jag tror hon hade kunnat få ut långt mer om hon bara skärpt till sig lite. Jag hade själv gjort det bättre kan jag lova.
Jag håller med till 100%, konstant ledande frågor. Hela tiden följdfrågor i negationer, "Du har ingen annan förklaring?", "Men så var det inte?", "Men det stämmer inte?", "När du bär in henne känner du inte att hon är kall?", "Flera vittnen kommer berätta att hon är väldigt smutsig, men det är inte din uppfattning eller?" & "Dina tankar är att hennes kyla har med ättikan att göra?"Svaret blir ett enkelt ja/nej varje gång.
När åklagaren säger "Så ni har tagit ut repen från gympaväskorna för att de inte ska fastna i tvättmaskinen" får domaren läxa upp åklagaren med kommentaren "Det är bra om du låter Daniel svara på din fråga"
Han har ju för fan erkänt att han bytt blöja på henne. Läkarna menar att det är omöjligt att ättikan gjort henne så kall, hur jävla svårt ska det vara att få honom att se ut som en idiot iför rätten?
Och när åklagaren konfronterar D med att glaset stod långt in på tvättmaskinen och att det var tvätt framför som han sagt i förundersökningen har hon inte sidnumret redo när han ändrar sin story i rätten och det tar 10min innan biträdet bredvid tar fram det. Det är för fan grundläggande att direkt kunna be rätten om att hänvisa till hans lögner från FUPen. Jag blev väldigt frustrerad många gånger under båda föräldrarnas förhör.